ارز دیجیتال استیم steem بر پایه چه هدفی بنا نهاده شده است

طبق آمار و گزارشات ارز دیجیتال steem توسط شرکت استیمیت steemit بر پایه تکنولوژی بلاک چین راه اندازی شده است که هدف اصلی ساخت steem ، گسترش رسانه های اجتماعی است که در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است و افرادی که دراین سیستم مشغول به کار هستند پاداش دریافت می کنند.

استیمیت Steemit یک وب سایت وبلاگ نویسی و شبکه اجتماعی است که در قسمت فوقانی بلاک چین استیم steem قرار دارد.

پلتفرم استیمیت steemit در سال 2016 با تلاش دن لاریمر و نداسکات به صورت یک شبکه زنجیره ای با عنوان مقاله سفید شروع به فعالیت کرد. طراحی انجام شده روی ارز دیجیتال steem بر پایه پروتکل توکن های رسانه ای هوشمند می باشد.

ویژگی های استیمیت steemit

  1. قابلیت آپلود تصاویر را بر عهده دارد.
  2. Steemit وجه مشترک و شباهت بسیاری با وب سایت های خبری یا وبلاگ نویسی دارد.
  3. محتویات متن در بلاک چین ذخیره می شود.
  4. برای هر قالب بندی یک ویرایشگر وجود دارد.

نمونه ای از تفاوت میان ارز دیجیتال استیم steem با دیگر ارزهای دیجیتال

با در اختیار قراردادن سیستم شخصی خود به شبکه می توانید به راحتی استیم دریافت کنید و این گزینه مهم ترین تفاوت میان استیم با ارزهای دیگر است چرا که در پلتفرم های دیگر کاربران برای دریافت پاداش باید نسبت به فعالیت و کارکرد خود پاداش دریافت کنند.

 در واقع ارز استیم روی تسهیل رفتار کاربران در شبکه اجتماعی تمرکز دارد اما بیت کوین یا ارزهای دیگر هدف اصلی شان راه اندازی روشی برای آسان سازی مبادلات مالی می باشد.

بنابراین استیم این قابلیت را برای کاربر فراهم می کند که مطالب دلخواه خود را در شبکه های اجتماعی ارائه دهد و پاداش متناسب با مطلب منتشر شده را دریافت کند.

پرداخت پاداش نویسندگان در steem :

ارز دیجیتال استیم steem - ۱

پاداش نویسندگان استیم طبق بیت کوین تحویل داده می شود به گونه ای که 24 ساعت پس از پردازش، درج آرا یا محتوا با استفاده از بلاک چین دستمزدها پرداخت می شود.

ارزش ارز استیم ، دلیل ایجاد Steem dollars و Steem power و کاربرد آن ها :

واحد اصلی پول در Blockchain ٬ استیم معرفی شده است. واحدهای دیگری از جمله توکن Steem power و Steam dollars ارزش خود را از استیم دریافت می کنند.

هر ساله میزان زیادی استیم وارد بازار می شود که این افزایش عرضه استیم به صد در صد رسیده است.

استیم برای ذخیره سازی ارزش در نظر گرفته نشده بلکه برای پرداخت هزینه به کاربران استخراج شده است.

Steem dollars : یا SMD از بین استیم ها ، دلار استیم بیشترین پایداری را به میان آورده است. steem dollars در جهت پاداش دهی به کاربران هنگام منتشر کردن مطلب خود و سازمان دهی درمدیریت محتوا در شبکه فعالیت دارد.

تاثیرات نوسانی استیم بسیار است به همین دلیل دلار استیم به وجود آمد تا کاربران را از نوسانات استیم دور کند.

دلار استیم مساوی با یک دلار می باشد که سود سالانه آن به 10 درصد رسیده است.

Steem power: یا SP میزان قدرت کاربر در پلتفرم stimeet را مشخص می کند. این توکن خدمات و کارکرد شما را در پلتفرم stimeet نشان می دهد که چه تعداد SP دریافت کرده اید.

