زمان عرضه و مشخصات پلی استیشن 5 چیست ؟

با گذر زمان و مشخص شدن دو مشكل عمده پلي استيشن 4 ، شركت سوني به فكر حل مشكل HDML و Briking افتاد.

زماني كه شما دستگاه را روشن مي كند یا چيزي نمايش داده نمي شود يا در صفحه فلش آبي نمايش داده مي شود در واقع اغلب اين مشكل مربوط به HDML مي باشد و يا اگر شما دستگاه را روشن مي كنيد اما با اينكه دستگاه روشن است هيچ تغييري در آن ايجاد نمي شود شما با مشكل Briking مواجه شده ايد كه شركت سوني از هم اكنون به فكر حل اين مشكل به وسيله طراحي و ساخت كنسول پلي استيشن 5 افتاده است.

پلي استيشن 5 و ايكس باكس هر دو داراي سخت افزاري هستند كه قابليت افزايش كارايي و بازدهي بهتر را دارند.

هدف از ساخت پلي استيشن 5

برخي از بازي هاي پلي استيشن 4 با سرعت 30 فريم بر ثانيه و كيفيت 1080p اجرا مي شود و در واقع هدف از ساخت پلي استيشن 5 ، افزايش سرعت و وضوح تصويراست.

پلي استيشن هاي  4 و پلي استيشن هاي  4 پرو به دليل استفاده از APU تاحدي محدود شده است.

APU چيست؟

APU پردازنده اي است كه پردازنده مركزي و پردازنده گرافيكي را در يك ساختار با هم ادغام مي كند.

نهايت سرعت و وضوح تصوير را با پلي استيشن 5 تجربه كنيد

نهایت قدرت در بازی را می توان به بازی کردن با وضوح تصویر 4k و 60 فریم بر ثانیه دانست که در حال حاضر به جز ایکس باکس وان ایکس ، کنسول های امروزی قادر به ارائه چنین کیفیتی نیستند.

پلی استیشن 4 پرو قابلیت اجرای بازی با وضوح تصویر 4k را دارد اما اجرای بازی با سرعت 60 فریم بر ثانیه حتی در رزولوشن 1080p  نیاز به  CPU قوی تری دارد .

بنابراین پردازنده مرکزی پلی استیشن 4 پرو برای اجرای بازی با سرعت 60fps با مشکل روبه رو می شود در حالی که پلی استیشن 5 برای اجرای بازی ها با کیفیت 4k و سرعت 60 فریم بر ثانیه نیازی به کارت گرافیک 1080p ندارد.زمان عرضه و مشخصات پلی استیشن 5 - 1

در پلی استیشن 4 پرو از فناوری Vega استفاده شده بود این در حالی است که در این کنسول از پردازنده های Ryzen ساخت شرکت AMD استفاده خواهد شد .

بر خلاف معماري پردازنده هاي AMD X86 پلي استيشن 4 كه از همان ابتدا با توجه به تلفن هاي هوشمند ساخت و طراحي شدند ، سري Ryzen گزينه ی بهتري براي دنياي كنسول هاي بازي است.

کد بازی ایکس باکس

طراحي و ساختار كنسول پلي استيشن 5

گرچه AMD اطلاعات زیادی در مورد پردازنده پلی استیشن 5 منتشر نکرده است اما قرار بر این است معماری پردازنده گرافیکی آن بر پایه فناوری Navi باشد و از حافظه GDDR6 استفاده شود.

طراحي كارت گرافيك كنسول پلي استيشن 5 به شكلي است كه چندين پردازنده Navi در آن قرار دارد كه با فناوري بسيار پر سرعت Infinity Fabric كه انحصاري AMD است ، به هم وصل مي شود.

که با داشتن CPU قوی تر ، سرعت  و وضوح تصویر بیشتری را در اجرای بازی خواهد داشت.

خیالتان راحت باشد که پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و سرعت پیشرفت زیادی خواهد داشت.

کنسول پلی استیشن 5 ، بازی های پلی استیشن پرو را پشتیبانی می کند

با توجه به اینکه پلی استیشن 5 از قدرت سخت افزاري بيشتري بهره خواهد برد ، اگر با رزولوشن 4k بازي نكنيد ، در واقع اين افزايش بهبود سخت افزاري را هدر داده ايد.

پلی استیشن 4 به پایان چرخه حیات خود نزدیک می شود

این به این معنا نیست که سونی به این زودی ها دست از تولید پلی استیشن 4 بر می دارد ، بلکه به این معنی است که تعداد زیادی از کنسول ها به فروش رفته است و به جای تمرکز بر روی فروش کنسول ها، به روی پیشرفت و افزایش مخاطبین آن متمرکز می شویم و دنياي APU ها در پلي استيشن ها به پايان خود نزديك مي شوند.

احتمال اینکه سونی از پردازنده  AMD در پلی استیشن 5 استفاده کند زیاد است . ظاهرا یکی از برنامه نویسان قهار سونی با همکاری گروه Advanced Technology در حال فعالیت روی پردازنده AMD برای استفاده در پلی استیشن 5 هستند.

گیفت کارت پلی استیشن امریکا

احتمال عرضه ی پلی استیشن 5 را در سال 2020

پيش بيني مي شود كه با توجه به پيشرفت تكنولوژي و برنامه هاي AMD ، سوني در سال 2020 پلي استيشن 5 را به بازار عرضه خواهد كرد.


پلی استیشن 5 ٬ پلی استیشن ۵ چیست ٬ قیمت احتمالی پلی استیشن 5 ٬ زمان عرضه پلی استیشن 5 ٬ قیمت روز پلی استیشن 5 ٬ مشخصات پلی استیشن 5 ٬  ps5 vs ps4 ٬ زمان عرضه و مشخصات پلی استیشن 5 ٬ عرضه پلی استیشن 5 ٬ زمان عرضه و مشخصات پلی استیشن 5 سخت افزاری ٬ پلی استیشن 5 قیمت ٬ پلی استیشن 5 کی میاد ٬ ps4 price ٬ پلی استیشن 5 ٬ زمان عرضه و مشخصات پلی استیشن 5 کی مشخص می شود ٬ زمان عرضه پلی استیشن 5 کی هست