اپل تی وی Apple TV چیست؟ کاربرد اپل تی وی چیست؟

apple tv چیست؟

دستگاه اپل تی وی از دستگاه های جذاب و محبوب شرکت اپل است که برای بیشتر لذت بردن از تلویزیون ارائه شده است. در ادامه نظریه یکی از کارشناسان خارجی را در مورد اپل تی وی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مطالب مرتبط :

نحوه پاك كردن بكاپ در آيفون

با وجود داشتن مک ، آیفون ، آیپد و … علت اصلی استفاده از گجت اپل تی وی چه می تواند باشد؟

طبق گفته های شرکت اپل به نظر می رسد این دستگاه (گجت اپل تی وی) از نظر اندازه کوچک باشد اما خدمات ، قابلیت ها و سرگرمی هایی که ارائه می دهد گسترده است.

حتما بخوانید :

فایند مای ایفون چیست

سرگرمی ها و قابلیت هایی که گجت اپل تی وی ارائه می دهد شامل موارد زیر می باشند:

  • عرضه کننده گروهی از بزرگترین منبع فیلم‌های موجود در بازار با کیفیت HD
  • به محض آپدیت شدن به تماشای عنوان‌های Netflix بپردازید. ( عنوان های نت فلیکس شامل پایگاه داده‌های فیلم می باشد که به صورت آنلاین می توانید از طریق آن سریال‌ها، شوهای تلویزیونی و … را تماشا کنید.)
  • عرضه کننده شوهای بازرگانی تلویزیونی HD
  • پخش تصاویر و موزیک از رایانه در صفحه نمایش تلویزیون
  • از همه مهمتر قیمت اپل تی وی است که 99 دلار قیمت گذاری شده است.

حتما بخوانید :

انتقال اعتبار اپل آیدی

Apple TV اپل تی وی در معنای واقعی چیست؟ برنامه اپل تی وی چیست؟

اپل تی وی نوعی جعبه کوچک دریافت کننده‌ است که قابلیت متصل شدن به تلویزیون ، از طریق یک کابل HDMI را دارد.

نکته: در صورتی که تلویزیون شما مجهز به درگاه HDMI نباشد می‌توانید Apple TV را با استفاده از مبدل مربوطه به تلویزیون خود متصل کنید البته برای صدا هم به کابل نوری صدا نیاز دارید.

اضافه بر این، جعبه اپل تی وی با Wi-Fi یا کابل اترنت نیز امکان اتصال به تلویزیون را دارد.

کاربرد اپل تی وی ؛ Apple TV اپل تی وی در چه جاهایی کاربرد دارد؟

پس از اتصال اپل تی وی به تلویزیون بدون پرداخت آبونمان ماهانه امکان دسترسی به استور آیتونز و سایر محصولاتی که در کتابخانه آیتونز موجود است را خواهید داشت. علاوه بر این پس از دسترسی به محصولات آیتونز ، اجازه خرید یا اجاره تمام بازی ها و سرگرمی های ذخیره شده در آن برای شما فراهم می شود که از این طریق می توانید بر روی صفحه نمایش‌تان پخش و مشاهده کنید.

برای مثال تماشای فیلم و شوهای تلویزیونی، گوش دادن به برنامه‌های رادیو و موزیک‌های ارائه شده در آیتونز از جمله مواردی می باشند که امکان نمایش آن ها بر روی صفحه نمایش وجود دارد.

حتما بخوانید :

فامیلی شیرینگ اپل

قابلیت های پشتیبانی شده در سیستم اپل تی وی Apple TV:

  • تماشای ویدیوهایی که در یوتیوب وجود دارد
  • دسترسی به عکس‌های سایت فلیکر
  • تماشای فیلم و سریال های متنوع از طریق نتفلیکس
  • داشتن یک تجربه لذت بخش از اجرای بازی‌های آنلاین با کیفیت HD در سایت‌های TV  یا NBA.TV

( در صورتی که مایل باشید وارد سایت های مذکور شوید و بازی های آنلاین را تجربه کنید باید ابتدا ثبت نام کرده و آبونمان پرداخت کنید.)

