تنظیم رزولوشن ps4 pro ٬ پلی استیشن 4k

تکنیک HDR برای بازی های پلی استیشن :

تکنولوژی 4 کی (UHD 4K) باعث شده بازی از نظر گرافیکی با کیفیت بسیار بالاتری دیده شوند تا جزئیات بازی بهتر به چشم بخورد . اما باید دقت داشته باشید زمانی می توانید از روزلوشن 4 کی استفاده کنید ، که قابلیت HDR یا همان High Dynamic Range را فعال کرده باشید.

کنسول های نسل هشتم سونی (PlayStation 4 و PlayStation 4 Pro ) به گونه ای طراحی شده اند که تکنولوژی HDR را می توانند به خوبی پشتیبانی کنند. ناگفته نماند این در حالی است که باید تنظیمات آن فعال و به تلویزیون 4k نیز متصل شده باشد .

در این مطلب قصد داریم نحوه فعال کردن HDR و همچنین تنظیمات صفحه نمایش را به شما عزیزان آموزش دهیم.

قبل از انجام هر کاری ابتدا تنظیمات صفحه نمایش خود را بررسی کنید. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. با استفاده از کابل HDMI 2.0 از متصل بودن کنسول خود به نمایشگر مطمئن شوید. این نکته را در نظر داشته باشید با اینکه نمایشگر شما 4K است اما قابلیت پشتیبانی تمام پورت های رزولوشن 4K را ندارد و تنها یک یا دو پورت HDMI را پشتیبانی می کند. البته ممکن است در برخی موارد تا چهار پورت HDMI نیز داشته باشد.

در صورتی که برای اجرای رزولوشن ، نرخ فریم با کیفیت بالایی ساماندهی شده باشد، نسخه های 1.0 و 1.4 کافی نیست و باید از نسخه HDMI 2.0 استفاده کنید.

  1. گزینه Game Mode را پس از وارد شدن به بخش تنظیمات نمایشگر خود از قسمت Picture Settings انتخاب کنید.
    گزینه Game Mode دو قابلیت به همراه دارد ، اول اینکه تنظیمات مربوط به بخش رنگ و نور باز را روی نمایشگر فعال می کند و دوم اینکه در بخش پردازش تصویر ، لگ و تاخیر را کاهش می دهد که باعث می شود گرافیک بهتر اما اجرای روان نداشته باشد.

مدهای دیگری وجود دارند که به کیفیت بصری بیشتر تکیه کرده اند بنابراین اگر به کیفیت بصری نسبت به لگ بیشتر اهمیت می دهید ، می توانید مدهای دیگر را نیز امتحان کنید.

نحوه ی شناساندن بازی در اوریجین

فعال سازی HDR

  1. در اینجا به منوی Picture Settings بروید و گزینه HDR را فعال کنید. صفحه ی فعال کردن گزینه HDR در هر یک از نمایشگرها مختلف است.

بنابراین باید گزینه هایی که با عنوان HDMI Color Subsampling ، HDMI UHD Color 10-Bit Color ، HDMI HD Ultra و Deep Color  نمایش داده می شوند را جستجو کنید و برای فعال کردن HDR تیک آن را بزنید.

ذخیره بازی در ps4

محل قرار گرفتن اچ دی آر در نمایشگرهای مختلف :

  • در صفحه تنظیمات تصویر
  • در صفحه تنظیمات داخلی یا Input Settings یا Advanced Picture Settings و یا Main Options
  1. اطلاعات مربوط به HDR از کنسول بازی گرفته می شود که این کار توسط نمایشگر شما انجام می شود و قادر است پس از رسیدن به اطلاعات آن ها را پخش کند. تنظیم بودن نور و رنگ و شدت روشنایی و میزان کنتراست آن در این بخش نقش بسزایی دارد.

برای اینکه حس بصری بهتری به بیننده منتقل شود بهتر است تنظیمات به صورت دستی انجام گیرد.

