سی دی کی CD Key اورجینال چیست

شاید با اطلاعاتی که در مورد سی دی کی اشتراکی دارید تفکری منفی در مورد سی دی کی اورجینال در ذهن شما ایجاد شود اما اینطور نیست. سی دی کی اورجینال در واقع یک کد دیجیتال و اصل است که توسط آن قادر به انجام بازی های مختلف هستید.

سی دی کی اورجینال :

از طریق پلتفرم های استیم ، اوریجین و یوپلی و با خرید یک کد دیجیتال چند رقمی سی دی کی ، این اجازه به کاربر داده می شود که به بازی های گوناگون دسترسی پیدا کند.

نحوه استفاده از سی دی کی اورجینال یا بازی اورجینال

با خرید سی دی کی اورجینال و فعال کردن آن در اکانت خود می توانید از بازی های مورد علاقه خود لذت ببرید.

به عنوان مثال: هنگامی که یک بازی ( فیفا 18 ) از طریق سی دی کی اورجینال فعال می کنید می توانید به آپدیت و دانلود تمام بازی ها بپردازید. همچنین بازی فعال شده برای همیشه در اکانت شما ذخیره و فعال خواهد ماند و در هر موقعیتی می توانید به هر کامپیوتری که دسترسی دارید به اجرای بازی بپردازید.

سی دی کی CD Key اورجینال چیست - ۱

تفاوت CD Key اشتراکی با CD Key اورجینال در چیست

دو نوع سی دی کی مختلف با نام های سی دی کی اشتراکی و CD Key اورجینال در بازار دیده می شود که از نظر عملکرد با هم متفاوت اند.

با شنیدن نام سی دی کی اشتراکی در ذهن شما شاید اینگونه تلقی شود که قابل استفاده در چند اکانت مختلف است اما اینگونه نیست. در واقع اکانتی است که توسط فروشنده به چند نفر فروخته می شود و در زمان های خاصی که فروشنده اعلام می کند می توانید از آن استفاده کنید.

نکته: اطلاع داشته باشید با خرید سی دی کی اشتراکی قادر به بازی کردن به صورت آنلاین نمی باشید.

CD Key اورجینال تا حدودی با واژه ی خود مشخص نموده که نسخه ای اصل و معتبر است و با دریافت این کد دیجیتالی بدون هیچگونه محدودیتی می توانید به تمام آپدیت های بازی های دلخواه به حالت دائم و همیشگی دسترسی پیدا کنید و همچنین سی دی کی اورجینال شرایط اجرای بازی ها به صورت آنلاین را برای شما فراهم خواهد کرد.

تفاوت Cdkey با Gift ( تفاوت سی دی کی با گیفت )

برای دریافت گیفت باید به فروشگاه استیم وارد شوید و بازی هایی که برای فروش گذاشته شده را خریداری کنید. پس از خرید مستقیم از استیم لینکی برای فعال کردن بازی در اختیار شما قرار داده می شود که با فعال کردن بازی می توانید ان را دانلود کنید.

برخلاف Gift ، سی دی کی را بدون نیاز به فروشگاه استیم به صورت مستقیم از فروشگاه های جانبی خریداری کنید و با وارد کردن کد به داخل استیم ، بازی دلخواه خود را فعال کنید.

استیم والت ارزان

برای خرید ، CD Key مناسب تراست یا استیم Gift

به دلیل اینکه سی دی کی از لحاظ قیمت مناسب تر است، اکثر گیمرها سی دی کی را برای خرید انتخاب می کنند اما این موضوع کافی نیست.

به جهت اینکه گیفت مستقیما از فروشگاه استیم خریداری می شود از امنیت بالایی برخوردار است و امکان نات اکتیو (not active) و نامعتبر بودن کد در آن بسیار کم یا حتی غیر ممکن است .

این در حالیست که CD Key هایی که از فروشگاه های غیر استیم و جانبی خریداری می شود امکان نامعتبر بودن آن ها بسیار است به خصوص سی دی کی های اشتراکی که پس از مدت زمانی از اکانت شما حذف خواهند شد.

