نکات کاربردی در مورد پلی استیشن 4 – ترفند های پلی استیشن 4

مدت زیادی از زمان ورود پلی استیشن 4 به بازار می گذرد پس از آن کنسول های قدرتمند دیگری با کارایی بهتر نسبت به کنسول اولیه عرضه شد.

پلی استیشن 4 اسلیم Slim نمونه ای باریک تر و ظریف تر از کنسول PS4 اولیه است. در واقع قدرت سخت افزاری آن تغییر پیدا نکرده ، بلکه فقط می توان تغییرات را در حجم آن احساس کرد

کنسول پلی استیشن Pro از کنسول های نسل جدید پلی استیشن است که پس از کنسول PS4 ارائه شده و از قابلیت های بهتری برخوردار است.

در این مقاله میخواهیم درباره ی نکات کاربردی در مورد پلی استیشن 4 صحبت کنیم امیدواریم که برای شما عزیزان مفید واقع شود ٬ پس با ما همراه باشید.

چهار نوع از ویژگی های برجسته ی PS4 PRO

  1. داشتن قدرت گرافیکی بسیار بالا
  2. افزایش حافظه مموری
  3. بهبود کیفیت تصویر 4K
  4. پشتیبانی از HDR

ویژگی های ps4 :

  1. طریقه راه اندازی و استارت ps4

کنسول پلی استیشن 4 با رابط کاربری ساده ای که در اختیار قرار داده است ٬ کاربر به راحتی و بدون مشکل می تواند کنسول خود را راه اندازی کند.

در زمان راه اندازی کنسول نسل جدید سوالاتی از شما پرسیده می شود که باید در ذهن بسپارید یا آن را یادداشت کنید که در هنگام راه اندازی کنسول دچار مشکل نشوید.

  1. وایرلس کردن هدفون با استفاده از دسته DualShock 4

نکات کاربردی در مورد پلی استیشن 4 - ترفند های پلی استیشن 4 - 0

  • دسته های DualShock 4 که در نسل جدید کنسول ps4 توسط سونی ساخته شد قابلیت استفاده از هدفون به صورت وایرلس را فراهم کرد .
  • از طرفی می توانید هدست را به هدست بی سیم تبدیل کنید.
  • برای استفاده از هدست باید تنظیمات پیش فرض را بهینه کنید تا بتوانید هنگام بازی انلاین و مولتی پلیر مکالمات صوتی ایجاد کنید.
  • همچنین انتقال صدای خروجی تلویزیون به هدست امکان پذیر شد.

حتما بخوانید : سرویس پلی استیشن موزیک

بهینه کردن تنظیمات پیش فرض

  • ابتدا دکمه PS را فشار دهید.
  • آیتم Adjust Devices را از منوی باز شده انتخاب کنید.
  • قسمت Output to headphones انتخاب کنید و تنظیمات را روی قسمت All audio قرار دهید.

علت انتقال صدای تلویزیون به هدست

نکات کاربردی در مورد پلی استیشن 4 - ترفند های پلی استیشن 4 - 00

کاربران علاقه دارند در هنگام بازی کردن صداهای موجود در بازی را بشنوند تا لذت بیشتری را تجربه کنند اما این صداها ممکن است برای اطرافیان مزاحمت ایجاد کند. بهترین کار برای جلوگیری از اختلال صدا در فضای آزاد، انتقال صدای خروجی تلویزیون به هدست است.

  1. استفاده از کیبورد گوشی هوشمند به عنوان کیبورد پلی استیشن 4

در کنسول های اولیه یا بهتر بگوییم در زمان عرضه کنسول PS3 بازیکنان تنها می توانستند از طریق دسته ، کلمات متنی خود را وارد کنسول کنند که این امر با دشواری همراه بود اما از زمان به وجود آمدن کنسول نسل هشتم ( PS4 ) بازیکنان توانستند علاوه بر استفاده از دسته ، از طریق تاچ پد نیز اطلاعات خود را وارد کنند.

از طرف دیگر ، با نصب برنامه PlayStation App روی گوشی هوشمند می توانید از کیبورد آن برای وارد کردن اطلاعات بر روی پلی استیشن 4 استفاده کنید.

