قابلیت های پلی استیشن PS4 برای افزایش حجم اطلاعات کاربران سونی ارائه شده است:

در مقاله قبل در مورد ترفند ها و کاربرد های پلی استیشن برای شما دوستان صحبت کردیم . در این مقاله می خواهیم شما را با کنسول پلی استیشن 4 و قابلیت های پلی استیشن PS4 آن آشنا کنیم. کنسول پلی استیشن ترفندها و ویژگی های بسیاری دارد که اکثر کاربران با تمام ویژگی ها و نحوه استفاده از آن آگاهی ندارند.

 با مطالعه ی این مقاله می توانید اطلاعات بیشتری را نسبت به کنسول خود و قابلیت های پلی استیشن PS4 کسب کنید.

بخش هایی که در مورد قابلیت های پلی استیشن PS4 بررسی قرار می گیرد عبارت اند از :

تعریف گروه، دسته پلی استیشن ، فرمان های صوتی ، مولتی تسکینگ PS4 ، نور لایت بار دسته ، حفاظت از دسته های PS4 ، دریافت مدال افتخار ، پسورد و رمز گذاری ، استفاده از دوربین ، روشن کردن تلویزیون ، استفاده از Appear Offline ، نصب نرم افزار Remote Play ، تگ گردن و انتقال داده ها

  1. تعریف گروه با دوستان پلی استیشن 4

هنگام اتصال حساب کاربری پلی استیشن به حساب کاربری فیس بوک می توانید از تصویر پروفایل facebook برای حساب کاربری psn استفاده کنید و ویدیوهای ضبط شده از بازی ها را در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید.

با تعریف کردن گروه برای پلی استیشن می توانید دوستان خود را یکجا در کنار هم جمع کنید و به بحث و گفتگو درباره بازی بپردازید.

  1. دسته بازی ها به حالت شارژ شده

قابلیت های پلی استیشن PS4 - ۱

ممکن است هنگامی که غرق بازی هستید و مدتی از زمان بازی گذشته است شارژ دسته کنسول تمام شود. در این شرایط برای اتصال دسته کنسول به برق با در نظر گرفتن کوتاهی طول رابط USB چه باید کرد؟

از Rest Mode می توان برای شارژ کردن باتری دسته DualShock 4 استفاده کرد بنابراین باید پورت های USB به حالت Rest Mode فعال باشند.

  1. استفاده از فرمان های صوتی

با داشتن یک دوربین مخصوص پلی استیشن و یا اتصال هدست یا هندزفری به دسته Dual Shock 4 می توانید از فرمان های صوتی تعریف شده در ps4 که یکی از بهترین ویژگی های ارائه شده در کنسول است استفاده کنید.

  1. استفاده از مولتی تسکینگ پلی استیشن 4

مولتی تسکینگ در سیستم عامل کنسول ps4 قرار گرفته است که از آن برای جا به جایی و حرکت بین دو محیط بدون خارج شدن از بازی و رفتن به صفحه اصلی استفاده می کنند و هنگام برگشتن به محیط بازی می توانند بدون قطع شدن بازی به ادامه بازی بپردازند.

  1. کاهش نور لایت بار دسته در پلی استیشن

اندازه و مقدار نور لایت بار دسته کنسول پلی استیشن از قبل تعریف و مشخص شده بود اما سونی در کنسول جدید خود برای افزایش طول عمر باتری دسته ویژگی را فراهم کرده است که کاربر بتواند به میزان دلخواه خود نور لایت بار دسته را کاهش دهد تا بتواند به ماندگاری شارژ باتری دسته کنسول اضافه کند.

بنابراین سونی قابلیت تغییر نور لایت بار به سه حالت پیش فرض در اختیار کاربر قرار داده است

Medium

Bright

Dim

  1. نگهداری از دسته های پلی استیشن

دسته های پلی استیشن Move قدیمی که مربوط به کنسول های PS3 می شود دور نیندازید چرا که در کنسول PS4 کاربرد دارد و می توان از آن ها استفاده کرد.

برای انجام بازی های واقعیت مجازی می توان از دسته Move در پلی استیشن 4 استفاده کرد و لذت بیشتری را نسبت به استفاده از دسته DualShock 4 برد.

