علت صدای زیاد فن ps4

چگونه صدای فن ps4 را کم کنیم

فن اکثر دستگاه و سیستم های الکترونیکی سر و صدای زیادی ایجاد می کنند، کنسول ps4 هم از این مورد مستثنا نیست .

مطالب پیشنهادی :

زمانبندی دانلود ps4

در واقع هنگام روشن شدن دستگاه و مدت کوتاهی بعد از کار کردن آن ، دمای قعطات داخلی دستگاه بالا می رود و اگر این دما به سرعت کاهش پیدا نکند دستگاه آسیب می بیند و ممکن است بسوزد، اینجاست که فن وارد عمل می شود و هوای گرم داخل دستگاه را خنک می کند همین چرخش فن باعث ایجاد سر و صدا می شود.

حتما بخوانید :

آپدیت کنسول ps4 با فلش

همچنین گرد و خاک بیرون و داخل دستگاه صدای فن را بیشتر می کند پس در فاصله های زمانی کوتاه کنسول پلی استیشن را تمیز کنید تا این صدا کاهش پیدا کند. برای تمیز کردن قسمت هایی که از دسترس دور هستند مانند سینی دیسک و دریچه های خنک کننده ی کنسول ، از هوای فشرده استفاده کنید.

مطالب مرتبط :

رفع ارور ce-36244-9 در ps4

همچنین سعی کنید کنسول ps4 را در جایی نگه دارید که از همه ی جهات ، فاصله ی چند سانتی متری داشته باشد ، چنانچه کنسول نزدیک به دیوار یا در باشد هوایی که فن به بیرون هدایت می کند دوباره وارد دستگاه می شود و علاوه بر ایجاد سر و صدای بیشتر باعث آسیب جدی به دستگاه نیز می شود.

چگونه صدای فن ps4 را کم کنیم

از دیگر مواردی که باعث ایجاد صدا در کنسول ps4 می شود دیسک درایو آن است. این صدا همیشگی نیست و فقط هنگام نصب بازی آن را می شنوید ، البته در کنسول های جدید دیتای بازی هنگام نصب روی هارد داخلی کنسول قرار می گیرد.

حنما بخوانید :

خاموش کردن آپدیت خودکار بازی ها در PS4

اما در مواردی هم صدای چرخیدن دیسک به گوش می خورد ، این مورد هم فقط برای زمانی می باشد که قرار است بازی برای اولین بار اجرا شود و برای ادامه و تایید شدن توسط دستگاه به دیسک نیاز دارد اما صدا بعد از مدت کوتاهی قطع می شود.

مطالب مرتبط :

سرویس PlayStation Now چیست

اگر صدای چرخیدن دیسک و حرکت فن بیشتر از آنچه گفته شد ، به گوش رسید ممکن است مشکل سخت افزاری و فیزیکی پیدا کرده باشد و باید سریعا جهت تعمیرات به مراکز معتبر مراجعه نمائید.

اما این نکته را هم متذکر شویم که صدای زیاد الزاما گویای وجود مشکل در دستگاه نیست ولی اگر این صدا شما را آزار می دهد و به تمرکز و آرامش بیشتری در زمان اجرای بازی نیاز دارید موارد گفته شده را رعایت کنید حتما در رفع این مشکل به شما کمک خواهد کرد.

علت صدای زیاد فن ps4 ، چگونه صدای فن ps4 را کم کنیم ، صدای فن ps4 fat ، صدای ps4 pro ، قطع شدن صدای ps4 ، دلیل صدای زیاد فن ps4 ، تمیز کردن ps4 ، فن ps4 pro
صدای فن ps4 fat ، صدای ps4 pro ، تمیز کردن ps4 ، قطع شدن صدای ps4 ، دلیل صدای زیاد فن ps4 ، فن ps4 pro ، علت صدای زیاد فن ps4 ، چگونه صدای فن ps4 را کم کنیم