آموزش کار با ایکس باکس 360

آموزش راه اندازی ایکس باکس 360 ؛ نحوه راه اندازی ایکس باکس 360

یکی از کنسول های پرطرفدار در ایران که توانسته نظر اکثریت را به خود جلب کند کنسول ایکس باکس 360 می باشد که به راحتی برای کاربران قابل نصب و راه اندازی است.

انواع بازی های اورجینال ایکس باکس ٬ پلی استیشن و سی دی کی

با راهنمایی کلی راه‌اندازی و نصب ایکس باکس 360 با ما همراه باشید.

نکته: این بخش از آموزش ها مربوط به نصب و راه اندازی کنسول xbox 360 fat می باشد اما می توانید جهت راه اندازی و نصب سری کنسول های xbox 360 Slim نیز از آن استفاده نمایید و به همین روش دستگاه اسلیم خود را نصب و اجرا کنید.

نحوه اتصال گوشی به xbox one

برای نصب کنسول ایکس باکس 360 در ابتدای کار باید درگاه های ایکس باکس 360 را شناسایی کنید. برای شناخت درگاه ها تصاویر زیر را مشاهده کنید:

همانطور که در تصویر ملاحضه می کنید قاب پشتی بدنه ایکس باکس 360 به تصویر کشیده شده است.

  • درگاه مربوط به کابل برق
  • درگاه مربوط به کابل اترنت
  • درگاه مربوط به کابل A/V

 دستگاه هایی که دارای تهویه هستند مانند کنسول ایکس باکس باید محل نگهداری شان مناسب باشد. برای مثال :

  • به دور از گرد و غبار
  • نبود مانع در محل قرارگیری تهویه و فن‌ های دستگاه
  • باز بودن محل رفت و آمد هوا در تهویه دستگاه
  • مناسب بودن دمای هوا در محل نگهداری کنسول

نکته: از کابل HDMI می توانید به جای کابل A/V برای برقراری اتصال کنسول و تلویزیون استفاده کنید.

اتصال ایکس باکس به تلویزیون

نوبت به نصب ایکس باکس 360 با استفاده از کابل A/V رسید :

زمانی که دستگاه را خریداری می کنید ، کابل A/V همراه کنسول درون جعبه قرار دارد. قبل از اینکه به نحوه نصب کنسول با کابل A/V اشاره کنیم ، ابتدا به شناسایی کابل A/V می پردازیم.

مطالب مرتبط:

شناسایی کابل A/V :

 کابل A/V دارای سه بخش نقره ای یا سفید ، قرمز و زرد است .

آموزش کار با ایکس باکس 360

کابل نقره ای رنگ برای اتصال دستگاه به تلویزیون استفاده می شود. کابل زرد برای اتصال استاندارد ویدیو در تلویزیون‌های بدون HDMI استفاده می‌شود و از کابل قرمز به همراه سفید می توانید برای اتصال صدا استفاده کنید.

برای تلویزیون های نسل جدید از کابل ها به روش زیر استفاده کنید:

  • از کابل های همزمان قرمز، سبز ، آبی برای اتصال ویدیویی
  • و از کابل های همزمان قرمز و سفید جهت اتصال صدا استفاده می شود.

برای اتصال راحت تر دستگاه به تلویزیون بهتر است به جای استفاده از چندین کابل به طور همزمان فقط از یک کابل HDMI استفاده کنید. البته تنها زمانی می توانید از کابل HDMI استفاده کنید که جدیدترین کنسول ایکس باکس و تلویزیون هوشمند را در اختیار داشته باشد و هر دو دارای درگاه کابل HDMI باشند.

از کابل HDMI جهت انتقال همزمان صدا و تصویر استفاده کنید ، بدین حالت که یک سر کابل را به دستگاه و سر دیگر را به تلویزیون متصل کرده تا صدا و تصویر به صورت یکجا برقرار شود.

بهترین dns برای xbox one

مرحله سوم برای اجرای دستگاه xbox 360 ، نصب کابل A/V به تلویزیون می باشد:

درگاه های مختلف تلویزیون های معمولی که از درگاه‌های زرد، سفید و قرمز تشکیل شده اند. تلویزیون های HDTV از اتصالات مشابه به همین درگاه ها برخوردار هستند که بهتر می توانند از کنسول ایکس باکس پشتیبانی کنند. طبق رنگ های درگاه های تلویزیون، کابل مشابه به آن ها را در تلویزیون وارد کنید تا اتصال برقرار شود.

