معرفی انواع کیف پول اتریوم و امکانات آن

ارز دیجیتال اتریوم در حال حاضر به عنوان دومین ارز دیجیتال در جهان شناخته شده است و اکثر سرمایه گزاران برای توسعه سرمایه خود، ارز اتریوم را انتخاب کرده اند. قیمت اتریوم در حال نوسان است اما امروزه قیمت آن به 871 دلار هم رسیده است. بر همین اساس برای نگهداری و ذخیره سازی اطلاعات و انجام تراکنش های اتریوم نیاز به کیف پول می باشد و کاربران تقاضای بسیاری جهت فروش کیف پول اتریوم مخصوصا کیف پول امن ،کرده اند.

کیف پول اتریوم باید از ویژگی های زیر برخوردار باشد:

توسعه دهندگان این ارز، باید افراد فعالی باشند و توانایی فراهم کردن امنیت بالا جهت پشتیبانی و استفاده آسان از آن را داشته باشند تا بتواند افراد زیادی را به خود جذب کند. همچنین با سیستم عامل های مختلف، سازگاری و تناسب داشته باشد و در آخر ، کیف پولی باشد که به کاربر اختیار کنترل کردن کلیدهای خصوصی را بدهد.

این ویژگی ها این حقیقت را روشن می کند که اگر هر کیف پولی از داشتن این امکانات برخوردار نباشد دارایی شما را با خطر جدی روبرو می کند و این کیف پول با این امنیت نامناسب برای نگهداری از موجودی شما مناسب نخواهد بود. بنابراین قبل از ذخیره موجودی خود به داخل کیف پول، از دارا بودن همه ویژگی های آن اطمینان حاصل فرمایید.

انواع کیف پول های قابل دسترس برای ارز اتریوم :

  • LEDGER NANO S
  • TREZOR
  • دسکتاپ MIST
  • دسکتاپ EXODU
  • وب COINBASE
  • METAMASK
  • موبایل JAXX
  • وب MY ETHER WALLET
  • کیف پول سخت افزاری KEEPKEY
  • کیف پول کاغذی ETHAdress

کیف پول های سخت افزاری LEDGER NANO S و TREZOR بهترین کیف پول شناخته شده برای نگهداری از ارز اتریوم هستند.

معرفی انواع کیف پول اتریوم - ۱

کیف پول ledger nano s :

ارزان ترین کیف پول با قیمت 65 دلار می باشد که حتی به صورت آفلاین قابلیت ذخیره سازی اتریوم را دارد و هنگام خرج کردن، دستگاه با استفاده از کلیدهای خصوصی آن را امضا می کند.

یکی از قابلیت های مهم کیف پول ledger nano s کنترل تراکنش ها را به کاربر می دهد و از امنیت بسیار بالایی برخوردارست که هیچ کس نمیتواند از اموال شما سو استفاده کند.

برای نگهداری اتریوم می توانید از کیف پول Trezor در رابط کاربری MyEtherWallet استفاده کنید. همچنین اتریوم هایی که درکیف پول Trezor ذخیره شده اند تنها با پسورد شما فعال می شود.

قیمت این دستگاه حدود 99 دلار است که در سه رنگ مختلف با قابلیت حمل راحت و سبک به فروش می رسد.

هنگامی که به نصب کیف پول Mist اقدام می کنید با اتریوم همگام سازی می کند و پسورد امن از شما می خواهد که با وارد کردن پسورد و به خاطر سپردن رمز خود می توانید هر زمان که می خواهید به اطلاعات دسترسی پیدا کنید و مانند دیگر کیف پول ها با استفاده از کلیدهای خصوصی به انتقال تراکنش ها بپردازید. کیف پول Mist از قرادادهای هوشمند پشتیبانی خواهد کرد.

کیف پول Exodus :

به عنوان کیف پول رایگان و اولین کیف پول دسکتاپ شناخته و معرفی شده است و تا به امروز از هفت ارز دیجیتال از جمله اتریوم پشتیبانی کرده و با برقراری ارتباط داخلی با ShapeShift تبادلات ارزی را انجام می دهد. کیف پول Exodus از ویژگی پشتیبانی کردن از قراردادهای هوشمند برخوردار نیست و برای استفاده از این کیف پول باید ایمیل شخصی داشته باشید.

کیف پول وب COINBASE :

از معروف ترین و پر استفاده ترین نوع کیف پول می باشد که برای نگهداری ارز بیت کوین مورد استفاده قرار گرفته و به تازگی خدماتی ارزان و سریع روی اتریوم انجام داده است. اما نکته اساسی اینجاست که هیچ گونه خدماتی برای کشور ایران ارائه نمی دهد و ایران را سرویس دهی نمی کند.

کیف پول METAMASK :

از ویژگی های خارق العاده ای برخوردارست که با استفاده از آن می توانید ارز اتریوم را دریافت و ارسال کنید، همچنین قادر هستید از اپلیکیشن های غیر متمرکز اتریوم بهره مند شوید. با استفاده از یک مرورگر می توانید به شبکه اتریوم دسترسی پیدا کنید همچنین می توانید بین شبکه های اصلی و تستی تغییراتی اعمال کنید.

دقت داشته باشید این والت مانند کیف پول Exodus از قراردادهای هوشمند پشتیبانی نخواهد کرد.

کیف پول Jaxx :

از امنیت بالایی برخوردارست و توانایی پشتیبانی از 13 ارز را به عهده دارد که اتریوم جزو این دسته از ارزها محسوب می شود که اجازه بازیابی اعتبار و موجودی در هنگام ضرورت را به کاربر می دهد.

یکی از ویژگی های اساسی این والت خارج نکردن کلیدهای تبادل خصوصی به بیرون از دستگاه است که به هیچ عنوان این کلیدها به خارج از دستگاه انتقال نمی یابند.

کیف پول وب My Ether Wallet :

از والت هایی به شمار می آید که توسط کاربر از طریق کلیدهای خصوصی اتریوم با استفاده از سیستم کنترل می شود و می تواند به قراردادهای هوشمند دسترسی پیدا کند بدین منظور که پای شخص ثالثی در میان نیست. علاوه بر این، با استفاده از مرورگر می توانید با در دست داشتنTrezor  و Ledger Nano S به اعتبار خود دسترسی پیدا کنید.

کیف پول سخت افزاری KEEPKEY :

اگر بخواهیم از گران ترین و سنگین ترین کیف پول نامی به میان آوریم، کیف پول سخت افزاری KEEPKEY با قیمت 120 دلار و با تمام امکاناتی که والت های لجر نانو اس و Trezor ارائه می دهند وارد بازار شد.

این کیف پول به صورت آفلاین در مکانی امن با روکش پلاستیکی نگهداری می شود.

کیف پول کاغذی ETHAdress :

آخرین والتی که می توان از آن برای محافظت اتریوم استفاده کرد، کیف پول کاغذی ETHAdress می باشد که شرایط رمزگزاری کردن کلید خصوصی را فراهم می کند. همانطور که از اسم آن مشخص است امکان چاپ شدن دو کلید تبادل خصوصی و عمومی روی کاغذ وجود دارد.

در واقع این کیف پول به عنوان یک پروژه متن باز معرفی شده که به ارزان ترین شکل کیف پول، اطلاعات را ذخیره می کند.


معرفی انواع کیف پول اتریوم ٬ همه چیز درباره انواع کیف پول اتریوم ٬ انواع کیف پول اتریوم ٬ کیف پول اتریوم چیست ٬ معرفی کیف پول اتریوم