پرفروش ترین کنسول بازی 2019 :

موسسه تحقیقاتی NPD که در ایالات متحده آمریکا مسئولیت بررسی و آمار فروش بازی ها، لوازم جانبی ، سخت افزارها و … را به عهده دارد ، در ماه ژانویه 2019 میلادی اسامی پر فروش ترین کنسول های سال جاری را منتشر کرد.

طبق آمار ارائه شده از سمت موسسه NPD ، از بین کنسول های موجود در بازار و از نظر تعداد فروش ، می توان گفت کنسول خانگی نینتندو سوییچ بیشترین فروش را در بین کنسول های دیگر به خود اختصاص داده است.

بررسی کنسول نینتندو سویيچ

پس از بررسی فروش بازی های سال 2018 ، تحقیقات نشان داده که این عصر، یکی از بهترین سال های فروش بازی های ویدیویی شناخته شده و رکورد بیشترین فروش سال را تا به حال به خود اختصاص داده است.

پرفروش ترین کنسول بازی 2019 1

اگرچه در سال جاری میلادی بازی های پر طرفداری همچون :

  • Kingdom Hearts III
  • Resident Evil 2
  • Ace Combat 7

ارئه شد اما این در حالی بود که از نظر درآمد با کاهش چشمگیری در این زمینه رو به رو بوده ایم.

شبیه ساز نینتندو

با توجه به آمار فروش ، کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ با این که جوان تر از سایر پلتفرم ها در این رقابت ظاهر شد ، روند رو به رشدی از نظر میزان فروش به نسبت دستگاه های ایکس ‌باکس وان و پلی‌ استیشن 4 داشت.

همان طور که گفته شد با توجه به عرضه ی بازی های پرطرفدار ذکر شده ، کنسول ایکس‌ باکس وان و پلی‌استیشن 4 نتوانستند مانند کنسول نینتندو سوییچ به این موفقیت دست پیدا کنند و این موضوع دلیلی بود تا نینتندو سوییچ به عنوان پرفروش ترین پلتفرم ماه ژانویه معرفی شود.

نینتندو سوییچ یا ps4

طبق نظریه آقای مت پیسکاتلا یکی از اعضای موسسه NPD ، نینتندو سوییچ هم از نظر فروش و هم از نظر تعداد در ماه ژانویه سال جاری به عنوان پر فروش ترین کنسول شناخته شده است. همچنین نینتندو سوییچ تنها کنسولی است که فروش آن در یک بازه ی زمانی در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

با وجود عملکرد بی نظیر نینتندو سوییچ و فروشی که نسبت به سایر پلتفرم های دیگر داشته است اما باز درآمد بدست آمده از همه ی بخش‌های صنعت بازی‌ها شامل فروش بازی‌ها، سخت افزارها و لوازم جانبی تا حدودی کاهش یافته است.

بررسی نینتندو سوییچ لایت

باید بگوییم درآمد حاصل از سخت افزارها در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال گذشته نزدیک به 28 درصد کاهش یافته است. برای مثال درآمدی که از بخش سخت افزارها در این ماه اعلام شده برابر با 199 میلیون دلار بوده که در مقایسه با بازه زمانی در سال گذشته با رکود همراه بوده است.

اگر درآمد کلی این صنعت را نیز در این ماه چک کنیم در مقایسه با ماه ژانویه سال گذشته 19 درصد کاهش پیدا کرده است . فروش کلی این صنعت در این ماه به رقم 893 میلیون دلار رسیده  در صورتی که در سال 2018 به 1.101 میلیارد دلار نیز رسیده بود.

با بررسی درآمد حاصل از بخش سخت افزاری از ماه ژانویه سال میلادی 2014 تا به امروز می توان نتیجه گرفت که برای بار دوم بخش سخت افزاری بیشترین میزان فروش را در طول ماه‌های ژانویه به خود اختصاص داده است.

پرفروش ترین کنسول بازی 2019 ، پرفروش ترین کنسول بازی جهان ، بهترین کنسول بازی 2019 ، بهترین کنسول بازی سال 2019 ، بهترین کنسول بازی جهان
بهترین کنسول بازی سال 2019 ، بهترین کنسول بازی جهان ، پرفروش ترین کنسول بازی 2019 ، پرفروش ترین کنسول بازی جهان ، بهترین کنسول بازی 2019