آموزش انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی

انتشار برنامه در گوگل پلی

یکی از ساده ترین راه های کسب درآمد از اپلیکیشن ها ، انتشار آن ها در فروشگاه های اندرویدی مانند اول مارکت ، بازار ، گوگل پلی و …. است .

اما کمی جلوتر برویم مشاهده خواهیم کرد که با انتشار برنامه ها و اپلیکیشن های خود در مارکت های اندرویدی بین المللی مانند استور گوگل پلی می توانیم  درآمدهای عالی کسب کنیم.

با کسب اطلاعات در این مورد می توانید اپلیکیشن اندروید خود را در گوگل پلی منتشر کنید. برای انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی باید یک اکانت دولوپر Developer داشته باشید.

هر سرویسی طبق قوانین و مقرراتی تنظیم شده است گوگل نیز قانون هایی را دنبال می کند که برای قرار دادن و انتشار برنامه در گوگل پلی باید از این قوانین پیروی کنید تا اجازه ی انتشار برنامه را به شما بدهد.

علاوه بر این ، داشتن دانش و اطلاعات کامل برای انتشار یک اپلیکیشن در گوگل الزامی است.

ابتدا به عنوان یک توسعه دهنده استور گوگل، باید با نحوه ثبت نام آن آشنایی داشته باشید و پس از عضویت در گوگل برای انتشار اپلیکیشن و توسعه ی آن نیز اقدام نمایید.

مدارک توسعه دهنده برای انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی :

قبل از شروع ثبت نام در گوگل پلی مدارک لازم برای ترویج اپلیکیشن را فراهم کنید. این مدارک شامل موارد زیر هستند:

  • ساخت حساب کاربری جدید گوگل پلی با زبان United State
  • برای عضویت در گوگل پلی به عنوان یک توسعه دهنده ی اپلیکیشن ، نیاز است 25 دلار هزینه پرداخت کنید که باید از طریق مستر کارت یا ویزا کارت پرداخت شود.
  • در صورتی که می خواهید درآمد حاصل از فروش اپلیکیشن خود را بدست آورید لازم است یک ویزا یا مستر کارت از بانک مورد تایید گوگل داشته باشید تا درآمد کسب شده به حساب شما واریز شود.

خرید مستر کارت و ویزا کارت امریکا

شرایط ثبت برنامه ها و اپلیکیشن های پولی در گوگل پلی متفاوت و کمی سخت تر است. برای ثبت اپلیکیشن های پولی در گوگل پلی نه تنها حساب مستر کارت یا ویزا کارت لازم است ، بلکه داشتن مدارک شناسایی برای احراز هویت نیز الزامی است.

این مدارک می تواند شامل قبض و پاسپورت ( در واقع پاسپورت کشوری که در آن ثبت نام و حساب شما ایجاد شده ) و غیره باشد.

روش عضویت در گوگل پلی :

آموزش انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی

برای کاربران ایرانی ابتدا باید مشکل تحریمی که از سمت ایالت متحده امریکا برای کشور ایران تنظیم شده است را نیز بر طرف کنیم.

  1. استفاده از آی پی غیر از ایران برای حل این مشکل ، می تواند یکی از گزینه هایی باشد که می توانید انجام دهید ، اما توجه داشته باشید به دلیل اینکه آی پی سرور شما باید ثابت باشد استفاده از این گزینه به هیچ وجه توصیه نمی شود و بهتر است از سیستم های قوی که خدمات هاست و سرور در داخل ایران انجام می دهند استفاده کنید و سیستم عامل تان را روی آن نصب کنید و پس از اتصال به اینترنت به سایت google play developer (دولوپر گوگل پی)  وارد شوید که این نوع سرورها ، سرور VPS یا مجازی می باشد.
  1. درست است که از قبل برای ساخت حساب کاربری گوگل پلی اقدام کرده اید اما به عنوان یک توسعه دهنده باید در گوگل ثبت نام کنید تا بتوانید اپلیکیشن دلخواه خود را انتشار دهید.

