ارز رمز پایه نم (NEM) و معرفی ویژگی های آن

ارز دیجیتالی نم بر اساس بلاک چین ایجاد شده است و با زبان برنامه نویسی++c نوشته شده است .

از جمله ویژگی های ارز نم (NEM) می توان به الگوریتم POI ( اثبات اهمیت ) ٬ پیام رسانی رمز نگاری شده و سیستم اعتبار سنجی اشاره کرد.

در حال حاضر چندین سازمان و شرکت از نم برای انجام معاملاتشان استفاده می کنند در واقع نم NEM نام بلاک چین است و XEM نام ارز رمز پایه می باشد .

بلاک چینی که نم از آن استفاده می کند بلاک چین (Mijin) است که امتحان خودش را در شرکت های ژاپنی و بین المللی پس داده است.

اولین نسخه NEM ای ان ام در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد که البته نسخه بروز رسانی شده آن نیز با نام Catapult قرار است به زودی عرضه شود .

سیستم نم NEM از ۲ قسمت تشکیل شده است :

  • یک قسمت آن سرور نم است که NIS نام دارد
  • قسمت دیگر بخشی است که کاربران با آن کار و از آن استفاده می کنند که NCC نام دارد

کیف پول نم (NEM)

NanoWallet کیف پول ارز رمز پایه نم است که با هر نوع مرورگر اینترنتی سازگاری دارد. با استفاده از این کیف پول می توانید به راحتی مبادلات را انجام دهید .

ویژگی های نم (NEM)

ویژگی پیام رسانی مبتنی بر بلاک چین

ارز رمز پایه نم ویژگی پیام رسانی دارد به این صورت که کاربران می توانند برای یکدیگر پیام ارسال کنند و هزینه آن هم از نم کسر می گردد.

ویژگی اعتبار سنجی اهمیت کار

در بیت کوین میزان کار انجام شده از طریق هر گره در نظر گرفته می شود اما در نم اعمال و کارهای قبلی هر گره در شبکه کنترل می شود و اهمیت کارها در نظر گرفته می شود .

این ویژگی موجود در نم باعث بهبود و افزایش کارایی شبکه می شود . در شبکه نم کاربران بر اساس میزان سکه و ارزی که دارند و همچنین تعداد تراکنش ها درجه بندی می شوند.

در اتریوم این درجه بندی بر اساس میزان سکه در کیف پول بستگی دارد ولی در نم به مقدار دارایی و هم به تعداد تراکنش ها اهمیت داده می شود .

قرار دهی نام به جای آدرس

ارز رمزپایه نم (NEM) و ویژگی های آن 

قرار دادن نام به جای آدرس در سیستم نم به این گونه است که هر کاربر می تواند نامی برای خود در نظر بگیرد .

علاوه بر این می توانند برای هر نامی که انتخاب می کنند زیر مجموعه ای نیز در نظر بگیرند . به عنوان مثال کاربران می توانند از چند نام دیگر برای زیر مجموعه خود استفاده کنند .

ارز های رنگی یا موزائیک

ویژگی جدیدی که در نم قرار داده اند را موزائیک نام گذاری کرده اند که یک نوع ارز اختیاری می باشد که در نم ایجاد می شود که کاربران ارزش آن را به صورت دلخواه می توانند متغیر یا ثابت انتخاب کنند موزائیک به عبارتی برای استفاده های شخصی و خصوصی تعبیه شده است .

درو کردن ، جایگزین ، استخراج کردن

درو به ایجاد و ساخت بلاک گفته می شود زمانی که دروگر یک بلاک را ایجاد می کند به بلاک های قبلی اضافه می شود و کارمزد واریزی آن به حساب دروگر می رود در حقیقت محصول را از بلاکی که کامل و ساخته شده درو می کند.

در این روش می توان شخصی را به عنوان نماینده از طرف دیگر کاربران انتخاب کرد و او بلاک را ایجاد کند و کارمزد بین اعضا تقسیم می شود.


ارز رمزپایه نم (NEM) ٬ ارز نم (NEM) چگونه ارزی می باشد؟ ٬ ارز رمزپایه نم (NEM) چیست ٬ ارز نم (NEM) ٬ همه چیز در مورد ارز رمزپایه نم (NEM) ٬ ارز نم (NEM) چیست