دبیت کارت یا کردیت کارت ٬ کدام را انتخاب کنیم ؟

آیا تا به حال نام ویزا کارت ( visa cart ) و مستر کارت ( master cart ) را شنیده اید؟ یا با خدمات آن آشنایی دارید؟

بهترین گزینه برای پرداخت های آنلاین و خریدهای اینترنتی استفاده از دبیت کارت های ویزا مستر است که با متصل شدن به آی پی غیر از کشور ایران می توانید بدون هیچگونه محدودیتی از سایت های آمریکایی و سایت هایی که گیفت کارت های ویزا مستر را قبول می کنند خرید اینترنتی انجام دهید.

این سیستم نه تنها توانایی و قابلیت مدیریت تراکنش های فراوانی ( تا 56000 ) با سرعت بسیار بالا در سطح جهان را دارد ، بلکه دسترسی  به تمام محصولات و خدمات در سراسر دنیا را برای کاربران فراهم خواهد کرد.

با ما همراه باشید تا با ویژگی ها و نحوه استفاده از این برند طلایی و همچنین کاربردهای آن آشنا شوید.

ویژگی دبیت کارت ها ( مستر و ویزا کارت )

گیفت کارت های ویزا مستر از ویژگی های خاصی برخور دارند که بقیه گیفت کارت ها فاقد این ویژگی هستند. از خصوصیات اصلی و مهم دبیت کارت ها ، ایجاد موقعیت برای خریدهای اینترنتی در سایر سایت های خارجی و انجام تبادلات اینترنتی بدون وجود هیچگونه محدودیتی برای کاربران امکان پذیر می باشد.

شباهت دبیت کارت و کردیت کارت

دبیت کارت یا کردیت کارت - 2

دبیت کارت و کردیت کارت هر دو در جهت پرداخت خرید به جای پول نقد در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند و از نظر ساخت و کیفیت ضد سرقت و کاملا ایمن هستند اما به دلیل تحریم بودن ایران ، کاربران از در اختیار داشتن این کارت ها محروم هستند و تنها قادر به دریافت اسکن می باشند.

کاربرد دبیت کارت

با دریافت کارت های ویزا مستر تنها می توانید از سایت های مختلف کالا و محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنید و این نکته را به یاد داشته باشید که هیچگونه تراکنشی یا به عنوان مثال خرید بلیط هواپیما و غیره را شامل نمی شود.

تفاوت دبیت کارت و کردیت کارت

دبیت کارت: دبیت کارت سیستم کاملا پرداختی است که مستقیما به بانک متصل می شود؛ بنابراین هزینه ای که از کارت کسر می شود مستقیما از حساب شما خارج می شود و به مقدار پولی که در کارت شما موجود است می توانید پرداخت های خود را انجام دهید.

کردیت کارت: کردیت کارت هم مانند دبیت کارت یک سیستم پرداختی است با این تفاوت که با این کارت می توانید بدون اینکه کارت شما موجودی داشته باشد خرید انجام دهید یا پرداخت هایی را انجام دهید که مبلغ آن بیشتر از موجودی حساب بانکی شما باشد.

در واقع با داشتن یک حساب پشتیبان توسط بانک موقعیتی ایجاد می کند که بتوان پرداخت هایی که بیش از موجودی حساب بانکی هستند به وسیله این سیستم پشتیبان ٬ تامین شود و این اقدام توسط بانک یا صادرکننده کارت انجام می گیرد که هزینه کارمزد هم از آن کسر می شود.

مزایای استفاده از دبیت کارت

  • هنگام خرید با دبیت کارت های ویزا مستر، به صورت اتوماتیک مبلغ از حساب کسر می شود.
  • با خرید اینترنتی می توانید میزان اعتبار مانده در حساب را از طریق سایت vanillagift.com چک کنید.
  • دبیت کارت شبیه به کارت بانکی عمل می کند که با میزان اعتبار موجود در آن می توانید از سایت های خارجی به صورت اینترنتی کالا خریداری کنید.

