تعیین اپراتور آیفون رایگان ، چک Check imei آیفون ، تشخیص قفل شبکه آیفون :

همانطور که قبلا گفته شد آنلاک کردن آیفون به معنای از بین بردن محدودیت هایی است که در ارتباط با استفاده از سیم کارت ها و اپراتورهای مختلف ممکن است برای شما پیش بیاید.

بدین منظور، با رفع محدودیت ها می توانید با آنلاک کردن گوشی اپل از هر سیم کارتی استفاده کنید. برای آنلاک کردن آیفون روش های متعددی وجود دارد که در این بخش به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد :

برای تخمین زدن هزینه آنلاک فکتوری رسمی ، ابتدا باید اپراتور ایفون را پیدا کنید. برای تشخیص اپراتور آیفون ، مراحل زیر را به ترتیب پیش بروید سپس باید IMEI دستگاه خود را پیدا کنید.

         Setting  _ General _ About

تفاوت میان جیلبریک ،  روت کردن و آنلاک کردن چیست؟

جیلبریک ، روت کردن و آنلاک کردن سه روشی هستند که برای حذف محدودیت هایی که توسط کارخانه سازنده روی برخی از گوشی ها اعمال شده است مورد استفاده قرار می گیرد که در این بخش به معرفی آن ها می پردازیم.

جیلبریک کردن

تعیین اپراتور آیفون رایگان - ۱

یکی از روش های حذف محدودیت از گوشی های موبایل استفاده از روش جیلبریک کردن است.

معمولا جیلبریک کردن روی دستگاه هایی از قبیل آیفون ، آیپد و ios اپل استفاده می گردد که نه تنها به شما در حذف محدودیت ها کمک می کند همچنین با استفاده از این روش می توانید نرم افزارهای خارج از اپ استور را نیز روی گوشی خود استفاده کنید.

روش جیلبریک تنها برای آیفون یا آیپد کاربرد ندارد بلکه میتوان از آن روی سیستم عامل های دیگر با محدودیت های مشابه نیز استفاده کرد.

مانند استفاده از برنامه هایی که برای دسکتاپ تایید نشده اند. مثلا سیستم ویندوز آر تی فقط اجازه اجرای اپلیکیشن های دسکتاپی که توسط مایکروسافت نوشته شده است را می دهد اما با استفاده از روش جیلبریک کردن این محدودیت به پایان می رسد.

البته این نکته را فراموش نکنید که دو شرکت اپل و مایکروسافت موافق استفاده از روش جیلبریک کردن نیستند زیرا باعث پشت سرگذاشتن محدودیت های تعیین شده از سمت آن ها و استفاده از برنامه های دیگر توسعه دهندگان خواهد شد.

تفاوت استفاده از جیلبریک در IOS و اندروید

در دستگاه های اندروید استفاده از اپلیکیشن های خارج از گوگل پلی استور مجاز و قابل نصب است به همین خاطر نیازی به جیلبریک کردن دستگاه نیست. این یک تفاوت اساسی بین دیوایس های IOS و اندروید است.

آنلاک آیفون ٬ تعیین اپراتور و تعیین بلک لیست

روت کردن

روش روت کردن روشی است که با استفاده از آن دسترسی روت یا ریشه ابزار برای شما فراهم می شود. معمولا در گوشی های اندروید و دستگاه هایی بر پایه لینوکس اجرا می شود با عمل روت کردن شما می توانید به اپلیکیشن های خاص دسترسی پیدا کنید یا اجازه اعمال هر کاری را به سیستم عامل خود بدهید.

به طوری که یک اپلیکیشن می تواند اپلیکیشن های سیستمی را با مجوز روت ،حذف کند یا مجوز اپلیکیشن های نصب شده را لغو کند. در واقع تمام اقداماتی که با یک سیستم لینوکس قابل اجرا هستند، با دسترسی روت موبایل نیز انجام پذیر است.

روش روت کردن مانند جیلبریک کردن از نظر کارخانه های سازنده رد شده است و استفاده از این روش را پیشنهاد نمی کنند .

در روش روت کردن ٬ وجود نفوذ امنیتی در برخی از ابزارها به اثبات رسیده ٬ این در حالیست که در برخی از مدل هایی که برای توسعه دهندگان عرضه می شود نفوذ امنیتی وجود ندارد.

آنلاک کردن موبایل

بسیاری از موبایل هایی که به بازار عرضه می شوند بر روی همان اپراتور ارائه شده لاک یا قفل شده اند و اجازه استفاده از سیم کارت دیگر در آن ها داده نمی شود . در این صورت اگر از سیم کارت اپراتوری متفاوت در گوشی خود استفاده کنید پیغامی به صورت زیر برای شما ارسال می گردد:

” این تلفن همراه قفل شده و تنها روی شبکه همان سرویس قابل استفاده می باشد.”

در این موقع شما نیاز به آنلاک کردن گوشی همراه (ایفون) خود دارید که امکان استفاده از هر نوع سیم کارت با اپراتورهای مختلفی را برایتان فراهم می کند.

جهت آنلاک کردن گوشی های اندروید شما به یک کد نیاز دارید تا بتوانید با استفاده از آن گوشی خود را انلاک کنید. برای این منظور باید از سایت هایی کمک بگیرید که این خدمات را در اختیار شما قرار می دهند.

آیفون لاک چیست؟

تعیین اپراتور آیفون رایگان - ۲

بسیاری از اپراتورهای مخابراتی بزرگ در جهان همراه با بسته های سیم کارت یک تلفن هوشمند عرضه می کنند که به این گوشی های هوشمندی که در کنار سیم کارت به بازار ارائه می شود گوشی Locked گفته می شود.

مدت زمان تعیین قرار داد بستگی به خود خریدار دارد که باید بسته به تایم توافق شده تنها از آن سیم کارتی که اپراتور مشخص کرده است در گوشی استفاده کند.

متاسفانه بسیاری از مشتریان برای اینکه هزینه ای برای آنلاک کردن گوشی خود پرداخت نکنند انتظار می کشند تا مدت تعیین قرارداد تمام شود.

در صورتی که این کار مزیتی برای شما ندارد زیرا مبلغ نهایی که کاربر بعد از پایان قرارداد با اپراتور پرداخت کرده با هزینه آنلاک گوشی تقریبا یکسان است.

جهت انجام آنلاک رسمی آیفون کلیک کنید


تعیین اپراتور آیفون رایگان ٬ چک Check imei آیفون ٬ تشخیص قفل شبکه آیفون ٬ تعیین اپراتو رایگان سامسونگ