  • تماشای عکس‌های آلبوم خانوادگی با کیفیت HD

برنامه airplay ؛ استفاده از AirPlay :

دستگاه را به تلویزیون متصل کنید و برای نمایش صفحات آیفون، آی‌پاد یا آی‌پد در صفحه تلویزیون‌ از ویژگی AirPlay درون iOS استفاده کنید. بدین منظور که شما قابلیت مشاهده صفحه گوشی یا آیپد تان را بر روی تلویزیون خود دارید.

مطالب مرتبط :

اکانت دولوپر

برای مشاهده صفحه گوشی از طریق تلویزیون مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا به صفحه نمایش مربوطه وارد شوید.
  2. سپس روی آیکون AirPlay کلیک کنید.
  3. گزینه Apple TV را انتخاب کنید. پس از انجام این مراحل شما قادر خواهید بود ویدیوهای درون برنامه مثل Hulu Plus ، PBS ، HBO Go و ABC Player را از طریق AirPlay تماشا کنید.

ریموت کنترل مخصوص AirPlay  :

ریموتی که همراه باAirPlay ارائه شده است یک ریموت کامل است به طوری که به راحتی می توانید به گزینه‌های درون منو دسترسی داشته باشید و از این طریق زمان زیادی را صرف کار کردن با صفحه کلید مجازی نکنید .

در صورت عدم دسترسی به ریموت کنترل AirPlay ، می توانید یک ریموت مجازی از فروشگاه اپل دانلود کنید.

بد نیست بدانید :

حذف آیکلود بدون پسورد

اکنون به طور قطعی می توانیم بگوییم کسانی که صفت باحال را به این دستگاه اختصاص داده اند دور از واقعیت نبوده و این دستگاه کاربردی می تواند دریچه ای باشد برای ورود تلویزیون شما به دنیای اینترنت.

عدم اتصال مستقیم Apple TV به وی پی ان :

در اپل تی وی هنگام استفاده از سرویس‌های دیجیتالی نظیر نتفلیکس و یوتیوب، نیاز به تغییر IP دارید. ولی اپل تی وی به صورت مستقیم سرویس تغییر IP را پشتیبانی نمی کند.

لازمتون میشه :

فراموش کردن رمز اپل ایدي

پس راه حل چیست؟ تنها راه استفاده از سروریس های متکی به وی پی ان ، تغییر آی پی دستگاه به روش های دیگر است.

استفاده از روتر مبتنی بر وی پی ان می تواند روش مناسبی باشد تا IP را تغییر داده و غیرمستقیم از اینترنت خارج از تحریم‌ها استفاده کند.

عدم دسترسی اپل تی وی به مرورگر اینترنت

 به دلیل سیاست‌های خاصی که شرکت اپل دارد اپل تی وی از داشتن مرورگر اینترنتی محروم است. به همین خاطر با استفاده از Apple TV امکان وب گردی بر روی تلویزیون یا رفتن به وب سایت‌هایی نظیر نماوا یا فیلیمو وجود تنها در صورتی که اپلیکیشن اختصای آن ها ارائه شده باشد.


اپل تی وی چیست ، اپل تی وی پلاس ، اپل تی وی چگونه کار می کند ، apple tv چیست ، اپل تی وی قیمت ، بررسی اپل تی وی ، بررسی apple tv ، برنامه اپل تی وی چیست
برنامه ایرانی اپل تی وی ،  apple tv ریموت ، apple tv 4K ، اپل تی وی Apple TV چیست ، برنامه airplay ، دانلود برنامه airplay ، کاربرد اپل تی وی چیست ، کاربرد اپل تی وی در ایران
کاربردهای اپل تی وی ، اپل تی وی Apple TV چیست ، برنامه airplay ، دانلود برنامه airplay ، کاربرد اپل تی وی چیست ، کاربرد اپل تی وی در ایران ، کاربردهای اپل تی وی