  1. بازی های دیجیتالی PS4 را پیش خرید کنید

( لازم به ذکر است : این ویژگی که سونی در اختیار کاربران خود قرار داده برای کاربران ایرانی به دلیل سرعت پایین اینترنت در کشور و حجم بالای بازی ها مقدور نیست .)

کاربران زمانی که اقدام به خرید بازی از شبکه پلی استیشن می کنند می توانند بازی ها را به صورت دیجیتال خریداری کنند و فایل های آن را روی کنسول PS4 دانلود کنند.

  1. بازی از راه دور با کنسول PS4

سونی برای راحتی کاربران خود روش های متفاوتی برای بازی کردن فراهم نموده است. یکی از این روش ها اجرای بازی از راه دور به وسیله کنسول PS4 است

دو روش برای انجام بازی از راه دور:

  • داشتن یک PlayStation Vita
  • داشتن کنسول قابل حمل
  1. از کنسول پلی استیشن Vita می توانید به عنوان یک دسته اضافه برای PS4 استفاده کنید

نکات کاربردی در مورد پلی استیشن 4 - ترفند های پلی استیشن 4 - 000

برای انجام بازی های دو نفره نیاز به دو دسته بازی دارید که PS Vita می تواند نیاز شما را به عنوان دسته دوم فراهم کنند. برای اتصال PS Vita به کنسول PS4 از ویژگی Remote Play استفاده کنید.

  1. ضبط مراحل بازی در حین انجام بازی

سونی این تکنیک را برای کنسول خود ارائه کرده که به حالت اتوماتیک مراحل بازی گیمر را به صورت ویدیویی ضبط کند.

امکان دارد گیمر در حین انجام بازی ویژگی هایی را با قوه ی تخیل خود خلق کند که بسیار ارزشمند است و بخواهد این فن را برای همیشه پیش رو داشته باشد، بهترین اقدام ضبط ویدیو در حین اجرای عملیات بازی است. سونی از قبل این موضوع را پیش بینی کرده و این مهارت را در کنسول PS4 قرار داده است.

  1. اسکرین شات یا عکس گرفتن از Game Play

نکات کاربردی در مورد پلی استیشن 4 - ترفند های پلی استیشن 4 - 10

  • با فشار و لمس چند ثانیه ای به دکمه Share می توانید برای گیم پلی خود اسکرین شات تهیه کنید.
  • با فشار دکمه Share به قسمت Options وارد شوید و گزینه Easy Screenshots را انتخاب کنید تا فعال شود.
  • سیستم عامل PS4 اسکرین شات در قالب Format هایی (JPG یا PNG) فراهم می کند.
  1. اشتراک گذاری ویدیو ها و اسکرین شات ها با یکدیگر

از طریق شبکه های اجتماعی می توانید ویدیوها و عکس های گرفته شده را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید اما به دلیل پائين بودن سرعت اینترنت در ایران ، متاسفانه کاربران از این خدمت سونی بی بهره مانده اند.

  1. پخش زنده گیم پلی بر روی شبکه های اجتماعی

با فشار دکمه Share در حین انجام بازی می توانید گیم پلی خود را به صورت زنده در شبکه های اجتماعی برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

علاوه بر آن در تنظیمات Share می توانید از میکروفون و دوربین کنسول خود استفاده کنید تا دیگران بتوانند شما را در حین انجام عملیات بازی تماشا کنند.

  1. استفاده از اپلیکیشن Share Factory

از ویژگی ها و قابلیت های اپلیکیشن Share Factory تنظیم و ویرایش (موسیقی، متن و…) گیم پلی قبل از اشتراک گذاری آن در شبکه اجتماعی است.

با دانلود رایگان اپلیکیشن Share Factory از سرور PS Store می توانید جلوه ی بهتری از ویدیوی خود در بین دوستان و مخاطبین به نمایش بگذارید.

حتما بخوانید : قابلیت های پلی استیشن PS4


نکات کاربردی در مورد پلی استیشن 4

نکات کاربردی پلی استیشن 4