اتریوم کلاسیک چیست

اتریوم کلاسیک پایه ای از اتریوم است که با نماد اختصاری ETC با اهداف متفاوتی شناخته شده است. اتریوم کلاسیک یک بلاک چین مستقلی است که می خواهد دستگاهی بر پایه شبکه اتریوم ایجاد کند که به وسیله آن توسعه دهندگان بتوانند با اتحاد همدیگر در پروژه های دیگر سرمایه بیشتری کسب کنند.

 کلمه اختصاری DAO مخفف عبارت سازمان توسعه مستقل است که این سازمان توانسته از هدر رفتن سرمایه کلان سرمایه گزاران جلوگیری کند. در حقیقت اتریوم کلاسیک در نتیجه هارد فورک DAO به وجود آمد.

توکن های اتریوم کلاسیک با نام های ETC و classic ether معرفی شده اند در صورتی که در صرافی های دیجیتال با نام ETC داد و ستد می شود.

Ethereum classic یک پلتفرم غیرمتمرکز است که به نحوی سازمان دهی شده که مداخله شخص سوم در آن غیر ممکن است و هیچگونه نقص و نابسامانی در آن دیده نمی شود.

در واقع اتریوم کلاسیک نسخه ای از اتریوم است که از سواستفاده های خارجی جلوگیری می کند.

اگر نگاهی اجمالی به نرخ اتریوم کلاسیک بیندازیم به این مطلب پی می بریم که چون اتریوم محبوبیت خود را به اندازه کافی کسب کرده و نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده دلیلی برای جایگزین شدن با اتریوم کلاسیک ندارد اما این احتمال هم می توانیم بدهیم همانطور که اتریوم در آغاز شروع کارکرد خود برای انتقال معاملات و پردازش تراکنش ها با مشکلاتی مواجه شد و توانست همه سختی ها را پشت سر بگذارد و در میان ارزهای گوناگون محبوبیت زیادی کسب کند، به این بینش می توان رسید که اتریوم کلاسیک یا ETC هم می تواند با تلاش خود به این مشکلات خاتمه دهد و باعث پیشرفت خود شود.

تفاوت های میان اتریوم و اتریوم کلاسیک

اتریوم کلاسیک چیست و تفاوت آن با اتریوم - 1

از آن جایی که کل فرآیند اتریوم طبق قراردادهای هوشمند تنظیم شده است،

این قراردادهای پیچیده شرایط اجرای کار را در این اکوسیستم آسان می کنند و تمام DAPPS ها در این فرآیند را از نظر مالی تامین خواهد کرد.

DAPPS ها از طریق کارگزارانی که در ارز اتریوم سابقه کاری دارند در لیستی قرار گرفته می شود که پس از تایید شدن آنها، مالکان توکن DAO به آن ها رای خواهند داد و اگر رای ها به 20 درصد برسد پول مورد نیاز را استنباط خواهند کرد.

پس از پیشرفت و ترقی DAO ، در مدت کوتاهی بیش از 150 میلیون دلار اتر توسط ازدحام مردم جمع آوری شد.

اتریوم کلاسیک برای صعود و اوج گیری اتریوم ایجاد شده است و اخیرا اگر نمودار وضعیت آن را در سایت CoinMarketCap بررسی کنید متوجه کاهش و افت حجم معاملات اتریوم کلاسیک خواهید بود.

قیمت اتریوم کلاسیک

واحد پولی اتریوم ، اتر ( Ether ) نام دارد که اتریوم از شروع فعالیت خود رشد خوبی را تجربه کرده است. با این وجود به صاحبان ارز دیجیتال اتریوم می توان امید داد که نگران کاهش قیمت نباشید چرا که نرخ اتریوم به 542 دلار هم رسیده است که البته این نرخ متغییر است و نوسانات بسیاری دارد. پس با وجود این، نمی توان نرخ دقیق از قیمت اتریوم کلاسیک عنوان کرد چون در هر لحظه قیمت آن رو به تغییر است اما می تو ان حدس زد که بیشترین کاهش را در صرافی های چین تجربه کرده است و بر مبنای گزارشات اعلام شده توسط Barry Silbert که بیشترین اتریوم کلاسیک را در گنجینه خود دارد گفته شده به احتمال زیاد اتریوم کلاسیک در چین خاتمه پیدا خواهد کرد.

حباب قیمتی چیست

زمانی که یک دارایی با سرعت شدید افزایش قیمت داشته باشد و یک مرتبه با کاهش قیمت روبرو شود حباب قیمتی می گویند. واضح تر بگوییم هنگامی که قیمت ارز بیش از حد صعود شدید پیدا کند و سرمایه گزاران همزمان در جهت فروش دارایی خود اقدام کنند باعث رکود قیمت می شود. بنابراین این نوسان قیمت ارز بستگی به حرکت عمل سرمایه گزاران در خرید وفروش ارز دارد.

چرا افراد به دنبال ارز دیگر برای جایگزین کردن اتریوم هستند

با اینکه ptoKitties تراکنش های اتریوم را با سرعت بالا انجام می دهد در مقابل آن، هزینه های کارمزد انتقال هم افزایش پیدا خواهد کرد از این رو کسانی که تراکنش های معاملاتی بسیاری در طول زمان دارند استفاده از این ارز برایشان با صرفه نیست و به دنبال ارزی در جهت جایگزین آن هستند. در نتیجه می توان این احتمال را داد که اتریوم کلاسیک بهترین گزینه برای جایگزین اتریوم می باشد چون اکثر قابلیت های اتریوم را داراست ،با وجود این از 3 درصد ارزش اتریوم برخوردار است.

بنابراین اگر استفاده از اتریوم کلاسیک در بین کاربران نفوذ کند ارزش آن چند برابر می شود.

در کلام آخر می توان به این نکته اشاره کرد همانطور که می دانید نمی توان در مورد صعود یا رکود ارزها به خوبی پیش بینی کرد اما احتمال می رود که ارز اتریوم کلاسیک در آینده با پیشرفت فراوانی روبرو خواهد شد و حتی ممکن است از اتریوم پیشی گیرد بنابراین برای سرمایه گزاری مناسب می باشد.


اتریوم کلاسیک چیست ٬ اتریوم کلاسیک چیست و چه تفاوتی با اتریوم دارد ٬ اتریوم کلاسیک ٬ همه چیز درباره اتریوم کلاسیک ٬ کارکرد اتریوم کلاسیک چیست ٬ جایگزین اتریوم ‌٬ قیمت اتریوم کلاسیک