وصل نشدن دسته xbox

اگر در شرایطی قرار گرفتید که هنگام اتصال دسته بی سیم xbox one به کنسول با مشکل مواجه شدید از طریق این بخش می توانید مشکلات اتصال دسته ایکس باکس خود را پیگیری و بر طرف نمایید.

دلایل وصل نشدن دسته بی سیم ایکس باکس وان به کنسول :

  • ضعیف شدن شارژ دسته بی سیم ( در صورتی که برای کنسول از باتری شارژی استفاده می کنید برای بار دیگر آن را شارژ نمایید.)
  • اگر از قابلیت ویبره دسته ی کنسول محروم شده اید بدانید که این مسئله مربوط به باتری و از کار افتادگی آن می باشد. در صورتی که باتری ضعیف باشد در عملکرد دسته اختلال ایجاد می شود.
  • اگر باتری دسته ، نیروی کافی نداشته باشد ممکن است روشن شود اما در صورتی که شارژ آن به تعویق بیفتد به زودی خاموش می شود.
  • عواملی هستند که امکان دارد در امواج دسته ی بی سیم ایکس باکس اختلال ایجاد کنند و مانع برقراری ارتباط میان دسته و کنسول شوند. این عوامل می توانند دستگاه های تولید کننده امواج بی سیم مانند تلفن های بی سیم، لپ تاپ ، مودم های وای فای یا مایکروفر نیز باشند.
  • اشیای فلزی که احتمال دارد در برابر امواج دسته بی سیم با کنسول مانع ایجاد کنند مانند دیوارهای فلزی، قفسه ها و …
  • حداکثر دسته بی سیم هایی که کنسول می تواند به طور همزمان پشتیبانی کند 8 عدد است و اتصال بیش از این تعداد برای دستگاه مقدور نیست.
  • در نهایت می توان گفت شاید مشکل از سخت افزار دستگاه باشد و اختلالی در عملکرد آن به وجود آمده است.

جدیدترین مطالب : نحوه اتصال گوشی به xbox one

راه حل جهت رفع مشکل وصل نشدن دسته xbox : 

تعویض باتری ها : چگونه می توان فهمید باتری دسته xbox نیاز به تعویض دارد؟

  • چراغ xbox روی دسته مشخص می کند که آیا باتری دسته باید عوض شود یا نه. اگر چراغ روشن باشد بدین معناست که دسته نیروی کافی دارد و در صورت خاموش بودن یعنی باتری باید تعویض یا شارژ گردد.

میزان شارژ باقی مانده باتری دسته بی سیم را از روی صفحه اصلی دستگاه نیز می توان مشاهده کرد.

خاموش روشن کردن دستگاه

  • با عمل خاموش روشن کردن دستگاه می توانید مشکل به وجود آمده را حل کنید.

نگران اطلاعات و محتویات روی کنسول نباشید زیرا اطلاعات شما از بین نخواهند رفت و با عمل خاموش روشن کردن دستگاه اختلالی در آن ها ایجاد نمی شود.

برای این کار کافیست دکمه xbox روی کنسول را چند ثانیه نگه دارید تا شاهد خاموش شدن دستگاه باشید. پس از اطمینان از خاموش بودن کنسول مجددا همان دکمه را جهت روشن شدن دستگاه فشار دهید.

همچنین بخوانید : انواع کنترلر ایکس باکس و آموزش اتصال دسته Xbox

برای استفاده از قابلیت Instant On ( فرمان صوتی ) جهت روشن کردن دستگاه باید دکمه xbox را به مدت چند ثانیه فشار دهید تا کنسول به طور کامل خاموش شود.

اگر برای بار دیگر مایل بودید قابلیت Instant On فعال کنید، دکمه xbox روی کنسول را مجددا فشار دهید تا دستگاه روشن شود.

توجه : در حال حاضر استفاده از این قابلیت فقط در برخی از کشورها مقدور است.

  • دسته بی سیم را مجددا به کنسول متصل کنید

وصل نشدن دسته xbox

دکمه اتصال بی سیم که بر روی دسته قرار دارد به مدت چند ثانیه نگه دارید تا روشن خاموش شدن چراغ دکمه xbox را مشاهده کنید. پس از اینکه چراغ به حالت چشمک زن قرار گرفت بار دیگر دکمه اتصال بی سیم را فشار دهید تا چراغ در وضعیت ثابت قرار گیرد.

  • برای اتصال دسته به کنسول از کابل USB استفاده کنید.

با اتصال دسته به کنسول از طریق کابل USB به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. در صورتی که اتصال قطع شود، ارتباط نیز قطع می شود بنابراین برای استفاده ی مجدد باید دسته XBOX را به دستگاه وصل کنید.

اگر با آپدیت جدید دسته کنسول مواجه شدید و نتوانستید از طریق کابل USB متصل به دسته و کنسول ، اتصال را برقرار کنید، بدانید دسته دچار مشکل شده است بنابراین لازم است دسته را تعویض کنید.

نحوه تغییر پسورد اکانت ایکس باکس یا مایکروسافت

  • کلیه هدفون ها و دسته ها را قطع کنید.

همانطور که پیش تر ذکر شد ، کنسول توانایی برقراری اتصال 8 دسته XBOX را به طور همزمان دارد. برای قطع این ارتباط کافیست دکمه XBOX ONE را چند لحظه نگه دارید تا گزینه controller off ظاهر شود، سپس با انتخاب این گزینه می توانید ارتباط دسته با کنسول را قطع نمایید.

 نکته : در صورتی که برای اتصال مجدد دسته به کنسول اقدام نمودید و اتصال برقرار نشد، احتمال می رود دسته نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

دسته های XBOX را تعویض کنید :

برای تعویض دسته ی کنسول مراحل زیر را اجرا کنید:

  1. وارد بخش Device Support شوید.
  2. گزینه Replace an accessory را انتخاب کنید.
  3. دسته کنسول Xbox One Controller که قبلا ثبت کرده اید انتخاب کنید.
  4. سپس روی گزینه Controller کلیک کنید و گزینه Next را بزنید.

پیشنهاد خرید بازی ایکس باکس : خرید بازی Call of Duty : Black Ops 4 ایکس باکس


وصل نشدن دسته xbox ٬ وصل نشدن دسته ایکس باکس ٬ وصل نشدن دسته xbox 360 ٬ وصل نشدن دسته به ایکس باکس ٬ روشن نشدن دسته ایکس باکس وان
روشن نشدن دسته xbox 360 ٬ وصل نشدن دسته xbox ٬ وصل نشدن دسته ایکس باکس ٬ وصل نشدن دسته xbox 360 ٬ وصل نشدن دسته به ایکس باکس
روشن نشدن دسته ایکس باکس وان ٬ وصل نشدن دسته xbox ٬ وصل نشدن دسته ایکس باکس ٬ وصل نشدن دسته xbox 360 ٬ روشن نشدن دسته xbox 360