حذف اکانت اپل ایدی

همانطور که می دانید اپل امکان حذف کامل اکانت اپل آیدی را برای کاربران خود ممنوع کرده است و تنها در شرایط ضروری می توانید اپل آیدی خود را غیر فعال کنید.

برای حذف اکانت اپل آیدی روش مشخصی وجود ندارد ٬ همچنین محدودیت های بسیاری برای unactive شدن آن قرار داده اند ٬‌ مخصوصا اگر از کاربران ایرانی اپل باشید.

اما با این وجود می توان به چند نکته برای حذف اکانت اپل آیدی اشاره کرد :

نکته: تا آنجا که امکان دارد از حذف اکانت اپل آیدی پرهیز کنید و به جای غیر فعال کردن آن از تغییر مشخصات و هویت استفاده کنید.

در صورت تغییر هویت می توانید از تمام امکانات موجود بهره مند شوید و خرید هایی که قبلا با اپل آیدی انجام داده اید را حفظ کنید.

داشتن اطلاعات پیش از حذف کامل اکانت اپل آیدی

پیش از حذف اکانت اپل آیدی دانستن چند نکته الزامی می باشد.

  1. اطلاع داشته باشید بعد از غیر فعال کردن اپل ایدی دسترسی شما به تمام سرویس‌ها و آیتم‌های رایگان یا غیر رایگانی که برای آن‌ها هزینه پرداخت کرده اید قطع می شود.
  2. در صورت حذف اپل آیدی دسترسی شما به سرویس آیکلود و برنامه‌ها یا بازی‌های دانلود شده از اپ استور متوقف خواهد شد.

سرویس آیکلود iCloud چیست و چه کاربردی دارد

انجام اقدامات ضروری قبل از غیر فعال کردن اپل ایدی :

  • پیش از غیر فعال کردن اپل آیدی وارد اکانت آیکلود خود شوید و اطلاعات ذخیره شده در آن را به دستگاه دیگری انتقال دهید تا برنامه های دانلود شده برای همیشه در دسترس شما قرار گیرد.

اگر برای ذخیره اطلاعات آیکلود اقدامی انجام ندهید پس از غیر فعال کردن اپل ایدی اطلاعات آیکلود به طور کامل غیر قابل دسترس خواهد شد.

  • ایمیل های اضافی ذخیره شده در لیست اطلاعات اکانت اپل ایدی خود را حذف کنید. با حذف ایمیل های موجود در اپل آیدی می توانید در اپل آیدی جدید از آن ها استفاده کنید. ( همانطور که می دانید ایمیل هایی که در یک اپل آیدی وارد می شود را نمی توان در اپل ایدی دیگری وارد کرد مگر اینکه ایمیل ذخیره شده در اپل ایدی موجود را نیز حذف کنید. )

برای حذف ایمیل های اضافی ثبت شده در اپل آیدی مراحل زیر را دنبال کنید :

  1. وارد سایت appleid.apple.com و با ایمیل و پسورد خود لاگین شوید .

حذف اکانت اپل ایدی ۱

  1. در این قسمت سوالات امنیتی را وارد کنید.

حذف اکانت اپل ایدی ۲

  1. در پنجره باز شده روی گزینه Edit کلیک کنید.

حذف اکانت اپل ایدی ۳

  1. برای حذف ایمیل ها روی علامت ضربدر کلیک کنید.

حذف اکانت اپل ایدی ۴

ایمیل های ثبت شده در اپل ایدی به طور کامل حذف شده اند و شما می توانید پس از حذف ایمیل ها اقدام به غیر فعال کردن اپل آیدی نمایید. همچنین از ایمیل های حذف شده می توانید برای ساخت اپل آیدی جدید استفاده کنید.

۱- حذف اکانت اپل آیدی از طریق ارتباط با پشتیبانی اپل

اولین روش برای غیر فعال کردن اپل ایدی ارتباط از طریق تماس یا ارسال ایمیل به پشتیبانی اپل است.

همانطور که می دانید استفاده از این روش برای کاربران ایرانی غیر ممکن است چون کد تایید شماره تلفن از سمت اپل برای شما ارسال می شود که باید در اپل آیدی وارد نمایید و همچنین باید به زبان انگلیسی کاملا روان با اپل صحبت کنید.

به دلیل اینکه کاربرانی ایرانی حق استفاده و عضویت در سایت اپل را ندارند نباید هویت اصلی آنان شناسایی شود و عضویت آن ها از طریق استفاده از آی پی غیر از ایران باید برای همیشه مخفی بماند.

طبق گزارشات بدست آمده برای غیر فعال کردن اپل آیدی از طریق اپل با محدودیت های ویژه ای روبرو خواهید شد که پیشنهاد می شود از به کار گیری این روش خودداری کنید.

فراموش کردن رمز اپل ایدي

۲- روش غیر فعال کردن اپل آیدی از طریق تغییر اطلاعات اپل آیدی

به نظر می رسد استفاده از روش تغییر اطلاعات اپل آیدی و حذف ایمیل های موجود در آن برای کاربران ایرانی روشی مناسب و قابل اجرا باشد.

این روش حذف غیر مستقیم اپل آیدی بدون احراز هویت ما ( ایرانی بودن) از سوی اپل نامیده می شود.

یعنی زمانی که شما می خواهید اپل آیدی خود را غیر فعال کنید باید تمام مشخصات خود اعم از ایمیل و پسورد و … را کامل عوض کنید و اطلاعات جعلی وارد کنید.

پس از آن باید ایمیل های ذخیره شده در آن را حذف کنید و در هیچ اپل ایدی دیگری استفاده نکنید.

بعد از انجام مراحل فوق به صورت غیر مستقیم ، اپل آیدی شما را غیر فعال خواهد کرد.

آموزش تغییر ایمیل اپل آیدی

نکته: می توانید جهت اطمینان ٬ وضعیت اپل آیدی را در دستگاه‌های آی او اسی که از آن استفاده می‌کنید بررسی کنید و اگر نیاز است اپل آیدی خود را در آن ها sign out کنید.


حذف اپل ایدی , حذف کامل اکانت اپل ایدی , غیر فعال کردن اپل ایدی