چگونه ps4 را خاموش کنیم ؛ خاموش كردن ps4

خاموش کردن پلی استیشن ۴ آنچنان هم که فکر می کنید کار ساده ای نیست و گاهی به دلیل اشتباه خاموش کردن کنسول٬ باعث آسیب دیدن آن شده و یا حتی خسارات جبران ناپذیری به آن وارد می نمائید.

از همین رو و همچنین به دلیل درخواست شما دوستان عزیز تصمیم گرفتیم تا نحوه ی خاموش کردن پلی استیشن ۴ به روش صحیح را به شما آموزش دهیم.

جدیدترین مطالب : آموزش ps4 remote play

راه های صحیح خاموش‌ کردن پلی استیشن 4 :

۱ . وارد صفحه اصلی کنسول شوید و در منوی بالا گزینه power را انتخاب نمائید.

۲. پس از باز شدن صفحه ٬ گزینه power option را انتخاب کنید.

۳.سپس برای خاموش شدن کنسول ٬ گزینه Turn Off PS4 را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید : اتصال ps4 به گوشی

اما راه دیگری هم برای خاموش کردن کنسول ps4 وجود دارد :

  • ابتدا باید دکمه ps روی کنترلر را فشار دهید.
  • سپس گزینه Power Settings را انتخاب نمائید . البته دقت داشته باشد که احتمال دارد شما این گزینه را از روی منوی ps خود حذف کرده باشید.
  • و در آخر برای خاموش شدن ps4 ٬ گزینه Turn Off PS4 را انتخاب نمائید.

عزیزان توجه داشته باشید که کنسول شما بلافاصله و سریعا بعد از انجام مراحل فوق خاموش نخواهد شد اما زمانیکه گزینه خاموش کردن را انتخاب کردید ٬‌چراغ LED روی کنسول به حالت چشمک زن در می آید.

البته این چراغ در نسخه های مختلف پلی استیشن فرق دارد. در واقع در ps4 ٬ چراغ نواری تعبیه شده میان کنسول به حالت چشمک زن در می آید ٬ در پلی اسیتشن 4 پرو نواری کوچک روی دکمه پاور و در پلی اسیتشن 4 اسلیم چراغ کوچکی روی دکمه power برای این کار تعبیه شده است.

چقدر از انتقال دیتا به ps4 می دانید؟

پس دقت داشته باشید تا هنگامی که این چراغ به حالت چشمک زن باشد نشانگر آن است که کنسول شما همچنان فعال است.

و چنانچه در این حالت دو شاخه ی کنسول را از برق بیرون بکشید علاوه بر اینکه منبع برق کنسول را می سوزانید ٬ احتمال آسیب دیدگی APU ( قطعه ای در کنسول است که برای پردازش محاسبات و شتاب گرافیکی در نظر گرفته شده است ) بسیار زیاد است.

قابل ذکر است که چنانچه منبع برق کنسول آسیب ببیند تعویض پذیر است اما متاسفانه آسیب دیدگی APU غیر قابل جبران است و به هیچ وجه قابل تعمیر و تعویض نیست پس مراقب باشید!

چگونه تنظیمات رزولوشن ps4 pro را انجام دهیم؟

در ادامه باید بگوئیم برای اینکه بتوانید از کنسول، به طور صحیح و بدون ایجاد مشکل هارد اکسترنال را جدا کنید باید صبور باشید تا چراغ چشمک زن به طور کامل خاموش شود وگرنه به آن نیز آسیب خواهید زد.


چگونه ps4 را خاموش کنیم ٬ خاموش کردن ps4 ٬ چگونه پلی استیشن 4 را خاموش کنیم ٬ طرز خاموش كردن ps4 ٬ آموزش خاموش كردن ps4 ٬ چگونه پلی استیشن را خاموش کنیم
طرز خاموش كردن ps4 ٬ آموزش خاموش كردن ps4 ٬ چگونه پلی استیشن را خاموش کنیم ٬ چگونه ps4 را خاموش کنیم ٬ خاموش کردن ps4 ٬ چگونه پلی استیشن 4 را خاموش کنیم
چگونه ps4 خود را خاموش کنیم ٬ چگونه دسته ps4 را خاموش کنیم ٬ چگونه وقتی ps4 خاموش است دسته را شارژ کنیم ٬ چگونه دسته ی ps4 را خاموش کنیم ٬ چگونه آپدیت خودکار ps4 را خاموش کنیم