پی پال چیست

سامانه PayPal در سال 1998 به عنوان یکی از شرکت های بزرگ پرداخت الکترونیکی بین المللی شناخته شد.

پی پال توانسته در طی چندین سال از رقبای خود پیشی گیرد و به کاربرانش توانایی ساخت حساب کاربری مجازی یا الکترونیکی برای نقل و انتقال امن پول به صورت آنلاین ، خرید و فروش و همچنین تبدیل ارز را نیز بدهد.

پی پال به عنوان یک شرکت آمریکایی شما را برای پرداخت و انتقال سریع وجه الکترونیکی دعوت می کند. با سامانه پی پال می توانید هر چه سریع تر پرداخت های وجهی خود را از طریق اینترنت به صورت آنی انجام دهید.

این روش می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای جا به جایی پول نقد در نظر گرفته شود تا نیاز نباشد برای نقل و انتقال ساده زمان خود را صرف رفتن به بانک کنید و بلافاصله با سامانه الکترونیکی PayPal بتوانید در هر ساعت از شبانه روز انتقال وجه را انجام دهید.

کارت پیش پرداخت Prepaid card چیست

خدمات ارائه دهنده پی پال PayPal :

  • رزرو هتل و خدمات پیش از سفر با پی پال
  • پرداخت هزینه های ارزی
  • پرداخت هزینه های آزمون های کلاس های آموزشی تافل و آیلتس
  • هزینه‌ های ماهیانه و سالیانه عضویت در مکان‌های مختلف با پی پال
  • با داشتن این حساب می توانید از طریق چک ، به حساب پی پال وجه واریز کنید.
  • پرداخت و هزینه ی خریدهای اینترنتی را می توانید با حساب پی پال انجام دهید.
  • هنگام جا به جایی پول از طریق پی پال ، هزینه ای به عنوان کارمزد ، بنا به نوع ارز انتقالی ، شیوه انتقال ، کشور ارسال کننده، کشور دریافت‌کننده و همچنین مقدار پول جابجا شده از مبلغ مورد نظر کسر خواهد شد.
  • با قانون و مقررات سرسخت پایه ریزی شده در پی پال اثری از پول شویی و انتقال درآمدهای غیر مشروع در آن دیده نمی شود.

فعالیت پی پال در زمینه های مختلف:

پی پال بیش از 232 میلیون حساب در 21 کشور دارد که حدود 87 میلیون آن در 190 بازار مختلف فعال است.

کشور ایران از دسته کشورهای تحریم شده توسط ایالات متحده آمریکا می باشد که شرکت پی پال طبق دستورات ایالات متحده ، ایران را از بهره مندی از این سامانه الکترونیکی محروم کرده است.

علاوه بر ایران ، کشورهایی همچون ترکیه ، افغانستان ، غنا ، پاکستان و عراق در لیست تحریم های اقتصادی آمریکا قرار دارند و ارائه هر گونه خدمات به این کشورها ممنوع شده است و در صورتی که خدماتی از سوی کشورهای دیگر بدون اجازه ایالات متحده به کشورهای تحریم یافته ٬ عرضه شود طبق دستور ایالت متحده آمریکا جریمه خواهند شد.

سریع ترین ، آسان ترین و ارزان ترین پرداخت هزینه های ارزی را با حساب پی پال تجربه کنید.

نحوه استفاده از پی پال PayPal

  1. ابتدا باید با ایمیل خود یک حساب کاربری پی پال افتتاح کنید.
  2. پس از افتتاح حساب ، هنگام شارژ اکانت پی پال به صورت اینترنتی ، پول از حساب بانکی شما کسر خواهد شد و به موجودی اکانت پی پال اضافه می شود. و به همین منوال بدون استفاده از کارت یا حساب بانکی به صورت مستقیم ، می توانید هزینه خرید های خود را از طریق درگاه های اینترنتی ( پی پال ) پرداخت کنید.

در واقع هر شهروندی می تواند با داشتن یک کیف پول الکترونیکی و مجازی ( حساب پی پال ) و بدون واریز پول فیزیکی داخل آن ، خرید ها و پرداختی های خود را به سادگی انجام دهد.

مقالات مرتبط : پایونیر payoneer چیست

پی پال در ایران

پس از مطالعه این مقاله قائدتا این سوال در ذهن خواننده ایجاد می شود که آیا کاربران ایرانی می توانند با وجود تحریم ها از حساب پی پال استفاده کنند یا خیر!

همانطور که گفته شد ایران با تحریم های شدید و سفت و سخت ایالات متحده روبرو است و استفاده از سامانه الکترونیکی پی پال برای آنان میسر نخواهد بود .

اما شرکت هایی در ایران هستند که توانسته اند استفاده از خدمات کیف پول الکترونیکی پی پال نظیر افتتاح اکانت ، شارژ حساب پی پال ، خرید و پرداخت های ارزی را نیز برای هموطنان کشورمان آسان کنند.


پی پال چیست ؟ ، حساب بانکی پی پال ، افتتاح حساب پی پال ، نحوه استفاده از پی پال ٬ پی پال در ایران ، پی پال بعد از تحریم ، افتتاح حساب پی پال ، حساب پی پال وریفای شده
انتقال پول از پی پال به ایران ، نحوه استفاده از پی پال ٫ نحوه ی کار با پی پال ، اموزش کار با پی پال ، چگونه از پی پال استفاده کنیم ، گیفت کارت پی پال ، نحوه ی انتقال پول با پی پال
پرداخت اینترنتی پی پال ، پی پال چیست ، پی پال در ایران ، شارژ حساب پی پال ، نحوه استفاده از پی پال ٬ پی پال چیست ، پی پال بعد از تحریم ٬ پی پال رایگان
پی پال بعد از تحریم ، پی پال رایگان ٬ خرید پی پال ، پی پال بعد از تحریم ،خرید و فروش پی پال ٬ نحوه استفاده از پی پال ٬ پی پال چیست ٬ پی پال در ایران ٬ پی پال رایگان