نحوه استفاده از CD Key اورجینال در ایران

به دلیل تحریم کشور ایران از وارد کردن هر گونه اطلاعات یا نامی از ایران جلوگیری کنید و برای وارد شدن در آن از آی پی غیر از ایران استفاده کنید و کد CD Key اورجینال خریداری شده را در برنامه استیم فعال کنید.

نکته: توصیه می شود سی دی کی های Region free خریداری کنید که بتوانید بازی ها را در سراسر جهان فعال کنید . البته برای خرید این محصول باید مبلغ بیشتری را تقبل کنید.

نکته: CD Key در واقع همان شماره سریال هایی است که پخش کننده بازی پس از این که بازی را در اختیار استیم قرار می دهد در فروشگاه های جانبی با قیمت پایین تر جهت فروش ارسال می کند.

نحوه آشنایی کاربران با بازی های اورجینال PC

سی دی کی CD Key اورجینال چیست - ۲

هدف از ایجاد شبکه ها، اتصال کاربران به یکدیگر در سراسر جهان است و گیمرها به صورت آنلاین می توانند با اتصال به هم به صورت مجازی بازی های هیجان انگیز را تجربه کنند.

از دو طریق می توانید بازی دلخواه خود را خرید کنید:

  • دیسک‌های اورجینال بازی ( DVD )
  • نسخه دیجیتال بازی (CD Key )

سی دی کی اورجینال چگونه فعال می‌شود؟

بازی های اورجینال با پلتفرم های خاص خود اکتیو می شوند که هر کدام متفاوت هستند و منطقه فعال شدن آن ها در توضیحات سی دی کی بازی مشخص شده است.

به عنوان مثال اگر CD Key بازی فیفا 18 را خریداری کردید باید در نرم افزار اوریجین استفاده کنید.

مهم ترین پلتفرم ها برای بازی های اورجینال :

پلتفرم استیم ، بتل نت ، اوریجین و یوپلی هستند که برای اکتیو کردن آن ها باید در پلتفرم مورد نیاز بازی ، یک اکانت به صورت رایگان بسازید و برای انجام بازی لازم است نرم افزار مربوط به آن را در سیستم خود نصب کنید.

حتما بخوانید : ساخت اکانت در بتل نت

حال که سی دی کی اورجینال بازی فعال شده است ممکن است در ذهن شما این سوال مطرح شود که پس از فعال سازی CD Key اورجینال چه باید کرد؟

هنگامی که از فعال شدن سی دی کی اورجینال مطمئن شدید ، باید نرم افزار مورد نیاز دیتای نسخه اورجینال بازی را به وسیله همان نرم افزار دانلود کنید یا به خرید backup اورجینال داده های بازی بپردازید و در پوشه ای که اطلاعات نرم افزار در آن نگهداری می شود کپی کنید.


سی دی کی CD Key اورجینال چیست ٬ سی دی کی اورجینال چیست ٬ CD Key اورجینال چیست ٬ سی دی کی اورجینال ٬
سی دی کی CD Key اورجینال چیست ٬ سی دی کی اورجینال چیست ٬ خرید سی دی کی اورجینال overwatch ٬ سی دی کی استیم ارزان
سی دی کی اورجینال pubg ٬ خرید سی کی pubg ٬ سی دی کی اورجینال فیفا ۱۸ ٬ سی دی کی اورجینال for honor
سی دی کی اورجینال اورواچ ٬ سی دی کی اورجینال چیست و اموزش استفاده از آن ٬ سی دی کی اورجینال need for speed payback
CD Key اورجینال فیفا ۱۷ ٬‌ CD Key اورجینال ارزان ٬ CD Key اورجینال بازی gta v ٬ سی دی کی CD Key اورجینال چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد
خرید CD Key اورجینال ٬ CD Key اورجینال pes 2017 ٬‌ CD Key اورجینال froza horizon 3 ٬ سی دی کی اورجینال چیست ٬ CD Key اورجینال فیفا ۱۶
CD Key اورجینال battlefield 1 ٬ سی دی کی CD Key اورجینال چیست ٬ خرید سی دی کی اورجینال ارزان ٬ CD Keyاورجینال پابجی‌ ٬