سرویس آیکلود iCloud چیست

اپل برای ذخیره اطلاعات ( تصاویر، مدارک ،آهنگ ها، تقویم ها، نرم افزار ها و…) نیاز به یک سرویس نگهدارنده دارد که بتواند اکثر داده های خود را ذخیره و نگهداری کند. شرکت اپل ،سرویس آیکلود را برای ایفای این نقش راه اندازی کرد که نقش آن فضای ذخیره سازی اطلاعات اپل است.

پس از ساخت اپل آیدی ، شرکت آیکلود 5 گیگا بایت فضا به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار خواهد داد تا بتواند اطلاعات شخصی خود را در اپل نگهداری یا در صورت مایل بودن به گوشی دیگر انتقال دهد.

در واقع آیکلود ، اطلاعات و داده ها را بین کامپیوترهای شخصی به اشتراک می گذارد و شما می توانید از طریق آیپد و آیفون به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید.

سرویس آیکلود iCloud چیست و چه کاربردی دارد - ۲

کاربرد سرویس آیکلود iCloud

با اتصال به اینترنت نه تنها قادر به استفاده از سرویس آیکلود برای دسترسی به اطلاعات نهفته شده در گوشی اپل خود می باشید بلکه می توانید با یک بازیابی، داده های پاک شده یا حذف شده در آیفون را به حالت اول برگردانید.

روشی برتر برای مدیریت فایل های اپل استفاده از سرویس آیکلود است که با در اختیار گذاشتن این فضای رایگان به کاربر امکان ذخیره اطلاعات تحت وب را می دهد.

نکاتی در مورد آیکلود و استفاده از آن

  • اصلی ترین گزینه ای که باید رعایت شود، داشتن ورژن جدید برای استفاده از سرویس آیکلود است.
  • داشتن اپل آیدی
  • اگر قصد شبیه سازی ویندوز با سرویس آیکلود را دارید، باید از ویندوز های ویستا سرویس پک 2 به بعد استفاده کنید.
  • باید از ورژن و سیستم عامل قوی استفاده کنید.
  • همچنین اگر هدف شما استفاده از سیستم عامل مکینتاش است باید از سیستم MacOS به بالا استفاده کنید.
  • قابلیت آپدیت نگهداشتن تقویم، دفترچه تلفن و ایمیل را به صورت خودکار دارد.
  • با آیکلود می توانید در آیتونز موسیقی دانلود و خریداری کنید.

نکته: عکس ، موسیقی و هر اطلاعات دیگر بدون ارسال در تمام دستگاه های شما به صورت اتوماتیک قابل دسترسی خواهد بود. همچنین آیکلود قابلیت کپی کردن مدارک و انتقال آن ها به دستگاه های دیگر را دارد.

حجم آیکلود iCloud

سرویس آیکلود iCloud چیست و چه کاربردی دارد -۱

برای ذخیره سازی موسیقی ، ویدئو و نرم افزارها که دارای حجم بالایی هستند تا ایمیل ، مدارک ، فایلها ، عکسها و اطلاعات شخصی که حجم کمی را به خود اختصاص می دهند نه تنها می توان از حجم 5 گیگابایت مجانی که دریافت می کنید استفاده کنید، بلکه قادر به خرید حجم اضافه تر در صورت لزوم می باشید.

ذخیره سازی به صورت Backup

با استفاده از ذخیره سازی Backup می توانید اطلاعات را هوشمندانه تر ذخیره کنید به صورتی که روزانه هر اطلاعاتی که اضافه می کنید یا تغییر می دهید، از طریق وای فای (Wifi ) اطلاعات را ذخیره و به روز تحویل می دهد طوری که شما دیگر نیاز به آپدیت آن ندارید.

iCloud و دسترسی به اینترنت

اگر دسترسی به دستگاه های iOS ندارید یا به مسافرت سفر کرده اید یا به هر حال دور از خانه و دستگاه خود هستید، کافیست از سرویس آیکلود استفاده کنید که تمام مشکلات شما را برطرف خواهد کرد. آیکلود با نرم افزارهای Mail و iCal در مک و  Microsoft outlook در کامپیوتر های شخصی کاربرد فراوانی دارد.

سندها در آیکلود Document

iCloud  نصب شده روی آیفون یا اپل شرایطی را مهیا می کند که اکثر ویرایش ها وتغییراتی که روی یک دستگاه انجام می گیرد را بتواند به طور خودکار روی دستگاه های دیگر قرار دهد.

حذف backup یا بازیابی آیکلود

اگر به دنبال فضای خالی برای ذخیره سازی اطلاعات اپل هستید، بهترین راه حذف اطلاعات قدیمی در آیکلود و ایجاد فضای خالی برای نگهداری اطلاعات جدید است.  بکاپ گیری یا بازیابی از آیفون یکی از ویژگی های اصلی آیکلود است.

چگونه فضای خالی آیکلود را افزایش دهیم

پس از به پایان رسیدن 5 گیگ حجم رایگان امکان دارد، خرید فضای بیشتر برای کاربر هزینه سنگینی داشته باشد. اینک می توانید با رعایت موارد زیر حجم آیکلود خود را افزایش دهید:

  • برای اطلاع از مقدار حجم باقی مانده ، در ابتدا فضای آیکلود خود را بررسی کنید.
  • فایل های backup حجم زیادی را به خود اختصاص می دهند که ذخیره این فایل ها لازم نیست ؛ بهتر است فایل های پشتیبان قدیمی را پاک کنید.
  • تصاویر یا عکس ها فضای زیادی را پر می کنند؛ روشی ساده برای حل این مسئله استفاده از سرویس های ذخیره ساز جایگزین است.

در این بخش با سرویس آیکلود و نحوه کاربرد آن در iphone و ipad آشنا شدید در ادامه نیز با ما همراه باشید .


سرویس آیکلود iCloud چیست و چه کاربردی دارد ٬ سرویس آیکلود iCloud چیست ٬ سایت آیکلود iCloud ٬ iCloud sign up ٬‌ ورود به آیکلود ٬ iCloud drive ٬ چگونه از iCloud استفاده کنیم ٬ سرویس آیکلود چیست ٬ سرویس iCloud چیست ٬ حذف آیکلود ارزان ٬ سرویس حذف iCloud ٬ سرویس iCloud info ٬ ایکلود ایفون ٬ دور زدن iCloud ٬ سرویس آیکلود چیست ٬ حذف iCloud بدون پسورد ٬ قیمت حذف iCloud ٬ سرویس iCloud چیست و نحوه ورود به آن ٬ آیکلود iCloud چیست و چگونه کار می کند ٬ سرویس آیکلود چیست