 شما می توانید از تصاویری که حاوی محتوای HDR هستند یا بازی با قابلیت HDR یا فیلم هایی که از اچ دی آر پشتیبانی می کنند استفاده کنید. تنظیماتی که روی کیفیت پخش تصویر انجام می شود را می توانید از طریق مد اچ دی آر که روی آن ثبت شده است مشاهده کنید.

بلافاصله پس از پخش محتوای تصویر با قابلیت HDR می توانید آن را روی نمایشگر خود با یک لوگوی اچ دی آر مشاهده کنید.

تنظیمات کنسول ps4

پس از اینکه تنظیمات روی نمایشگر به پایان رسید به سراغ فعال کردن HDR بر روی کنسول بروید

لیست ارور های ps4

اکثرا فعال بودن HDR بر روی کنسول های PS4  و PS4 Pro روی صفحه نمایشگر نشان داده می شود. اما اگر روی نمایشگر قابل مشاهده نبود به صورت دستی به بخش تنظیمات کنسول بروید و پس از بررسی ٬ از فعال بودن HDR مطمئن شوید.

  1. دستگاه را از طریق کابل HDMI 2.0 به نمایشگر متصل کنید. سپس کنسول را روشن کنید و به قسمت تنظیمات بروید.

سپس برای اطلاع از فعال بودن گزینه HDCP به قسمت اطلاعات سیستم که به آن System Information گفته می شود وارد شوید و فعال یا غیر فعال بودن HDCP را بررسی کنید.

  1. از قسمت منوی تنظیمات Sound and Screen ، گزینه تنظیمات خروجی ویدیو یا همان Video Output Settings را انتخاب کنید. سپس تیک گزینه های HDR و Deep Color را در صفحه ی باز شده فعال کنید.

پس از اجرا و ثبت مراحل فوق ، کیفیت HDR روی کنسول شما فعال شده و از این پس قادر هستید بازی های خود را با کیفیت اچ دی آر روی کنسول اجرا کرده و لذت ببرید.

بازی های 4k برای ps4

یافتن بازی های متناسب با قابلیت HDR :

بازی های زیاد و لذت بخشی در فروشگاه سونی وجود دارد که از قابلیت HDR پشتیبانی می کنند. شما می توانید بازی های مناسب در استور سونی را پیدا کنید و با لذت آن ها را تجربه کنید.

مشاهده تریلر جدید call of duty black ops 4

انواع بازی هایی که در استور سونی از قابلیت اچ دی آر برخوردار هستند عبارت اند از:

  • The Last of Us: Remastered
  • Uncharted 4
  • Horizon Zero Dawn
  • The Last Guardian
  • God of War
  • Final Fantasy XV
  • Red Dead Redemption 2

از کجا مطمئن شویم HDR کیفیت بازی را افزایش می دهد؟

پس از اینکه اچ دی آر روی نمایشگر و کنسول فعال شد می توانید تاثیر مثبت و کیفیت مناسب را هنگام اجرای بازی مشاهده کنید. اچ دی آر این قابلیت را دارد که بازی را با تصویری زیباتر و با جزئیات بیشتر نمایش دهد.

احتمال اینکه نمایشگر شما HDR را پشتیبانی کند و روی سیستم شما فعال شده باشد وجود دارد اما ممکن است نمایشگر، کیفیت اصلی و واقعی اچ دی آر را ارائه ندهد و این مسئله باعث می شود تاثیر مثبتی که در ذهن بیننده ایجاد شده به خوبی انتقال داده نشود.


تنظیم رزولوشن ps4 pro ٬ پلی استیشن 4k ٬ فعال سازی HDR ٬ بازی های 4k برای ps4 ٬ لیست بازی های 4k برای ps4 pro ٬ تنظیمات کنسول ps4
تنظیم رزولوشن ps4 pro ٬ لیست بازی های 4k برای ps4 pro ٬ تنظیمات کنسول ps4 ٬ پلی استیشن 4k ٬ فعال سازی HDR ٬ بازی های 4k برای ps4