ریجن پلی استیشن 4 چیست و انواع ریجن های موجود در ps4

 Region به معنای ناحیه یا منطقه است. اگر دقت کنید متوجه می شوید که کل دنیا منطقه بندی شده است.

ریجن بندی فقط درباره پلی استیشن صدق نمی کند بلکه برای کنسول ایکس باکس و بقیه محصولات الکترونیکی هم انجام می شود.

در پلی استیشن ، ریجن و ریجن بندی لازم است تا بتواند : مشتریان ، اکانت ها و همینطور بازی ها را مدیریت و کنترل کند. به طور کلی می توان گفت امکان کپی کردن از نرم افزار پلی استیشن به دلیل وجود ریجن غیر ممکن است.

فواید اطلاع از ریجن های موجود در پلی استیشن 4

ریجن پلی استیشن 4 چیست - ۱

همان طور که می دانید 90 درصد از فروشندگان کنسول پلی استیشن فقط به فکر منافع  و فروش خود در بازار هستند و امکان دارد با توضیحات بی فایده در مورد کنسول پلی استیشن شما را فریب دهند تا به سود خود برسند و شما در هنگام خرید کنسول PSN دچار اشتباه شوید.

بهترین راه بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت های میان ریجن های کنسول PS4 است.

دلیل نیاز پلی استیشن 4 به ریجن چیست ؟

PSN ساخت شرکت سونی است که این شرکت برای کارکرد بهتر کنسول پلی استیشن اعتقاد دارد که هر کنسول باید ریجن مخصوص به خود را داشته باشد تا بتواند سازگاری بهتری با منطقه برقرار کند.

  • منع هر گونه کپی کردن محصولات نرم افزاری یک ناحیه به ناحیه دیگر
  • آسان سازی فرایند تعیین مقدار کالاهای فروخته شده در یک منطقه
  • اطلاع یافتن از میزان فروش خود در هر منطقه

از موارد مهم برای وجود ریجن در PS4 می باشد.

انواع ریجن های موجود در پلی استیشن 4

سونی کشورهای جهان را به 6 پارت جدا تقسیم کرده است. با وجود این تقسیم بندی متوجه می شویم که پلی استیشن 4 ، دارای ریجن های 1،2،3،4،5،6 است که مربوط به منطقه ای خاص و مشخص شده از طرف سونی می باشد. بنابراین PS4 با 6 کد اصلی به بازار عرضه شده است.

ریجن 1. آمریکای شمالی

ریجن 2. اروپا

ریجن 3. آسیا و آفریقا

ریجن 4. استرالیا و آمریکای جنوبی

با مشاهده ریجن های مختلف در می یابیم که ریجن به معنای اختصاص داشتن یک کنسول به منطقه ای خاص ( امریکا، اروپا، آسیا ،آفریقا،روسیه ، استرالیا، چین) و از قبل مشخص شده می باشد.

مسلما این ریجن ها تفاوت و شباهت های گوناگونی باید با هم داشته باشند. به بررسی تفاوت ریجن ها در PSN می پردازیم.

ساخت ریجن های مختلف توسط سونی بدین منظور نیست که از لحاظ سخت افزاری با هم یکسان نیستند. بلکه از جهت ساخت و عملکرد اجرای بازی از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

اجرای بازی ها در هر ریجن منطقه ای ، بازده مشخصی دارد ؛ درصورتی که از مدل های مختلف PS4 استفاده کنید بازده و کیفیت بازی ها تغییر خواهد کرد.

قابلیت پخش دیسک‌های بلو -ری و دی وی دی

کدهای ارائه شده در پلی استیشن

بسته‌های DLC (محتویات قابل دانلود اضافی ) برخی از بازی‌ها و … از جمله تفاوت های ریجن های PS شناسایی شده اند.

نکته: برای استفاده از DLC ها ضروریست که ریجن بازی با ریجن اکانت شما یکسان باشد، درغیر صورت نمی توانید از آن استفاده کنید. به عنوان مثال: اگر کشور اکانت شما آمریکا باشد برای استفاده از بازی های DLC نمی توانید از ریجن 2 استفاده کنید. باید به ساخت اکانت اروپا بپردازید.

در چه صورت در انتخاب ریجن های مختلف مشکلی ایجاد نمی شود؟

در صورتی که کاربر بخواهد بدون اتصال به شبکه PS و در حالت آفلاین بازی کند استفاده از ریجن های مختلف هیچ تفاوتی نمی کند.

استفاده از ریجن بیشتر به زبان منطقه مورد نظر و پشتیبانی از آن در کنسول بر می گردد.

نکته: در انتخاب گیفت کارت پلی استیشن ، تنها به کشور اکانت خود مراجعه کنید. لازمه ی خرید گیفت کارت پلی استیشن ، یکسان بودن کشور اکانت با کشور گیفت کارت است و ریجن کنسول در رابطه با انتخاب کشور گیفت کارت مهم نیست.

در صورتی که شما کشور اکانت خود را آمریکا انتخاب کنید ، ریجن کنسول شما آمریکا خواهد بود یا اگر اروپا ثبت کنید ریجن کنسول شما اروپا خواهد شد. اما در نظر داشته باشید که انتخاب کشور و ریجن، ارتباطی به اینکه شما قادر نیستید از دیسک ریجن 3 و 4 استفاده کنید نیست ، بلکه می توانید از همه دیسک های بازی استفاده کنید.


ریجن های موجود در ps4 ٬‌ ریجن دایت ‌٬ ریجن های ps4 ٬ تشخیص ریجن ps4 ٬‌ بازی ریجن all ٬‌ چگونه ریجن ps4 را بفهمیم ٬‌ ریجن 4 مربوط به کدام مناطق است ٬
تشخیص ریجن بازی ps4 ٬ قیمت ps4 ریجن ۱ ٬‌ ریجن پلی استیشن چیست ٬ کدام ریجن ps4 برای ایران بهتر است ٬ ریجن پلی استیشن را چگونه بفهمیم ٬ ریجن all چیست ٬‌
ریجن اکانت ps4 ٬‌ ریجن ایکس باکس چیست ٬ ریجن 4 چیست ٬ ریجن استیم ٬ ریجن 3 ps4 ٬ ریجن پلی استیشن 4 چیست و چگونه باید آن را تشخیص داد ٬ ریجن های بلک بری ٬
ریجن پلی استیشن 4 چیست و به چه معناست ٬ ریجن امارات ٬ ریجن کنسول چیست ‌٬ ریجن بازی یعنی چی ٬ ریجن پلی استیشن چیست ٬ ریجن بندي ps4 ٬ ریجن به چه معناست ٬
ریجن بازی ها ٬ ریجن بازي ps4 ٬ ریجن 4 ٬ ریجن پلی استیشن ٬ ریجن پلی استیشن 4 چیست