اما در کابل های HDMI  فقط یک درگاه برای انتقال همزمان صدا و تصویر کافی است .

قدم بعدی جستجوی منبع تغذیه کنسول xbox 360 :

پس از اتصال کابل به کنسول نوبت به روشن کردن کنسول و تلویزیون می رسد. قبل از روشن کردن دستگاه دقت کنید برق مورد نیاز برای روشن شدن کنسول تامین شده است .

هر چند که کنسول ایکس باکس 360 به ترانس برقی و تبدیل برق نیاز ندارد اما اگر کنسول به برق 220 ولت محتاج شد باید ترانس برقی خریداری کنید که کمک کننده ی ترانس اصلی دستگاه باشد و از آن به عنوان ترانس فرعی برای بر طرف کردن برق مورد نیاز کنسول استفاده کنید.

نکاتی در مورد ترانس برق کنسول ایکس باکس :

  1. قرار ندادن ترانس برق بر روی فرش و روی دستگاه
  2. گذاشتن ترانس در فضای باز و تهویه مناسب

توجه: شرکت مایکروسافت توصیه می کند از محافظ برق برای منبع تغذیه استفاده نکنید زیرا محافظ ، تمام قدرت برق شهری را به کنسول انتقال نمی دهد و منجر به ایجاد اختلال در دستگاه می شود.

اتصال دستگاه به صورت مستقیم به منبع تغذیه برق شهری می تواند انرژی و قدرت برق بیشتری را برای دستگاه فراهم کند.

کنسول نسل نهم

روشن کردن کنسول xbox 360 :

پس از اطمینان از متصل شدن برق و بقیه اتصالات ، برای روشن کردن کنسول یا از کنترلر دستگاه استفاده کنید یا دکمه سبز رنگی که بر روی دستگاه قرار دارد را فشار دهید.

برای استفاده از کنترلر می توانید باتری را داخل آن قرار داد و به روش بی سیم از آن استفاده کنید یا کابل شارژ را به آن متصل نمایید.

آموزش کار با Xbox One

دکمه نقره ای X را تا زمان روشن شدن کنسول و چراغ دور دکمه X نگه دارید.

اگر مدت کوتاهی گذشت و کنسول روشن نشد احتمالا اتصال کنترلر قطع شده است و باید از طریق دکمه روی کنسول به صورت دستی آن را روشن کنید.

برای استفاده از کینکت جهت ادامه مراحل راه اندازی ایکس باکس 360 ، باید کابل برق و اتصالات آن را به دستگاه وصل کنید تا کینکت فعالیت خود را پس از چند ثانیه انتظار شروع کند.

آخرین مرحله برای راه اندازی ایکس باکس 360 ، وصل کردن کینکت به دستگاه است:

انتخاب محل مناسب برای کینکت بسیار مهم است.

قابلیت های ایکس باکس وان اس

  • به صورت افقی و عمودی میان خود و کینکت فاصله مناسب انتخاب کنید.
  • برای اجرا بازی های دو نفره فاصله بیشتری نسبت به بازی های تک نفره لازم است.
  • برای آسیب نرسیدن به کینکت به هیچ وجه آن را روی دستگاه قرار ندهد زیرا حرارتی که از دستگاه خارج می شود ممکن است به کینکت آسیب برساند.

پس از اینکه با در نظر گرفتن نحوه کارکرد کنسول که به صورت عمودی فعالیت می کند ، جایگاه مناسبی برای کینکت مشخص کردید می توانید اتصال آن را با دستگاه برقرار کنید.


آموزش کار با ایکس باکس 360 ٬ آموزش کامل کار با ایکس باکس 360 ٬ روش کار با ایکس باکس 360 ٬ آموزش راه اندازی ایکس باکس 360 ٬ نحوه راه اندازی ایکس باکس 360
روش کار با ایکس باکس 360 ٬ آموزش راه اندازی ایکس باکس 360 ٬ نحوه راه اندازی ایکس باکس 360 ٬ آموزش کار با ایکس باکس 360 ٬ آموزش کامل کار با ایکس باکس 360