هر چه میزان SP شما در این پلتفرم بیشتر باشد امکان رای دادن شما به سیستم دو برابر است.

از توکن های جدیدی که تولید می شود بیش از نیمی از آن (75درصد) صرف پاداش برای نگهبانان و نویسندگان شبکه می شود.

حدود 15 درصد ازآن به مالکان steem power و 10 درصد به افرادی تعلق می گیرد که در قدرت دهی بلاک چین سهیم بوده اند.

تورم steem :

Steem توسط  stimeet توسعه یافته و بر اساس پروتکل Smart Media Tokens  که به صورت مخففSMT  نام نویسی شده است در حال فعالیت است.

 طبق آماری که گزارشگران منتشر کردند اعلام شده حجم معاملات در سال 2017 نزدیک به 500 میلیون دلار رسیده که استیم توانسته این حجم عظیم را ثبت و نگهداری کند.

با تولید استیم و توسعه آن سالانه کاربران با تورم شدید (دو برابر) استیم مواجه می شدند، بر این اساس توسعه دهندگان با تلاش بی وقفه خود توانستند حدود ۰٫۵ درصد تورم را کاهش دهند.

نحوه فعالیت بیت کوین و ارز استیم :

استیم طبق سهامی که کاربران به اشتراک می گذارند معاملات خود را تایید و اثبات می کند برخلاف بیت کوین که از طریق الگوریتم POW فعالیت خود را انجام می دهد. حالتی که بیت کوین برای استخراج دنبال می کند روشی عقلانی تر از استیم هست بدین منظور که بیت کوین باعث افزایش انگیزه ای جهت سرمایه گزاری برای تولید شده است که همین امر از هجوم به شبکه و ایجاد مشکلات در پرداخت و امنیت شبکه ٬‌ جلوگیری می کند.

شاید این سوال پیش آید که چگونه بلوک به بلوک های قبلی اضافه می شود؟ اگر دارایی ایجاد کنندگان بلوک ها زیاد باشد باعث افزایش و اضافه شدن بلوک ها به بلوک های قبلی می شود که زنجیره بلوک ها را گسترش می دهد.

قدرت رای دادن کاربران استیم :

اگر بخواهیم به طور واضح بیان کنیم هر کابری که سطح SP بالایی داشته باشد، قدرت رای گیری بیشتری دارد. به عنوان مثال کاربری که دارای 10.000SP است دارای 100 درصد قدرت رای گیری می باشد که با این اوصاف با هر رای خود قادر است ۱٫۶۱ دلار استیم استخراج کند.

هر چه سطح میزان SP در کاربر بیشتر باشد، استیم بیشتر تولید خواهد کرد.

قیمت ارز دیجیتال استیم steem :

سازندگان به مدت طولانی سرمایه خود را در دست استیم قرار نمی دهند زیرا با کاهش قیمت استیم روبرو می شوند. Stimeet به دلیل کاهش قیمت ارز steem ، روزی یک توکن تولید می کند که جایگزین مقدار تلف شده باشد. به همین منوال اگر ادامه پیدا کند و فعالیت Stimeet روز به روز بیشتر شود، قیمت آن افزایش خواهد یافت.

با این حال به علت فشارهای ایجاد شده از طریق استفاده بیش از حد از وجه نقد یا افزایش عرضه ی آن می توان پیش بینی کرد که قیمت آن همواره کاهش پیدا خواهد کرد.


ارز دیجیتال استیم steem ٬ ارز steem ‌دیجیتال ٬ ارز استیم steem ٬ ارز دیجیتال steem ٬ ارز دیجیتال استیم ٬ ارز دیجیتال steem چیست ٬ ارز استیم  ٬ ارز steem ٬ استیم steem ٬ خرید ارز دیجیتال استیم steem ٬ ارز steem چیست ٬‌ ارز دیجیتال steem چه نوع ارزی است ٬‌ ارز دیجیتال