مشکلات نینتندو سوییچ

مشکلات رایج نینتندو سوییچ و روش های برطرف کردن آن ها :

در این مقاله قصد داریم کاربران نینتندو سوییچ را با مشکلات رایجی که هنگام استفاده از این دستگاه ممکن است با آن روبرو شوند آشنا کنیم تا در زمان مواجه شدن با این مشکلات بتوانند راه حل مناسب را یافته و مشکل خود را حل نمایند.

انواع مشکلات نینتندو سوییچ :

خم شدن یا تاب برداشتن نینتندو سوییچ

افرادی که تجربه بیشتری در زمینه استفاده از نینتندو سوییچ داشته اند می دانند که مشکل تاب برداشتن دستگاه می تواند از داغ شدن زیاد نینتندو سوییچ باشد.

دلیل دیگر می تواند بر اثر داغ شدن باتری دستگاه باشد که در حال شارژ شدن است. باتری در حال شارژ به دلیل تهویه نامناسب محفظه سوییچ می تواند باعث خم شدن محفظه پلاستیکی و صفحه نمایش آن شود.

برای حل این مشکل بهتر است موارد زیر را انجام دهید:

  • قرار دادن دستگاه در معرض جریان هوا
  • جلوگیری از قرار گیری بیش از حد باتری در شارژ

در صورت بروز این مشکل می توانید به پشتیبانی نینتندو مراجعه کنید.

نکته: اگر کنسول شما دچار خمیدگی شده است هنگام قرار دادن سوئیچ در محفظه مراقب باشید که به کناره محفظه برخورد نکند زیرا موجب خش دار شدن صفحه نمایش می شود.

مطالب مرتبط :

فیلم گرفتن از بازی در ویندوز 10 و نینتندو سوییچ

مشکل : علاوه بر خم شدن سوییچ ، خم شدگی محفظه نیز می تواند مشکل ساز شود و روی صفحه نمایش خش ایجاد کند.

راه حل :

  1. خراب بودن محفظه مربوط به شبکه نینتندو می شود. کاربران زیادی بابت این مشکل به نینتندو شکایت کرده اند اما تا زمان پذیرفتن و رفع این مشکل از سمت نینتندو باید از موارد دیگر برای جایگزین کردن محفظه کمک بگیرید.
  1. برای جلوگیری از خراش برداشتن صفحه نمایش از دو روش زیر استفاده بگیرید:
  • استفاده از کابل یو اس بی – سی برای شارژ سوییچ
  • پیچیدن پارچه ای درون محفظه برای جلوگیری از خراش برداشتن صفحه نمایش

ریست کردن کنسول نینتندو سوییچ:

از بزرگ ترین مشکلاتی که در قرن بیست و یک با آن مواجه شدیم نحوه کارکردن دستگاه با نرم افزار است که گاهی منجر به هنگ شدن کنسول می شود و به ناچار باید آن را ریست کنید. به دلیل عدم کارکرد صحیح نرم افزار ممکن است دکمه پاور کار نکند و کنسول خاموش نشود.

راه حل:

قبل از اینکه نینتندو سوییچ خود را خاموش روشن کنید باید آن را در حالت قابل حمل قرار دهید ، سپس کنترل گرها را درآورید و آن را از محفظه بیرون کشید.

  • ابتدا دستگاه را خاموش کنید. برای خاموش کردن دستگاه دکمه power را به مدت دوازده ثانیه فشار دهید.
  • سپس قبل از روشن کردن دستگاه کارتریج های بازی یا کارت های میکرو اس دی را از کنسول خارج کنید.

نکته: از به روز بودن سخت افزار کنسول اطمینان حاصل فرمایید.

خرید گیفت کارت نینتندو سوییچ

امکان اینکه پس از خاموش روشن کردن دستگاه یا ریست کردن آن هنوز با مشکل بالا نیامدن کنسول روبرو شوید بسیار است و احتمال اینکه پس از ریست کردن ، باز با مشکل هنگ بودن یا از کار افتادگی کنسول و سایر موارد دیگر روبرو شوید هست.

عدم شارژ سوییچ با باتری های پرتابل :

حداکثر ظرفیت شارژدهی باتری نینتندو سوییچ به مدت 2 و نیم ساعت است که برای استفاده در مسافت های طولانی مناسب نیست و در این موارد باید گزینه دیگری را جایگزین باتری نمایید.

راه حل :

  • از اتصال یو اس بی سی استفاده کنید. کاربرد این گزینه تنها برای انتقال سریع داده که به تلویزیون متصل است نیست ، بلکه برای شارژدهی نیز می تواند مناسب باشد.
  • استفاده از این درگاه به منظور بهره مند شدن از شارژر 15.0/2.6A

به طور کلی باید بگوییم برای پاور بانک و باتری های قابل حمل با خروجی مناسب ، گزینه های بسیار محدودی وجود دارد و هنوز به طور صد در صد پک باتری مناسبی که بتواند منبع شارژ سوییچ را تامین کند یافت نشده است.

بدون یک منبع غیر سوکتی یک شارژدهی آرام و با سرعت کم را تجربه خواهید کرد.

نینتندو سوییچ یا ps4

ضربه دیدن پایه کنسول نینتندو سوییچ  :

با یک نگاه سطحی می توان گفت پایه پلاستیکی که نینتندو سوییچ برای دستگاه خود تدارک دیده به راحتی شکننده است.

راه حل :

هنگام قرار دادن کنسول سوییچ در محفظه و بستن پایه ی آن ، امکان شکسته شدن پایه بسیار است. برای رفع این مشکل باید هر بار که می خواهید آن را در محفظه قرار دهید ، دقت کنید که کاملا در جایگاه اصلی قرار گرفته باشد و از محکم بودن آن اطمینان داشته باشید.

همانطور که می دانید پایه سوییچ بر روی درگاه کارت میکرو اس دی سوئیچ قرار می گیرد. برای راحتی خودتان و دسترسی آسان تر به کارت حافظه می توانید آن را به طور کامل جدا کنید.

مشکل اتصال کنترل گر های جوی کان به کنسول سوییچ:

مشکل : انواع مشکلاتی که ممکن است کاربران نینتندو سوییچ در زمان اتصال کنترلگرهای جوی کان به کنسول سوییچ با آن روبرو شوند عبارت اند از:

  1. استفاده از حالت قابل حمل دستگاه در شرایط حساس بازی
  2. کار کردن تنها جوی کان سمت چپ

واکنش نینتندو در قبال این مشکلات چگونه است؟

اشکال و عملکرد نادرست در جوی کان های سمت چپ احتمالا مربوط به کنترل گر های سری اول می شوند که مشکل تداخل داشته اند.

برای عملکرد صحیح جوی کان ها لازم است آن ها را از اکسس پوینت های وایرلس، آکواریوم ماهی ، ماکروفرها و تبلت دور نگه دارید تا جوی کان ها عملکرد بهتری داشته باشند.

ممکن است با اجرای روش اول، نتیجه ای حاصل نشود. برای رفع مشکل بهتر است با پشتیبانی سرویس نینتندو ارتباط برقرار کنید تا جوی کان های خراب را برای شما تعویض کنند.

با استفاده از یک تکه فوم رسانا نیز قادر خواهید بود گیرنده وایرلس کنترلگر را محافظت کنید.


رفع مشکلات نینتندو سوییچ
مشکلات نینتندو سوییچ