  1. نحوه افزایش مدال افتخار ( تروفی ) ps4

قابلیت های پلی استیشن PS4 - 2

Trophy مدال های افتخارآمیزی هستند که گیمرها در حین بازی و رکورد زنی دریافت می کنند. هرچه در رکورد زنی نسبت به رقبای خود قوی ترعمل کنید بیشتر مدال افتخار آمیزTrophy  به عنوان تقدیر به شما تحویل داد می شود.

  1. رمز گذاری کنسول PS4 برای امنیت بیشتر

به جهت امنیت بیشتر و عدم دسترسی اشخاص دیگر به دستگاه PS4 ، سونی این ویژگی را برای کنسول ps4 فراهم کرده است که کاربر در هنگام ورود به دستگاه ، رمز از پیش تعریف شده را وارد کند و پس از درستی صحت اطلاعات وارد شده ، دستگاه اجازه ورود را خواهد داد.

  1. استفاده از دوربین PS4 برای امنیت دستگاه

برای امنیت کنسول می توانید از دوربین PS4 برای تشخیص چهره استفاده کنید. تا زمانی که دوربین دستگاه چهره شما را تشخیص ندهد نمیتوانید برای ورود به کنسول اقدام کنید.

  1. روشن کردن تلویزیون با استفاده از PS4

اکثر تلویزیون های هوشمند از ویژگی HDMI Device Link برخوردارند که می توانید بدون نیاز به ریموت کنترل تلویزیون، آن را به وسیله PS4 روشن کنید.

طریقه روشن کردن تلویزیون به وسیله PS4

  • در قسمت Setting وارد شوید.
  • پس از ورود به زیر شاخه System گزینه Enable HDMI Device Link  را فعال کنید.
  1. پنهان و آفلاین بودن ps4 از دید دوستان

با استفاده از ویژگی Appear Offline در PS3 و به تازگی در PS4 می توانید از دید دوستان مخفی شوید تا از آنلاین بودن شما در زمان های مختلف بی اطلاع باشند.

نحوه آفلاین کردن

  • از منوی بالا به قسمتProfile  بروید.
  • قسمت Quick Menu را باز کنید.
  • از قسمت Online Status گزینه Appear Offline را انتخاب کنید.
  1. ویژگی Remote Play در کنسول پلی استیشن 4

قابلیت های پلی استیشن PS4 - 3

با نصب نرم افزار Remote Play بر روی کامپیوتر و لپ تاپ می توانید از راه دور با دستگاه ps4 همانند PS Vita به منظور همگام سازی با کنسول ٬ بازی کنید.

همانطور که به وسیله کامپیوتر و لپ تاپ می توانید از راه دور با کنسول PS4 بازی کنید، ازطریق PS Vita نیز می توانید این روند را دنبال کنید.

این نکته را در نظر بگیرید که با داشتن PS Vita نمی توانید به مدت طولانی و ساعات زیاد بازی را ادامه دهید اما با کامیپوتر امکان پذیر است.

  1. تگ گردن دوستان در ps4

سونی در بروزرسانی های جدید خود قصد دارد کنسول PS4 را به شبکه های اجتماعی بیشتر نزدیک کند. بر همین اساس گزینه تگ گردن را به کنسول خود اضافه کرده است.

کاربر می تواند پس از ثبت اسکرین شات ها و قبل از منتشر کردن آن ، دوستان مورد علاقه خود را در آن تگ کند.

نحوه تگ کردن دوستان

  • به قسمت تنظیمات بروید.
  • وارد بخش PlayStation Network شوید.
  • سپس قسمت Privacy Setting را انتخاب کنید.
  • و در آخر روی گزینه Sharing Your Exprience کلیک کنید.
  1. انتقال اطلاعات از PS4 به PS4 Pro

با استفاده از کابل شبکه یا Ethernet می توانید اطلاعات موجود در کنسول PS4 را به صورت دستی به دستگاه PS4 Pro انتقال دهید.


قابلیت های پلی استیشن PS4
قابلیت های پلی استیشن
قابلیت پلی استیشن PS4
قابلیت پلی استیشن
قابلیت های PS4