بن شدن اکانت ps4 و کنسول

کنسول پلی استیشن با امکانات و قابلیت های محفوظ در آن و همچنین ارائه بازی های ویدیویی در سبک بازی های اکشن و ماجراجویی ، تیراندازی شخص اول ، دنیای آزاد وغیره توانسته قدرت خود را در بین مردم سراسر جهان افزایش دهد.

در این مقاله خواهیم آموخت که چگونه می توان از بن شدن اکانت PS4 جلوگیری کرد یا از کجا بفهمیم اکانت PS بن شده است.

بن شدن اکانت ps4 و کنسول

تفاوت بن شدن و مسدود شدن PS4 در چیست؟

تا به حال شاید کلمه بن شدن یا مسدود شدن در پلی استیشن را شنیده باشید؛ این دو کلمه در ذهن طوری تلقی می شوند که به نظر می رسد با هم یکسان هستند اما اینگونه نیست.

بن شدن PS4 که با واژه Ban معرفی شده می تواند به علت رعایت نکردن اصول و قوانین شرکت سونی در پلی استیشن ایجاد شود.

ضروریست به این نکته توجه فرمایید هنگامی که اکانت PS شما بن شود دیگر هیچ راه برگشتی وجود نخواهد داشت.

suspensions یا مسدود شدن اکانت پلی استیشن با بن شدن PS4 متفاوت است و قابلیت به کار افتادن مجدد پس از مدت زمانی محدود و پس از گذشت مدت مسدودسازی آن توسط سونی را دارد.

بن شدن کنسول ps4 یا مسدود شدن (suspensions ) کنسول و اکانت پلی استیشن

بن شدن کنسول و اکانت پلی استیشن رابطه متناقض با یکدیگر دارند ؛ به صورتی که اگر کنسول پلی استیشن بن شود هیچ اکانتی در آن قابل استفاده نیست و امکان اتصال به شبکه PSN و آنلاین بازی کردن بازی ها وجود ندارد.

اما بلعکس ؛ اگر اکانت PS4 مسدود شود در هیچ یک از کنسول های پلی استیشن کاربرد نخواهد داشت و این پیامد باعث شده کاربران با قفل شدن بازی ها در PS4 روبرو شوند که از طریق نماد قفل شدن کنار بازی ها این موضوع به خوبی مشهود است.

از چه راهی می توان متوجه بن شدن اکانت پلي استيشن شد؟

دریافت کد خطا در هنگام اتصال و sign in شدن به شبکه پلی استیشن ، نشان دهنده ی قفل شدن اکانت psn توسط سونی می باشد که خطاهایی در رابطه با بن شدن اکانت به ایمیل شما ارسال خواهد کرد.

خطاهای ارسالی عبارت اند از:

  • علت بن یا مسدود شدن اکانت PS4
  • مدت زمان بن شدن اکانت PS (همیشه یا موقتی )
  • بازه زمانی قفل بودن اکانت پلی استیشن

پس از بلاک شدن اکانت PSN کاربران به دلیل نگرانی خود سعی در برقراری ارتباط با ساپورت سونی دارند اما این تلاش بی فایده است چرا که سونی می خواهد از کاربر خود مطمئن شود.

در صورتی که کاربر تخلفی انجام دهد چه در کنسول و چه در اکانت پلی استیشن ، سونی آن را بلاک خواهد کرد و اطلاعات اضافی در اختیار کاربر نخواهد گذاشت.

نحوه تشخیص بن شدن اکانت یا کنسول پلی استیشن

شرکت سونی دلایل بن شدن کنسول یا اکانت PS4 را به آدرس ایمیل کاربر که در هنگام ساخت اکانت ثبت کرده است ارسال می کند.

سونی بارها این مطلب را توزیع کرده که به هیچ وجه اطلاعات بیشتری به جز اطلاعات ارسال شده در رابطه با مسدود شدن اکانت یا کنسول PS به ایمیل یوزر ارسال نخواهد کرد.

بدین منظور ثبت اطلاعات درست به ویژه آدرس ایمیل برای کاربر امری ضروری است که در هنگام بروز مشکلات به آن احتیاج پیدا خواهد کرد.

دلیل بن شدن یا مسدود شدن اکانت پلی استیشن برای کاربران ایرانی

بزرگ ترین اشتباه کاربران ایرانی زمانی رخ می دهد که از اکانت ها یا گیفت کارت های هک شده در کنسول استفاده می کنند.

عملکرد سونی بسیار هوشمند است و هنگامی که متوجه این اکانت های هک شده ٬ شود به سرعت کنسول را بن خواهد کرد.

سونی نه تنها دیگر اجازه بازی کردن به صورت آنلاین را به کاربر نخواهد داد بلکه  یوزر قادر به وصل شدن و لاگین شدن در کنسول را نخواهد بود.

نکته: توجه داشته باشید برای جلوگیری از بن شدن کنسول PSN از اتصال دستگاه به اینترنت خودداری کنید.

 چگونه PS4 را از بلاک بودن نجات دهیم !

  • سونی با تجسس و اطمینان کامل ، کنسول یا اکانت PSN که مورد هک قرار گرفته شده است را بن می کند و اگر کنسول یا اکانتی توسط سونی بن شود برای برگشت و رفع آن هیچ راهی وجود ندارد.
  • مسئله ی بن شدن اکانت بسیار مضطرب کننده است چون کاربر هرگز نمی تواند به محتویات ، بازی ها و اعتبار باقی مانده داخل اکانت دسترسی یابد و در هیچ کنسولی قابل استفاده نیست.
  • اگر کنسول پلی استیشن در معرض بن شدن قرار گیرد ، هیچ اکانتی به شبکه متصل نمی شود و قابل لاگین شدن نیست اما می توان اکانت کاربر که تمام اطلاعات او در آن ذخیره شده را در کنسول دیگری مورد استفاده قرار داد و با آن لاگین شد.

حتما بخوانید : نحوه چک کردن هیستوری اکانت پلی استیشن

چگونه قبل از خرید از بن نبودن کنسول PS4 مطمئن شوید

در صورتی که شرایط خرید کنسول پلی استیشن نو را ندارید و به کنسول های دست دوم و کارکرده رو می آورید، توصیه می شود در هنگام خرید دقت کنید که کنسول به وسیله سونی بن نشده باشد چون امکان از بین بردن بن یا مسدودی غیر ممکن است.

نحوه تست بن نبودن کنسول PS4

برای تشخیص بن نبودن کنسول PSN فقط نیاز به یک اکانت پلی استیشن است که با وارد کردن و لاگین شدن با آن به داخل کنسول می توانید از سالم بودن آن مطمئن شوید.

خرید گیفت کارت پلی استیشن


رفع مشکل بن شدن اکانت ps4 , بن شدن ps4 ٬‌ بن شدن کنسول ps4 چیست ٬

بن شدن کنسول ps4 و رفع آن ٬

اموزش رفع مشکل بن شدن ps4 ٬