فامیلی شیرینگ اپل

فامیلی شیرینگ Family sharing چیست ؟

اگر قصد دارید خریدهای خود و اعضای خانوادتان را که از App Store ، iTunes و iBooks داشته اید را با یکدیگر به اشتراک بگذارید بهترین راه استفاده از برنامه Family sharing است.

برنامه فمیلی شیرینگ به شما کمک می کند خریدهای خود را بدون نیاز به اشتراک گذاری حساب کاربری خود ، تا سقف حداکثر 5 نفر از اعضای خانواده به اشتراک بگذارید. این عمل با استفاده از یک کارت اعتباری مشترک امکان پذیر است که خریدهای کل اعضای خانواده را همراه با خریدهای کودکان که به واسطه ی والدین شان از طریق دستگاه کنترل و تایید می شود انجام دهید.

پس از عضویت در برنامه فمیلی شیرینگ می توانید به خریدهای یکدیگر دسترسی داشته باشید این دسترسی فقط برای اعضای گروه می باشد . البته این شرایط فقط در صورتی ممکن می شود که تمام دستگاه ها مجهز به IOS 8 و یا جدیدتر از آن باشد.

در ابتدای راه اندازی گروه فمیلی شیرینگ تمام خریدها به سرپرست خانواده تعلق می گیرد یعنی مدیریت برنامه ها ، پرداخت هزینه خریدها در iTunes ، iBooks  و App Store اعضای خانواده ، همگی بر عهده او می باشد.

پس از مستقر شدن اعضا در گروه تمام قابلیت های برنامه در دستگاه هر یک از اعضای گروه به حالت خودکار شروع به فعالیت می کند.

از سرویس آیکلود چه می دانید ، کاربردهای سرویس آیکلود چیست؟

هنگام خرید میزان موجودی شما بررسی می شود و به مقدار موجودی تان می توانید با حساب کاربری تان خرید کنید.

ویژگی های فامیلی شیرینگ Family sharing :

  • به اشتراک گذاشتن خودکار تصاویرتان با اعضای دیگر خانواده با استفاده از برنامه Family photo Stream
  • برای زیر نظر داشتن اعضای خانواده یا جستجوی سریع موقعیت مکانی آن ها از به اشتراک گذاری موقعیت ها استفاده کنید.
  • برای افراد زیر 18 سال اجازه والدین جهت خرید الزامی است.
  • به اشتراک گذاری آنی خریدهایی مثل موسیقی، کتاب، فیلم و …
  • علاوه بر این که می توانید به تقویم شخصی خود دسترسی داشته باشید قادر هستید تقویم خانوادگی را نیز به اشتراک بگذارید.
  • با استفاده از Find My iphone و هر دستگاه دیگری که عضو خانواده است می توانید دستگاه های اعضای خانواده را نیز در صورت گم شدن آن پیدا کنید.

حذف گروه فامیلی شیرینگ یا حذف کاربران

ممکن است پس از مدتی به هر دلیلی تصمیم بگیرید که گروه فمیلی شیرینگ که ساخته اید را حذف کنید و دوباره اقدام به ساخت اکانت جدید نمایید اطلاع داشته باشید که سالیانه تنها دوبار می توانید گروه Family sharing بسازید و آن را حذف کنید.

اگر برای بار دوم اقدام به حذف نمودید به مدت یک سال پس از ساخت اکانت اول امکان ساخت دوباره ی اکانت فمیلی شیرینگ برای شما نخواهد بود.

حذف یکی از اعضای فامیلی شیرینگ Family sharing :

برای برطرف کردن این مشکل بهتر است اعضای گروه را حذف کنید تا این که خود گروه را به طور کامل delete نمایید.

امکان حذف یکی از اعضای گروه فمیلی شیرینگ وجود دارد اما این مسئله را در نظر داشته باشید که پس از حذف کاربر از برنامه ، او قادر است به خریدهایی که تا قبل از حذف شدنش انجام شده دسترسی داشته باشد.

اما هر خرید جدیدی که پس از حذف او انجام می گیرد مسلما برای او غیر قابل دسترس خواهد بود.

نکته: محدودیت خرید برای افراد بزرگسال (بالای 18 سال) وجود ندارد اما به صورت پیش فرض برای کودکان زیر 13 فعال می باشد که انتخاب گزینه Ask to Buy نیز قابل فعال یا غیر فعال سازی است.

هنگامی که کودکان محتوایی ( پولی یا رایگان ) خریداری می کنند تایید مدیر خانواده لازم است. یک هشدار به مدیر گروه ارسال می شود که کودک قصد خرید چنین محتوایی را دارد سرپرست خانواده می تواند پس از بررسی این خرید را تایید یا رد کند.

