علت شارژ نشدن دسته ps4 :

کاربران به دلیل بازی های گسترده کنسول ps4 مدت زیادی را جهت استفاده از دسته بی سیم پلی استیشن (DualShock 4 ) صرف می کنند. قدرت دکمه ها و پد هدایت کننده، ماشه های سریع و تند را در DualShock 4 حس خواهیم کرد اما با این وجود عمر باتری دسته کوتاه است و با هر بار شارژ کردن به طور عادی به مدت 4 الی 8 ساعت می توانید از آن استفاده نمایید.

حتما بخوانید :

اتصال دسته بازی Xbox 360 و پلی استیشن به گوشی اندروید

دسته DualShock 4 به باتری mAh 1000 مجهز است که به طور طبیعی کوچک تر از باتری های استاندارد AA گیم پد ایکس باکس وان هستند. به همین دلیل زمان شارژدهی آن ها نسبت به دسته های کنسول های xbox1 و nintendo switch کمتر است.

تعیین زمان بندی کنترلر :

کنسول پلی استیشن 4 علاوه بر بازی کردن برای تماشای فیلم و سریال نیز کاربرد دارد بنابراین به طور معمول در صورت عدم استفاده از دسته های DualShock 4 بهتر است کنترلرها تا زمان استفاده خاموش باشند تا عمر باتری طولانی تر شود.

برای تنظیم خودکار خاموش شدن کنترلرها مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به قسمت Setting در PlayStation 4 وارد شوید.
  2. بر روی گزینه Power save setting کلیک کنید.
  3. در این صفحه با گزینه های خاموش کردن کنسول و همچنین حالت sleep مواجه خواهید شد اما برای خاموش شدن دسته کنترلر باید در زیر گزینه های ذکر شده ، عبارت set time until controllers turn off را انتخاب کنید.

خرید گیفت کارت ps4

در این بخش مدت زمان آن را روی 10 دقیقه تنظیم کنید تا در مواقعی که استفاده ای از آن ندارید کنترلر خاموش شود.

برای تنظیم موارد ذکر شده از منوی سریع سیستم نیز می توانید استفاده نمایید. برای این منظور به منوی سیستم بروید و دکمه PlayStation که در مرکز کنترلر قرار دارد را به مدت چند ثانیه نگه دارید. از این طریق می توانید بدون خروج از بازی ، برنامه های فعلی خود را تنظیم کنید.

مطالب مرتبط :

اتصال ps4 به گوشی

تنظیم نور کنترلر کنسول ( light bar ) ps4

کاربرد نوار نور در جلوی DualShock 4 ، برای تغییر دادن رنگ ها در بازی های خاص استفاده می شود که بیشتر برای بازی های ps vr و ورود بازیکنان از طریق دوربین اختصاص داده شده است.

برای کم کردن نور از منوی زیر وارد شوید:

  1. در قسمت devices گزینه brightness of DualShock 4 light bar را انتخاب کنید.
  2. در این قسمت سه گزینه bright ،medium و dim برای تنظیم نور دیده می شود. به طور پیش فرض نور کنترلر بر روی گزینه bright  تنظیم شده است اما در صورتی که بخواهید نور دسته کم باشد ، می توانید از گزینه dim برای کاهش نور استفاده کنید.

كم كردن صداي دسته ps4 و ویبره دسته ps4 :

تلویزیون یا دستگاه صوتی هر کدام از سیستم بلندگو نیز برخوردار هستند و صدای بازی را برای شما پخش خواهند کرد اما جدا از این موارد ، دسته ی DualShock 4 نیز دارای یک بلندگو مجزا می باشد که در بعضی از بازی ها برای ایجاد جلوه های خاص از آن ها استفاده می شود.

برای مثال سر و صدای هشدارهایی که در خصوص مبارزات در بازی Destiny 2 شنیده می شوند را می توان نام برد.

در صورتی که مایل بودید حجم صدای بلندگو را کم کنید مراحل زیر را دنبال کنید:

طبق تنظیمات نوار نور به menu quick و devices وارد شوید و گزینه volume control را انتخاب کنید. در این بخش می توانید حجم صدا را کم یا زیاد کنید.

حذف انواع بازخوردهای کنترلر PS4 :

زیرا اکثر بازی ها در گیم پلی خود لرزش هایی را زمان بازی به دستان شما منتقل می کنند که می توانید از قسمت تنظیمات Setting تمامی لرزش ها را حذف کنید .

در صورتی که دسته در نگه داشتن شارژ مشکل داشته باشد شما را نیز با مشکل رو به رو خواهد کرد.

کنترلر اضافی :

پس از اجرای پی در پی بازی های ps4، دسته های پلی استیشن فرسوده و عمر باتری آن ها کاهش می یابد. بنابراین یا باید دسته را تعویض کنید یا از کابل USB برای اتصال به کنسول استفاده کنید.

اما هنگامی که در وسط بازی قرار گرفته اید و دسته دچار مشکل شود این ایده مناسب نیست و باید یک دسته به حالت آماده باش در اختیارتان باشد که در صورت لزوم سریعا از آن استفاده کنید.

ارور های ps4

برای استفاده از دسته ی دوم باید آن را با کابل یو اس بی به کنسول خود متصل کنید. یا اگر کنسول را در حالت sleep قرار داده اید باید به منوی power save functions مراجعه کنید و گزینه set features available in rest mode را انتخاب کنید.

در این قسمت گزینه ای برای تامین برق به پورت های USB وجود دارد. با انتخاب این گزینه شما به دسته اجازه می دهید که در همان حالت به شارژ کردن خود ادامه دهد.

از طریق شارژر PowerA می توانید به طور همزمان دو دسته را بدون اتصال به ps4 با قیمت 25 الی 30 دلار شارژ کنید.

برای مطمئن شدن از شارژ شدن دسته کنسول به چراغ آن توجه کنید؛ اگر به رنگ نارنجی تبدیل شد یعنی درحال شارژ شدن است و هنوز میزان شارژدهی کامل نشده است. در صورت تکمیل شارژ ، چراغ آن خاموش خواهد شد.

اجازه ندهید باتری تحت هیچ شرایطی خالی شود:

اگر دسته کنسول شما دارای دو نوار شارژ می باشد در مناسب ترین زمان ، هر دوی آن ها را شارژ کنید.

برای اینکه قدرت باتری ، در باتری های قدیمی کاهش پیدا نکند تا حد امکان باتری را خالی نگه می دارند، اما برای باتری های لیتیوم یونی مدرن اینطور نیست و به طور مرتب قادر هستید باتری خود را شارژ نمایید.


علت شارژ نشدن دسته ps4 ٬ چرا دسته ps4 شارژ نمیشود ٬ مشکل وصل نشدن دسته به ps4 ٬ تنظیمات شارژ دسته ps4 ٬ شارژ شدن دسته ps4 در حالت خاموش
تنظیمات شارژ دسته ps4 ٬ شارژ شدن دسته ps4 در حالت خاموش ٬ علت شارژ نشدن دسته ps4 ٬ چرا دسته ps4 شارژ نمیشود ٬ مشکل وصل نشدن دسته به ps4