بازی با موس و کیبورد در ps4 :

به دلیل اینکه کار کردن با کنترلر های کنسول های خانگی برای کاربران با دشواری همراه بود ، GameTech به عنوان یک سازنده ی ژاپنی که مخترع قطعات تکنولوژی است دستگاهی با نام Tsunaident4 MAX برای دستگاه های پلی استیشن 4 به بازار عرضه کرد تا گیمرها بتوانند با استفاده از موس و کیبورد به راحتی بر روی کنسول استفاده کنند.

این دستگاه دارای پورت های مختلف برای وصل کردن موس، کیبورد و یک دستبند لرزشی است که به کنسول پلی استیشن 4 و 3 متصل می شود تا گیمر لرزشی که در موقع استفاده از کنترلر های کنسول های خانگی در جلوه های بازی ایجاد می شود را از دست ندهد.

مقالات مرتبط : ذخیره بازی در ps4

قابلیت های Tsunaident 4 MAX :

بازی با موس و کیبورد در ps4-1

  • اتصال مستقیم هدست به دستگاه Tsunaident4 MAX
  • از دست ندادن جلوه های درون بازی با استفاده از این دستگاه
  • تنظیم کنترلر خود با کلید های کیبورد و موس
  • برای دریافت این دستگاه باید مبلغی حدود 85 دلار پرداخت نمایید.

به هر حال چون این محصول هنوز در بازار های کشور های غربی عرضه نشده نمی توانیم از کارکرد خوب آن با قاطعیت صحبت کنیم.

استفاده از موس و کیبورد برای اتصال به دستگاه ps4 ساده است و از دو طریق می توانید این اتصال را برقرار کنید:

  1. در صورتی که موس و کیبورد شما همراه با سیم باشد به راحتی می توانید با متصل کردن پورت USB به دستگاه سریعا آن را به کنسول شناسایی و از آن در منو به سادگی استفاده کنید .
  2. ولی در حالی که کیبورد شما بی سیم باشد کافیست وارد بخش تنظیمات دستگاه شوید و در گزینه Devices عبارت ‌Bluetooth Capable device را انتخاب کنید.

سپس دستگاه را با وسیله جانبی جفت کنید.

استفاده از موس و کیبورد شرایط بازی کردن را آسان تر می کند و تمرکز بازیکن را برای اجرای بازی بیشتر می کند مخصوصا افرادی که بازی های rpg یا FPS  را انجام می دهند استفاده از این وسیله بسیار مناسب است.

بد نیست بدانید : لیست ارور های ps4

دو راه حل برای استفاده از موس و کیبورد در کنسول های XBOX و PS4 :

بازی با موس و کیبورد در ps4

  1. افرادی که با ساختار درایور نویسی آشنایی دارند با باز کردن کنترلر و ساخت یک مدار واسط می توانند کیبورد و موس را به دستگاه متصل کنند.
  2. اگر با درایور نویسی آشنایی ندارید می توانید از آداپتور XIM 4 استفاده کنید.

آداپتور برای شما امکان استفاده از موس و کیبورد را جهت بازی کردن روی کنسول های ایکس باکس و پلی استیشن نیز فراهم می کند.

استفاده از موس و کیبورد در ps4 :

استفاده از موس و کیبورد در پلی استیشن 4 نه تنها سرعت کار را افزایش می دهد بلکه استفاده از مرورگر وب و سایر ابزارهای دیگر را نیز راحت تر می کند.

به دلیل سرعت بالا و راحتی بیشتر در عملکرد این عنصر، حتی برخی از بازی ها از موس و کیبورد نیز پشتیبانی می کنند.

علت اینکه می گوییم تنها برخی از بازی ها از موس و کیبورد پشتیبانی می کنند این است که هنوز بازی هایی هستند که قابلیت استفاده از موس و کیبورد را ندارند همچنین اکثر توسعه دهندگان می خواهند تناسب و بالانس بازی هایشان حفظ گردد شاید هنگام استفاده از این دو عنصر اختلالی در تناسب و بالانس بازی ها ایجاد شود.

حتما بخوانید : پلاس ۱۴ روزه رایگان

نحوه استفاده از موس و کیبورد برای انجام بازی :

توسعه دهندگانی که مایل هستند قابلیت استفاده از موس و کیبورد را برای بازی های خود ارائه دهند به راحتی می توانند بدون هیچگونه مانعی بر سر راهشان دو عنصر موس و کیبورد را برای اجرای بازی های خود عرضه کنند.

 Final Fantasy XIV : A Realm Reborn و War Thunder یکی از نسخه های پلی استیشن 4 به شمار می آید که از دو عنصر موس و کیبورد پشتیبانی می کند و امکان آنلاین بازی کردن به صورت چند نفره را برای گیمر فراهم می کند.

تفاوت میان موس و کیبورد با کنترلر دوال شاک 4 کنسول پلی استیشن 4 :

  • بازی های معروف به جای استفاده از موس و کیبورد از کنترلر دوال شاک 4 کنسول پلی استیشن خود استفاده می کنند.
  • قابلیت نهفته در کنترلر دستگاه این است که به مخاطبین اجازه می دهد دکمه های کنترلر دستگاه خود را شبیه سازی کنند در صورتی که عنصر کیبورد از داشتن قابلیت شبیه سازی کنترلر دستگاه به دور است.
  • از طرفی برای اجرای بازی ها از طریق ریموت پلی روی رایانه شخصی استفاده از موس و کیبورد امکان پذیر نیست. بنابراین برای اجرای بازی به وسیله ریموت پلی باید از کنترلر دوال شاک 4 استفاده کنید.

از چه قابلیتی استفاده کنیم که بتوانیم هر بازی را با استفاده از موس و کیبورد اجرا کنیم؟

شاید بتوان راهی پیدا کرد که با استفاده از آن همه بازی ها را با استفاده از موس و کیبورد انجام داد. این قابلیت در محصول Xim 4 adapter یافت می شود که در کنسول های پلی استیشن 3 و ps4 قابل استفاده می باشد.

  • ابتدا موس و کیبورد خود را به Xim 4 adapter متصل کنید. پس از آن ، آداپتور کلید های ورودی را به دکمه های دوال شاک 4 ترجمه می کند
  • سپس آن ها را به دستگاه PS4 انتقال می دهد.
  • در این حالت آداپتور موقعیتی برای شما فراهم می کند که بتوانید بازی های کنسول پلی استیشن را با استفاده از موس و کیبورد انجام دهید.

بازی با موس و کیبورد در ps4 ٬ بازی های ps4 که از موس و کیبورد پشتیبانی می کنند ٬ استفاده از موس و کیبورد در xbox one ٬ موس و کیبورد ps4
استفاده از موس و کیبورد در ps4 ٬ موس و کیبورد ps4 ٬ بازی های ps4 که از موس و کیبورد پشتیبانی می کنند ٬ ماوس و کیبورد xbox one ٬ استفاده از موس و کیبورد در ps4
بازی با موس و کیبورد در ps4 ٬ موس و کیبورد ps4 ٬ استفاده از موس و کیبورد در ps4 ٬ استفاده از موس و کیبورد در xbox one ٬ ماوس و کیبورد xbox one
بازی های ps4 که از موس و کیبورد پشتیبانی می کنند ٬ ماوس و کیبورد xbox one ٬ بازی با موس و کیبورد در ps4 ٬ استفاده از موس و کیبورد در xbox one