رست مد ps4

روش های روشن و خاموش كردن ps4

اگر جزو اولین کسانی هستید که می خواهید برای اولین بار از کنسول پلی استیشن خود استفاده کنید باید بدانید که با فشردن دکمه پاور، دستگاه خاموش نمی شود بلکه به صورت پیش فرض در حالت رست مد قرار گرفته و به رنگ نارنجی تبدیل می شود.

در صورتی که روشن شدن دستگاه خلاف این قضیه بوده و به راحتی با لمس دکمه پاور کنسول انجام می شود.

rest mode ps4 چیست

شاید این سوال ذهن شما را به خود درگیر کند که چرا سونی قابلیت رست مد را در اولیت قرار داده است؟

سونی توصیه می کند قابلیت رست مد را جایگزین خاموش کردن کامل دستگاه کنید.

استفاده از رست مد باعث روشن شدن راحت تر کنسول شده و شما می توانید با فشردن دکمه پاور به مدت یک الی دو ثانیه دستگاه را روشن نمایید در این حالت دستگاه آماده ی اجرای بازی هاست.

علاوه بر این وضعیت کنسول در حالت رست مد مانند کامپیوترهای شخصی ، در حالت sleep قرار می گیرد و سبب می شود برق کمتری نسبت به روشن بودن آن مصرف کند.

مطالب مرتبط:

هنگامی که دستگاه در حالت رست مد قرار بگیرد می تواند در همین حین دانلود یا آپدیت بازی ها را انجام دهد.

سونی بین حالت رست مد بودن دستگاه و خاموش کردن آن، وضعیت دستگاه به حالت رست مد را پیشنهاد می کند اما تنها ویژگی منفی این قابلیت می تواند مصرف برق آن باشد چرا که کنسول در وضعیت خاموش حدود 0.3 وات برق مصرف می کند اما در حالت رست مد به مقدار 10 وات برق نیاز دارد.

مقدار مصرف برقی که در حالت رست مد و خاموشی در نظر گرفته شده به صورت کلی و تقریبی محاسبه شده است و در واقع مصرف برق، بستگی به چهار قابلیتی دارد که در هنگام رست مد در حال فعالیت و اجرا هستند.

در حالت رست مد کنسول شما از 4 قابلیت بهره می گیرد که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

برق رسانی به پورت های USB :

  1. روشن شدن و بالا آمدن سریع کنسول
  2. در حالت رست مد بخشی از مصرف برق دستگاه به پورت های USB انتقال داده می شود.
  3. قابلیت شارژ کنترلرهای پلی استیشن 4 در حالت رست مد

در صورتی که قصد فعال یا غیر فعال کردن این قابلیت را دارید مراحل زیر را دنبال کنید:

انتقال دیتا به ps4

  1. در ابتدا به بخش Setting وارد شوید.
  2. به تب Power Save Settings بروید.
  3. در نهایت به قسمت Set Features Available in Rest Mode وارد شوید و تمام قابلیت هایی که رست مد در اختیار دارد نیز مشاهده کنید.

Supply Power to USB Ports پلی استیشن :

نوعی از قابلیت های رست مد به شمار می آید که می توان آن را در سه حالت Always ،3 Hours و یا Off قرار داد.

حالت off : در صورتی که قابلیت Supply Power to USB Ports را در حالت off قرار دهید برق رسانی به پورت های USB به طور کامل متوقف خواهد شد.

حالت Always : حالت Always دقیقا بر خلاف حالت OFF عمل می کند و به طور مداوم و بدون قطعی ، برق مورد نیاز پورت های USB را تامین می کند.

حالت 3 Hours : بهترین گزینه برای انتخاب ، گزینه ی 3 Hours می باشد. اگر Supply Power to USB Ports در وضعیت 3 Hours قرار دهید هر زمان که دستگاه در حالت رست مد قرار گرفته باشد تا سه ساعت بعد، امکان برق رسانی به پورت های USB انجام می گیرد.

پس از پایان سه ساعت عملیات برق رسانی متوقف خواهد شد.

اتصال کنسول ps4 به اینترنت :

Stay Connected to the Internet از دیگر قابلیت های ویژگی پلی استیشن 4 در حالت رست مد است که برای ما ایرانیان به دلیل استفاده از مصرف کم برق جهت دانلود بازی ها و آپدیت ها بسیار کاربردی می باشد.

آموزش ps4 remote play

با استفاده از اینترنت دستگاه خود را روشن کنید :

از قابلیت Remote Play استفاده کنید و برخی از بخش های کنسول را با کنسول دستی پلی استیشن ویتا و یا اپلیکشن پلی استیشن روی تلفن های هوشمند کنترل کنید.

از قابلیت Enable Turning on PS4 From Network برای روشن کردن کنسول خود استفاده کنید و دستگاه تان را از طریق اینترنت از حالت رست مد خارج کنید.

البته از این قابلیت به دلیل مصرف برق زیادی که می برد به ندرت استفاده می شود پس بهتر است آن را خاموش کنید.

قابلیت Keep Application Suspended :

هنگامی که اپلیکیشن ها و بازی ها در حال اجرا باشند و بخواهید آن را در حالت رست مد نگه دارید باید از قابلیت Keep Application Suspended در کنسول PS4 استفاده کنید. این ویژگی به شما کمک می کند پس از روشن کردن مجدد دستگاه بتوانید برنامه ها را از ادامه دنبال کنید.

در پایان بهتر است به نکات زیر توجه کنید :

  • زمان هایی که نیاز ندارید دستگاه با سرعت بالا روشن شود یا برنامه ای برای دانلود یا آپدیت ندارید بهتر است به طور کامل کنسول را خاموش کنید.
  • قابلیت هایی که در کنسول قرار دارد اما فعلا به آن ها نیاز ندارید ، پیش از قرار دادن کنسول به حالت رست مد، آن ها را غیر فعال کنید.

انواع روش ها جهت قرار دادن کنسول در حالت رست مد :

  • لوگوی پلی استیشن روی کنترلر را به مدت چند ثانیه نگه دارید ، در صفحه باز شده می توانید کنسول را خاموش و یا در حالت رست مد قرار دهید.
  • دکمه پاور را برای یک ثانیه نگه دارید پس از شنیدن صدایی کوتاه کنسول شما در حالت رست مد قرار می گیرد.
  • به صورت خودکار اگر کنسول به مدت زیادی غیر فعال بماند به حالت رست مد می رود. برای غیر فعال کردن این گزینه به بخش تنظیمات رفته و سپس به سراغ تب Power Save Settings بروید.


رست مد ps4 ٬ رست مد در ps4 ٬ rest mode ps4 چیست ٬ حالت rest mode در ps4 چیست ٬ حالت رست مد ps4 ٬ حالت رست مد در ps4 ٬ حالت rest mode در ps4
حالت رست مد ps4 ٬ حالت رست مد در ps4 ٬ حالت rest mode در ps4 ٬ رست مد ps4 ٬ رست مد در ps4 ٬ rest mode ps4 چیست ٬ حالت rest mode در ps4 چیست