نحوه فعال کردن فمیلی شیرینگ روی iPhone و iPad :

دریافت درخواست های خرید و تایید پرداخت ها تنها توسط مدیر خانواده انجام می گیرد.

قبل از هر چیزی مطمئن شوید دستگاه شما به سیستم ios 8 مجهز باشد؛

  • روی سیستم iPhone یا iPad خود ، بخش Setting را اجرا کنید.
  • گزینه iCloud را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه Set Up Family Sharing را انتخاب کنید.
  • روی گزینه Get Started کلیک کنید.
  • گزینه Continue را انتخاب کنید.
  • وارد Apple ID خود شوید.
  • روی گزینه terms and conditions جهت اعلام موافقت خود با شرایط و قوانین کلیک کنید.
  • برای انتخاب روش پرداخت خود، روی گزینه Continue کلیک کنید. برای تمام خریدهایی که در گروه فمیلی انجام می شود با پرداخت های آن ها موافقت کنید.
  • در این قسمت شما به دلخواه خود می توانید انتخاب کنید که آیا موقعیت مکانی شما با سایر اعضای گروه به اشتراک گذاشته شود یا خیر
  • برای اضافه کردن افراد به اعضای گروه خانوادگی روی گزینه Add Family Member کلیک کنید.
  • نام اشخاص مورد نظر را در قسمت جستجو تایپ کنید. پس از یافتن اسمشان، آن ها را انتخاب کنید.
  • کارت اعتباری داخل پرونده تان ممکن است به تایید نیاز داشته باشد. در صورتی که گزینه تایید را فعال کنید مراحل ثبت با موفقیت به پایان می رسد.

توسعه ی اکانت دولوپر اپل چگونه است؟

 دعوت اعضا به گروه Family sharing :

جهت اضافه کردن اعضا به گروه فمیلی شیرینگ می توانید آن ها را از طریق ایمیل و یا اعلان روی گوشی همراهشان با خبر کنید.

اگر دعوت شما را برای عضویت بپذیرند می توانند پس از عضویتشان هر خریدی که در گروه خانواده انجام می شود را در نوار Purchased در iTunes، iBooks و یا App Store مشاهده کنند که برای هر یک از اعضای خانواده به نمایش گذاشته می شود.

مخفی سازی اطلاعات در گروه فمیلی شیرینگ:

همانطور که می توانید به مجموعه ای از محتوای سایر اعضای خانواده در گروه دسترسی داشته باشید و پس از انتخاب هر یک از آن ها جهت دریافت و دانلود برنامه هایشان اقدام کنید آن ها نیز می توانند همین واکنش را نسبت به شما داشته باشند.

حال اگر می خواهید سایر اعضا به برخی از محتویات شما دسترسی نداشته باشند می توانید آن ها را مخفی کنید.

عضویت اپل موزیک Apple Music :

با تشکیل یک گروه حداکثر 6 نفره می توانید به تمام امکانات نامحدود Apple Music که روی دستگاه شما قرار دارد دسترسی داشته باشید.

این امکانات می تواند شامل ایستگاه های رادیویی درخواستی و Beats 1 یک ایستگاه رادیویی 7/24 رایگان و جهانی ، دسترسی به انواع موسیقی ها ، لیست های پیشنهادی پیشرفته و … باشند که همگی در مجموعه اپل موزیک قرار گرفته اند.

خرید گیفت کارت Itunes

آلبوم اشتراکی اعضای خانواده :

پس از فعال شدن گزینه Family Sharing ، همزمان یک آلبوم اشتراکی در برنامه Photos برای شما ایجاد می شود که هر یک از اعضای خانواده به صورت جداگانه می توانند تمام عکس ها و فیلم های خود را برای مشاهده ی همه به اشتراک بگذارند.

موقعیت مکانی:

برای شناسایی موقعیت مکانی یکدیگر از Find My Friends و برنامه Messages استفاده کنید. در صورتی که مایل باشید حریم خصوصی خود را از دیگران مخفی نگه دارید و شخصی از موقعیت مکانی شما مطلع نشود در قسمت تنظیمات iCloud ، گزینه Share My Location را غیر فعال کنید.


فمیلی شیرینگ در ایتونز ، فمیلی شیرینگ ایتونز چیست ، نحوه اشتراک گذاری با Family Sharing در ایفون ، فعال سازی فمیلی شیرینگ
آموزش فعال سازی Family Sharing ، فمیلی شیرینگ ، ساخت فمیلی شیرینگ ٬ فامیلی شیرینگ اپل ٬ فامیلی شیرینگ در آیکلود
فمیلی شیرینگ در آیکلود ٬ مدیا استار 3500 فمیلی ٬ فامیلی شیرینگ اپل چیست ٬ فامیلی شیرینگ اپل چگونه کار میکند