دبیت کارت در ایران

دبیت کارت در ایران همان کارت های نقدی ریالی هستند که با باز کردن یک حساب بانکی می توانید به اندازه موجودی حساب خود با استفاده از رمز دوم کارت بانکی به صورت آنلاین خرید کنید.

اما تفاوت دبیت کارت ها در ایران با دبیت کارت های ارزی ( مسترکارت و ویزا کارت) در چیست؟ تفاوت این دو دبیت کارت ، در واحد پولی آن هاست که دبیت کارت های ارزی به دلارآمریکا ، یورو ٬ پوند و دیگر ارزهای بین المللی هستند.

حتما بخوانید : آموزش استفاده از گیفت کارت مستر دبیت

دبیت کارت ارزی یا همان مستر کارت یا ویزا کارت چیست؟

با مستر کارت و ویزا کارت خریدها و پرداخت های آنلاین اینترنتی به راحتی انجام می گیرد فقط به این نکته توجه داشته باشید که دبیت کارت های ارزی فقط در سایت های آمریکایی جوابگو هستند.

تفاوت مستر کارت با ویزا کارت

دبیت کارت یا کردیت کارت - 1

هر دو کارت ، کارت های اعتباری هستند که برای خرید و پرداخت از سایت های خارجی و ارائه خدمات مالی استفاده می شوند و از نظر ارائه خدمات تفاوتی با هم ندارند.

نکته: گیفت کارت های مستر و ویزا کارت قابل شارژ مجدد نمی باشند و هنگام پایان اعتبار باید دوباره آن را از سایت های فروش گیفت کارت خریداری کنید.

حتما بخوانید : اموزش استفاده از گیفت کارت ویزا دبیت

مشکلات به وجود آمده در هنگام خرید از سایت های خارجی

  • امکان دارد کالایی که قصد خرید از سایت های خارجی دارید مبلغ آن از موجودی گیفت کارت بیشتر باشد یا خریدتان همراه با مالیات باشد که این مسئله مشکل ساز خواهد بود. پس هنگامی که اقدام به خرید دبیت کارت می نمایید لازم است موجودی گیفت کارت خود را بیشتر از قیمت کالای مورد نظر تهیه کنید که هنگام کسر مبلغ برای مالیات با مشکل مواجه نشوید.
  • محدودیت هایی که روزانه برای خریدهای آنلاین مشخص شده است، هم تعداد تراکنش های انجام شده در طول روز هستند که حداکثر 10 تراکنش روزانه انجام می گیرد و هم محدودیت های حجمی که فقط 2000 دلار حجم در دسترس مصرف کنندگان قرار می دهد.
  • درگاه های بانکی دبیت کارت ها برای جلوگیری از کلاهبرداری و سواستفاده شدن ، محدودیت های خاصی را در نظر گرفته و اجرا کرده اند.
  • بعضی از درگاه های پذیرنده فقط دبیت کارت را پشتیبانی می کنند پس در هنگام خرید گیفت کارت، ابتدا از نوع پذیرش درگاه مورد نظر مطمئن شوید.
  • با وارد کردن اطلاعات نادرست از جمله موارد زیر :

– وارد شدن با آی پی ایران

– اشتباه وارد کردن کد CVV

 ممکن است با مشکل مواجه شوید .

– اطلاعات کارت را در سایت های نامعتبر وارد نکنید و در حفظ و امنیت اطلاعات کوشا باشید

– اطلاعات گیفت کارت خود را در دسترس دیگران قرار ندهید و از امنیت سیستم خود مطمئن شوید.


دبیت کارت یا کردیت کارت ٬ دبیت یا کردیت کارت ٬ دبیت کارت یا کردیت ٬ کردیت کارت ٬ خرید دبیت کارت یا کردیت کارت ٬ دبیت کارت یا کردیت کارت کدام بهتر است ؟ تفاوت دبیت کارت و کردیت کارت ٬ فرق دبیت یا کردیت کارت ٬ خرید دبیت کارت تهران ٬ دبیت کارت یا کردیت کارت در ایران ٬ دبیت کارت یا کردیت کارت را چگونه استفاده کنیم ؟ انواع مستر کارت ٬ تفاوت بین دبیت کارت و کردیت کارت ٬ فرق دبیت یا کردیت کارت