تریلر بازی Mafia 3

بررسی بازی Mafia 3

کلمه مافیا به معنای کابوسی در سرزمین رویاها است. این اثر به قدری شکوفا شده و نظر همه ی گیمرها را به خود جذب کرده که گویا اثر پدرخوانده در حال اجرا می باشد.

همانطور که می دانید شاهکار پدرخوانده یکی از بهترین عناوینیست که در طول تاریخ هنوز شبیه به آن به چشم نمی خورد تا زمانی که بازی ویدیویی Mafia برای کنسول های مختلف رونمایی شد و نظر اکثر گیمر ها را به خود جلب کرد.

شاهکار بازی ویدیویی مافیا دنیای مافیایی ایتالیایی های مقیم ایالات متحده را به نمایش گذاشته است.

دنیایی از تاریکی و دوران رکود بزرگی که در آن زمان وجود داشت در این اثر به وضوح به نمایش گذاشته شده است.

در سال 2010 میلادی نسخه دوم بازی Mafia2 وارد بازار شد. محتوای داستانی نسخه2 مافیا به گونه ای طراحی شده که از کیفیت بسیار چشمگیری برخوردار است به نحوی که در هیچ یک از نسخه های قبلی دیده نمی شود.

از زمان عرضه شدن نسخه اول مافیا تا زمان عرضه شدن مافیا3 حدود 14 سال طول کشیده است.

این زمان طولانی تا عرضه شدن نسخه های جدید مافیا از نسخه ی پیشین خود باعث شده تغییرات و تحولات عظیمی در سراسر آن به وجود آید.

در واقع حضور Mafia III به عرصه بازار می تواند نشان دهنده ی برطرف شدن مشکلات موجود در Mafia2 باشد.

تروفی بازی ها

گیم پلی بازی Mafia III :

مافیا از لحاظ طراحی چشم انداز شهر  Lost Heaven و شخصیت پردازی کاراکترهایی مانند تامی آنجلو، دون سالیری و… بسیار مورد توجه بینندگان قرار گرفته است.

یکی از ویژگی های اصلی داستان برای به نمایش درآوردن این بازی به تصویر کشیدن دوران اوج نژادپرستی در ایالات متحده و مشکلاتی است که برای مردم سیاه پوست اتفاق می افتد.

اصولا در داستان های مافیایی تم اصلی داستان مربوط به درگیری و اختلافات میان دو نژاد مختلف آفریقایی و آمریکایی می باشد اما در بازی مافیا3 هر چه به سمت لول های بالاتر پیش بروید چالش های میان این دو نژاد کمتر به چشم می خورد و تنها به دیالوگ های توهین آمیز بین شخصیت های دو گروه بسنده می کند.

با اینکه کات سین به صورت ماهرانه این داستان را به تصویر کشیده است و در واقع می توان این کارگردانی را نزدیک به فیلم های جذاب و شگفت انگیز هالیوود دانست اما شیوه ی روایت داستان باعث شده ابتدای بازی از لحاظ کیفیتی بخاطر اکشن و کمبود گیم پلی در آغاز بازی بسیار خسته کننده به نظر رسد؛ اما هر چه بازی به لول های بالاتر نزدیک شود گیم پلی ها و جلوه های خاص بازی خود را نمایان تر می کنند.

سه نوع سیستم تیراندازی به صورت های مختلف در بازی وجود دارد

  • غیر فعال کردن
  • قابلیت  Aim Assist
  • استفاده نسبی

در صورتی که تیراندازی به حالت غیر فعال درامده باشد بازی واقع گرایانه تر به نظر می رسد و اگر در حالت فعال باشد شکلی آرکید گونه نیز به خود می گیرد.

قسمتی از بازی که به آن لحظات مخفی کاری داستان گفته می شود بازیکن می تواند بدون ایجاد هیچگونه سر وصدا با آرامش از پشت سر به دشمنان خنجر بزند ؛ اما تنها مشکل این بخش هوش مصنوعی طراحی شده برای دشمنان است که از کیفیت خوبی برخوردار نیست به همین خاطر سبب شده ارزش این مرحله از بازی را پایین بیاورد.

برای مثال دشمنان به مدت زیادی رو به دیوار منتظر به قتل رسیدن شان از سمت شما هستند که این صحنه بازی را از حالت طبیعی و هیجانی خارج کرده است.

یکی از شخصیت های داستان به نام ویتو اسکالتا که در این نسخه حکم همراه و کمکی شما را دارد و به اصطلاح مطیع شماست در نسخه ی قبلی از شخصیت های اصلی داستان بوده است.

داستان بازی Mafia 3 :

موضوع اصلی بازی شکست گروه های مافیایی و راه اندازی امپراتوری جدید در شهر نیوبوردو است.

نمایش با شخصیت اصلی داستان به نام لینکلن کِلِی فردی سیاه پوست و قهرمان جنگ شروع می شود که از ویتنام برگشته و قصد دارد بقیه زندگی اش را در کنار خانواده ی مافیایی خود سپری کند.

این بازی از نوع داستان های کلیشه ای صنعت بازیست که در قالب مستند ساخته شده و داستان از زبان هر کدام از شخصیت های مختلف بازی روایت می شود.

این بازی می خواهد اوج گیری یکی از شخصیت های داستانی را به عنوان بزرگ ترین مجرم و تاسیس حکومتی مجرمانه توسط او را نیز به نمایش بگذارد.

مافیای 3 شما را با صحنه های نبرد در شهر نیوبوردو روبرو می کند گویی تمام سازمان های فساد در حال بدست آوردن قدرت و تحت سلطه ی خود درآوردن سازمان های دیگر هستند.

لینکلن کِلِی با خانواده های مافیایی وارد جنگ شده و از تمام قدرت خود برای شکست دادن آن ها استفاده می کند.

تریلر سایر بازی ها

گرافیک بازی مافیا 3 :

  • با مشاهده ی چشم اندازها و مناظر زیبا در صحنه های بازی ، تصور می کنیم از گرافیک بالایی برخودار است اما با نگاهی عمیق تر دیدگاهمان تغییر می یابد.
  • تغییرات ناگهانی از آب و هوایی عجیب، تاریک شدن صفحه به صورت غیر منتظره توسط ابرها و برگشت آن ها به حالت عادی با سرعت زیاد و… این بی نظمی ها و نابسامانی هایی که در روند بازی به چشم می خورد نشان می دهد گرافیک بازی از حالت متعادل خارج و به حالت نامتعادل تبدیل شده است.
  • شخصیت های اصلی داستان، چشم انداز شهر نیویورک ، نحوه ی مبارزات جنگجویان و… همگی از طراحی نسبتا خوبی برخوردار هستند.
  • به دلیل عدم سازگاری فیلتر نامناسب تصویر با گرافیک بازی نوعی رنگ بندی سرد و خسته کننده ای به بازی بخشیده است.

نتیجه گیری داستان مافیای 3 :

مافیا 3 حس کاملا جاه طلبانه و شجاعانه دارد که انسان را در تاریکی ایالات متحده فرو می برد و داستان را به صورت اغراق آمیز به تصویر می کشد.


تریلر بازی مافیا 3 ٬ تریلر بازی mafia 3 ٬ تریلر رسمی بازی mafia 3 ٬ داستان کامل بازی مافیا 3 ٬ تریلر بازی مافیا 3 ٬ تریلر رسمی بازی mafia 3
تریلر رسمی بازی mafia 3 ٬ تریلر بازی مافیا 3 ٬ داستان کامل بازی مافیا 3 ٬ تریلر بازی mafia 3 ٬ داستان کامل بازی مافیا 3