گوگل استادیا چیست

مقایسه استادیا با کنسول‌، کدام یک پیروز می‌شوند؟ (بخش دوم)

در بخش قبلی در استادیا را از نظر سرویس استریم و کیفیت گرافیکی با دیگر کنسول ها مقایسه کردیم ، اکنون به بررسی سرویس استادیای گوگل می پردازیم که آیا این پروژه توانسته است در حوزه ی استریم گیمینگ به موفقیت دست پیدا کند یا خیر.

ابتدا باید این نکته را مورد توجه قرار داد که استادیا در مقابل OnLive دارای چه نقاط قوتی است تا بتواند با توجه به آن ها خود را از شکست های احتمالی در این زمینه حفظ کند.

با توجه به این که گوگل یکی از بزرگترین شرکت ها در زمینه ی فناوری است پس می توان این انتظار را داشت که به خوبی بتواند از یک ایده ساده یا شکست‌ خورده یک پروژه عظیم و موفق بسازد.

حتما بخوانید :

بهترین برنامه های اندروید 2019

ویژگی های سرویس استادیا :

  • قرار گرفتن نام گوگل در کنار استادیا
  • استفاده از استادیا با سرعت های مختلف اینترنت
  • تجربه و اجرای استریم گیمینگ حتی با سرعت 5 مگابایت بر ثانیه که در این صورت می توانید با کیفیت 720 و نرخ فریم پایین بازی را اجرا کنید.(طبق محاسبات و آماری که از سمت Akami Technologies در سال 2017 مشخص شده است کشورهای محدودی دارای سرعت اینترنتی هستند که کمتر از 5 مگابایت برثانیه باشد.)
  • اگر سرعت اینترنت شما 35 مگابایت بر ثانیه باشد می توانید بازی ها را با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا کنید که بهترین شکل اجرای بازی است.

گوگل استادیا چیست (بخش دوم)

مطالب مرتبط :

آموزش انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی

سایر ویژگی های دیگر سرویس استادیا:

  • از ویژگی های دیگر این سرویس ، نحوه اشتراک گذاری آن به دو شکل مختلف رایگان و غیر رایگان با پرداخت هزینه می باشد.

اشتراک گذاری رایگان :

استفاده از این سرویس در حالت رایگان با یک رزولوشن پایین انجام می شود و در حالت اشتراکی با رزولوشن­‌های بالاتر قادر هستید از تجربه بازی ها لذت ببرید.

نکته: در هر دو روش پرداخت هزینه خرید بازی الزامی می باشد.

اشتراک گذاری با پرداخت هزینه :

گیمرها علاوه بر اینکه می توانند با پرداخت هزینه اشتراک استادیا ، بازی مورد نظر خود را خریداری کنند ، امکان دریافت برخی از بازی های رایگان را نیز دارند.

در مورد کنترلرها دو انتخاب پیش رو دارید ، گیمرها برای استفاده از بازی های استادیا می توانند هم از کنترلر شخصی خود استفاده کنند و هم کنترلر مخصوص استادیا را خریداری کرده و با آن به اجرای بازی ها بپردازند.

دو مورد از مشکلاتی که در سرویس استادیا وجود دارد و گوگل باید تدبیری برای حل این مشکلات بیندیشد :

  • در دسترس نبودن اینترنت پرسرعت برای تمام گیمرها
  • استفاده زیاد از حجم اینترنت

آموزش کار با گوگل درایو و نحوه ی افزایش حجم گوگل درایو

آیا استادیا قابلیت جایگزین شدن کنسول را دارد؟

پس از مواردی که گفته شد اکنون می خواهیم بدانیم با توجه به رقابتی که بین استادیا و کنسول وجود دارد کدام یک می توانند جایگاه خود را بین گیمرها پیدا کنند.

مواردی که شاید موجب برتری سرویس استادیا نسبت به کنسول شده باشد :

  • مسئله ی بسیار مهم برای انتخاب بین دو سرویس مختلف استادیا و کنسول قیمت می باشد. برای مثال ، هنگام استفاده از سرویس استادیا برای اولین بار ، می­‌توانید بدون پرداخت هزینه ، از آن استفاده کنید. اما در صورتی که مایل به تهیه ی کنسول باشید باید هزینه ای نزدیک به 400 دلار پرداخت کنید.

با این وجود هزینه خرید بازی های سرویس استادیا کمتر از کنسول است.

  • گوگل با طراحی استادیا و عرضه ی بهترین بازی ها در آن سعی کرده سرویسی با تنوع بالا در بازی ها به گیمر ارائه دهد اما در مقابل ،کنسول نیز با ایجاد بازی های مختلف و متنوع مشکلاتی برای استادیا به وجود آورده است.

با تمام اظهاراتی که درباره ی قابلیت ها و توانایی های کنسول و استادیا گفته شد اما هنوز به طور قطعی نمی توان اعلام کرد که کنسول می تواند از استادیای گوگل پیشی بگیرد. این موفقیت تنها به تنوع بازی هایی که هر کدام ارائه می دهند بستگی دارد.

قابلیت حمل به این منظور که استفاده از استادیا برای پلتفرم های مختلف امکان پذیر است ، قدرت و مصرف اینترنت نیز از جمله مواردی است که در رقابت بین کنسول و استادیا بسیار مورد توجه قرار دارند.


گوگل استادیا ٬ گوگل استادیا چیست ٬ کنسول گوگل استادیا ٬ خرید گوگل استادیا ، گوگل استادیا چیست ، گوگل استادیا قیمت
خرید گوگل استادیا ، گوگل استادیا چیست ، گوگل استادیا قیمت ، گوگل استادیا ٬ گوگل استادیا چیست ٬ کنسول گوگل استادیا