برای ثبت نام و پرداخت هزینه دولوپر ، مستر کارت یا ویزا کارت تهیه کنید تا بتوانید هزینه 25 دلاری عضویت در گوگل پلی را با این کارت و با ورود به قسمت توسعه دهنده گوگل پلی پرداخت نمایید.

نکته: در صورتی که ارز موجود در مستر یا ویزا کارت به دلار نباشد برای پرداخت مبلغ حق عضویت ، مقداری از هزینه بابت مالیات و تبدیل ارز به دلار از اعتبار حساب کسر خواهد شد پس موجودی کارت را بررسی کنید که در هنگام پرداخت هزینه ثبت نام با مشکل روبرو نشوید.

  1. پس از پرداخت هزینه ثبت نام باید 48 ساعت منتظر بمانید تا فرآیند پردازش کامل شود. در طی این مدت می توانید برنامه هایتان را آپلود کنید تا پردازش تکمیل شود. با تکمیل پردازش و گرفتن تاییدیه پرداخت می توانید اپلیکیشن آماده شده را در گوگل انتشار دهید.

پیغام زیر برای تکمیل فرآیند تاییدیه پرداخت ظاهر می شود.

….. Your payment is still processing, which will take up to 48 hours

حتما بخوانید: آموزش افزایش حجم گوگل درایو و نحوه ی کار با آن

انتشار برنامه در گوگل پلی

آموزش انتشار برنامه های اندروید در گوگل پلی :

پس از ثبت نام در گوگل ، نوبت به انتشار برنامه های اندرویدی از پیش تعیین شده می باشد. شما می توانید برنامه های خود را به صورت رایگان و پولی به حالت برنامه های قابل دانلود در گوگل قرار دهید.

نکته : از پرداخت های درون برنامه ای برای انتشار اپلیکیشن خود استفاده نکنید زیرا امکان این که گوگل حساب شما را مسدود کند بسیار است.

استفاده از تبلیغات در اپلیکیشن :

  • طراحی یک بازی و قرار دادن آن در اپ می تواند گیمر را در حین بازی مشتاق به خرید کند.
  • انجام تبلیغات آنلاین در هنگام اجرای اپ برای جلب توجه کاربران گوشی های هوشمند بسیار مفید می باشد.
  • ساخت دو نسخه رایگان از اپلیکیشن خود ، یکی برای فروش جهت کسب درآمد و یکی ارسال به حالت رایگان جهت جذب مشتری بیشتر

در پایان بازگو خواهیم کرد که …

برای قرار دادن برنامه های اندرویدی در گوگل پلی هر کاربر موظف است تمام قوانین و شرایط ثبت شده در گوگل ،هنگام ساخت حساب گوگل ، عضویت و ثبت اپلیکیشن را نیز رعایت کند.

با رعایت نکات ذکر شده ، گوگل می تواند یک منبع درآمد عالی برای شما عزیزان باشد و برخلاف این ، در صورت ایجاد هر گونه تخلف ، گوگل سریعا اکانت شما را بلاک خواهد کرد.

مقالات مرتبط : ارور اپدیت گوگل پلی

قوانین گوگل پلی

در اینجا به چند مورد از قوانین و مقررات گوگل اشاره خواهیم کرد؛

  • استفاده از آی پی غیر ایران
  • رعایت قوانین بین المللی
  • استفاده از مستر کارت یا ویزا کارت برای پرداخت هزینه گوگل
  • عدم استفاده از پرداخت های درون برنامه ای
  • رعایت قانون کپی رایت
  • عدم استفاده از برنامه هایی که قبلا توسط کاربران دیگر نوشته شده اند.
  • و…..
    امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی ، آموزش انتشار برنامه در گوگل پلی ، قوانین انتشار برنامه در گوگل پلی ، آموزش انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی ، نحوه ی انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی ، ثبت برنامه در گوگل پلی ٬ انتشار برنامه ی پولی در گوگل پلی ، شرایط انتشار برنامه در گوگل پلی ، ثبت برنامه در گوگل پلی ٬ آموزش انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی تصویری ، هزینه انتشار برنامه در گوگل پلی ، انتشار برنامه ی گوگل پلی ، آموزش انتشار برنامه های اندروید در گوگل پلی ٬ ثبت برنامه در گوگل پلی