افزایش گرافیک ایکس باکس وان

تنظیمات تصویر ایکس باکس وان اس

چگونه از تمامی قدرت گرافیکی ایکس باکس وان خود بهره ببریم؟

اگر کنسول ایکس باکس وان خریده باشید، قطعا می‌خواهید از نهایت قدرت گرافیکی این کنسول پرطرفدار استفاده کنید. البته ناگفته نماند مهمترین بخش و نقطه ی قوت ایکس باکس وان ایکس گرافیک بی نظیر آن است.

پس از خرید کنسول ایکس باکس وان ایکس و قبل از اینکه شروع به نصب و اجرای بازی کنید وارد بخش تنظیمات دستگاه شوید و مطمئن شوید که 4K و HDR اطمینان فعال هستند.

انتقال دیتای بازی به Xbox one

از فعال بودن 4K و HDR اطمینان حاصل کنید :

برای داشتن سطح و کیفیت بالا از وضوح محتوای صفحه نمایش باید کنسول شما رزولوشن حقیقی 4K را پشتیبانی کند که خوشبختانه هر دو کنسول ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان ایکس از این خاصیت برخوردار هستند.

علاوه بر این ، طیف رنگ و نسبت کنتراست زمانی افزایش می یابند که دامنه داینامیکی بالا که به HDR معروف است با آن جفت شود. بنابراین برای جلوه ی بهتر بازی ها لازم است این قابلیت ها فعال باشند تا بتوانند به بهترین نحو بازی ها را به نمایش درآورند.

هر چند که بیشتر مزایا و قابلیت ها برای کنسول ایکس باکس وان اس طراحی شده است اما ایکس باکس وان ایکس هم با بازی های بهبود یافته توانسته خود را به Xbox one s نزدیک کند.

حتما بخوانید :

خرید انواع بازی ایکس باکس ٬ سی دی کی و پلی استیشن

نکته: اگر کنسول را به تلویزیونی متصل می کنید که از قابلیت 4K برخوردار است و از HDR پشتیبانی می کند تمام قابلیت ها بر روی کنسول فعال خواهند شد.

 انتخاب رنگ مناسب:

از طریق تنظیمات عمق رنگ می توان تعداد بیت های استفاده شده در هر پیکسل برای اجرای رنگ‌ها بر روی صفحه نمایش را مشخص کرد.

هنگامی که تنظیمات عمق رنگ را در بالاترین نقطه قرار دهید ، کنسول شما قادر خواهد بود طیف گسترده‌تری از رنگ ها را در خروجی به نمایش بگذارد.

ارسال سیگنال ها به وسیله کنسول ایکس باکس وان:

  • 24 بیت در هر پیکسل
  • 30 بیت در هر پیکسل
  • 36 بیت در هر پیکسل می باشد.

مقالات مرتبط :

مدل های ایکس باکس وان و تفاوت آنها

با دقت و تمرکز بالا مقدار عمق رنگ را انتخاب و سپس تنظیم کنید زیرا هم تلویزیون و هم محتوای بازی در افزایش عمق رنگ صفحه محدودیت هایی دارند و هم بیشتر صفحه نمایش ها خروجی های 12 بیتی را پشتیبانی نمی کنند.

مراحل زیر را جهت تنظیم عمق رنگ دلخواه خود اجرا کنید

  1. به بخش تنظیمات ایکس باکس وان وارد شوید.
  2. گزینه Display and Sound را انتخاب کنید.
  3. سپس Video output را انتخاب کنید.
  4. و در نهایت روی گزینه Color depth کلیک کنید.

استفاده از مانیتور :

در ایکس باکس وان می توانید فضای رنگ را شخصی سازی کنید. این کنسول با دو گزینه ( PC RGB recommended ) و ( Standard ) که در اختیار شما قرار می دهد مشخص می کند در بخش های مختلف از چه رنگ هایی باید استفاده شود.

ساخت خروجی اکثر مانیتورهای رایانه های شخصی به شکل RBG FULL است در صورتی که خروجی اغلب تلویزیون ها با تولید یک فضای باریک به نام RBG Limited طراحی شده اند.

اکنون شما با تغییر این ویژگی ، نحوه ارسال سیگنال ویدیو از کنسول و رنگ‌ها از تلویزیون را تغییر دهید.

بهترین dns برای xbox one

استفاده کامل از RBG اثرات منفی black crush را نیز به دنبال دارد . برای مثال در صورت مشاهده RBG کامل در خروجی ، باعث تیره شدن تصویر می شود و پشت زمینه و جزئیات ریز تصویر به دلیل تاریکی بیش از حد دیده نمی شود.

با این وجود پیشنهاد می شود که از PC RGB برای مانیتور های کامپیوتر شخصی استفاده کنید و برای دیگر دستگاه ها مانند تلویزیون از حالت استاندارد استفاده کنید.

برای اجرای این تنظیمات مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا وارد بخش تنظیمات ایکس باکس وان شوید.
  2. گزینه Display and Sound را انتخاب کنید.
  3. سپس Video output را انتخاب کنید.
  4. و در آخر روی گزینه Color dept کلیک کنید.

ترکیب چینی در فیفا 19

 تنظیم دقیق جزئیات :

برای اینکه از صحت تنظیمات انجام شده بر روی کنسول ایکس باکس وان اطمینان یابید و اینکه مطمئن شوید کنسول و تلویزیون، هر دو تصاویر شما را به درستی نمایش می‌دهند یا نه می توانید از ابزار کالیبراسیون که در تنظیمات کنسول پنهان شده است کمک بگیرید.

مسیر پیدا کردن کالیبراسیون در تنظیمات کنسول xbox one :

  1. در برنامه تنظیمات ایکس باکس وان وارد شوید.
  2. گزینه Display and Sound را انتخاب کنید.
  3. سپس روی Video کلیک کنید.
  4. Output را انتخاب کنید.
  5. و در نهایت گزینه Calibrate HDTV را انتخاب کنید.

آموزش فیلم گرفتن از بازی در ایکس باکس وان و ps4

با انجام مراحل فوق، ابزار کالیبراسیون اجرا می شود و قادر هستید از تلویزیون خود بهترین استفاده را داشته باشید.

نکته: برای دریافت نتیجه مطلوب از کنسول ایکس باکس وان تنظیمات رنگ صفحه نمایش، روشنایی، کنتراست و دیگر ویژگی های آن را در نظر بگیرید. برای داشتن پیکربندی بهتر لازم است این ویژگی ها را تغییر دهید.


افزایش گرافیک ایکس باکس وان ٬ بالا بردن گرافیک ایکس باکس وان ٬ افزایش گرافیک xbox one ٬ تنظیمات کنسول ایکس باکس ٬ تنظیمات تصویر ایکس باکس وان اس
افزایش گرافیک ایکس باکس وان ٬ تنظیمات کنسول ایکس باکس ٬ تنظیمات تصویر ایکس باکس وان اس ٬ بالا بردن گرافیک ایکس باکس وان ٬ افزایش گرافیک xbox one