شبیه ساز نینتندو :

شبیه ساز نینتندو 64 برای کامپیوتر

نینتندو بزرگ ترین شرکت پخش بازی های کامپیوتری است که در سال 1889 کارت های بازی خود را به بازار عرضه کرده است.

Nintendo Entertainment System یا به اختصار NES  یک کنسول 16 بیتی بود که به یکی از پرفروش ترین کنسول های نسل چهارم 16 بیتی به شمار می آید که در ایران به اشتباه آن را با نام میکرو یا میکرو جنیوس می شناختند.

علاقه مندان به این به دستگاه ان ای اس در پی ساخت یک نرم افزار شبیه ساز برای اجرای بازی ها روی PC می باشند و توانستند شبیه سازهای زیادی را برای اجرای این بازی  ها تهیه کنند.

در این صورت شما قادر هستید با استفاده از بارگذاری ROM بازی ها در نرم افزار شبیه ساز ، محیط بازی ها را روی کامپیوتر شخصی به صورت کامل شبیه سازی و اجرا کنید.

نحوه استفاده و شارژ اکانت نینتندو

عبارت شبیه ساز نینتندو به چه معناست؟

برنامه ای که قابلیت اجرای بازی های کنسول نینتندو سوییچ را روی کامپیوتر برای کاربران علاقه مند به بازی های نینتندو فراهم می کند شبیه ساز یا امولاتور نام دارد.

با ورود هر کنسول به بازار یک نرم افزار شبیه ساز برای آن عرضه می شود به این منظور که بتوان از اجرای بازی‌ها روی PC بهره برد . برای این منظور نیاز است که سیستم شما از سخت افزار بالایی پشتیبانی کند.

کاربرانی که به کنسول نینتندو دسترسی ندارند هم می توانند پس از شبیه سازی شدن بازی ها در کامیپوتر از این موقعیت عالی استفاده کنند و از اجرای بازی های ویدیویی نینتندو لذت ببرند.

همچنین بعضی از کاربران علاقه مند به بازی های نینتندو سوییچ همیشه در انتظار ساخت یک شبیه ساز حرفه ای می مانند تا بتوانند بازی های نینتندو  مورد علاقه خود را روی کامپیوتر اجرا و بازی کنند.

بازی Super Mario Odyssey نوعی از بازی های نینتندو شناخته شده است که مخاطبان علاقه دارند آن را در PC تجربه کنند.

نرم افزارهای شبیه ساز نینتندو سوییچ انواع گوناگونی دارند که در این بخش به معرفی آن ها می پردازیم و به طور مفصل یکی از آن ها را به صورت تصویری توضیح خواهیم داد. در ادامه با ما همراه باشید.

  • شبیه ساز ( امولاتور ) fceux
  • شبیه ساز ( امولاتور ) یوزو
  • شبیه ساز ( امولاتور ) RyujiNX
  • شبیه ساز ( امولاتور ) virtuaNES

 گروه سازندگان شبیه ساز حدودا یک سال پس از عرضه کنسول نینتندو به بازار توانستند بازی های نینتندو 3DS را با امولاتور یوزو روی PC اجرا کنند.

اما هنوز اطلاعات دقیقی در مورد اجرای موفق امولاتور یوزو برای بازی های نینتندو  3DS در دسترس نیست.

به صورت صد در صد می توان گفت شبیه ساز دستگاه نینتندو Wii U موفق شد بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild را روی کامپیوتر برای طرفدارانش اجرا کند.

شبیه ‌ساز نینتندو سوییچ با نام RyujiNX و با نرخ فریم 100 موفق شد بازی های Splatoon 2 و Sonic Mania را روی کامپیوتر منتشر کند.

با اظهارات dsogaming و گزارشات بدست آمده می توان اینگونه برداشت کرد که شبیه ساز RyujiNX بازی های انحصاری نینتندو را که از آخرین سری های بازی های ماریو محسوب می شود (Super Mario Odyssey ) توانسته به حالت بوت در آورد که اجرای اولیه این بازی ها با نرخ فریم 2-1 اجرا شده است و بیان گر پیشرفت چشمگیر در اجرای بازی هاست.

این شبیه ساز با پیشرفت های قابل توجهی که در اجرای بازی های نینتندو سوییچ ایجاد کرده است تنها در سه ماه توانسته به موفقیت و پیشرفت چشمگیری برسد.

آموزش ساخت اکانت گیفت کارت نینتندو Nintendo

ممکن است این مسئله برای دیگران از اهمیت خاصی برخوردار نباشد ولی همین که توانسته در مدت زمان محدود به اوج پیشرفت و توسعه برسد باعث افتخار برای RyujiNX است.

بازی هایی که توسط شبیه ساز RyujiNX روی کامپیوتر اجرا شده اند و بازی هایی که در ردیف اول در حال توسعه هستند عبارت اند از:

  • Sonic Mania
  • Cave Story Plus
  • The Binding of issaac

بازی های در حال توسعه :

  • Splatoon 2
  • Super Mario Odyssey

حال از همه این توضیحات که بگذریم به چگونگی کاربرد نرم افزار شبیه ساز fceux روی کامپیوتر یا همان PC می پردازیم:

شبیه ساز fceux

نحوه استفاده از شبیه ساز fceux را برای کنسول بازی های نینتندو

همراهمان باشید با نحوه استفاده از شبیه ساز fceux را برای کنسول بازی های ویدیویی نینتندو

دانلود شبیه ساز fceux و دانلود بازی نینتندو :

  • شما می توانید فایل شبیه ساز fceux را از سایت زیر دانلود کرده و اکسترکت کنید.

دانلود فایل

  • همچنین شما عزیزان می توانید بازی ( Balloon Monster ) را از سایت زیر دانلود کنید. پس از دانلود و اکسترکت کردن فایل ٬ بازی را در سیستم خود ذخیره کنید.

دانلود بازی های نینتندو

اکنون میخواهیم بازی را روی شبیه ساز fceux اجرا کنیم :

فایل exe مربوط به شبیه ساز fceux را اجرا کنید ( مطابق با تصویر ) .

پس از اجرا شدن آن ٬‌ روی گزینه File کلیک کرده ، سپس گزینه… Open Rom را انتخاب کنید. ( می توانید از فشردن همزمان Ctrl+O نیز استفاده کنید )

بازی که از قبل دانلود و اکسترکت کردید را انتخاب کنید سپس گزینه Open را برای باز شدن فایل بازی انتخاب کنید.

با انتخاب گزینه Open بازی برای شما نمایش داده خواهد شد. با کلیک بر روی گزینه Enter می توانید بازی را اجرا کنید.


شبیه ساز نینتندو ٬ شبیه ساز نینتندو سوئيچ ٬ شبیه ساز نینتندو 64 ٬ شبیه ساز نینتندو 64 برای کامپیوتر ٬‌ شبیه ساز نینتندو 64 ٬ شبیه ساز نینتندو برای کامپیوتر ٬ شبیه ساز نینتندو 64 برای اندروید ٬ شبیه ساز نینتندو سوئيچ برای کامپیوتر ٬ شبیه ساز نینتندو 64 ٬‌شبیه ساز نینتندو برای کامپیوتر ٬ شبیه ساز نینتندو برای کامپیوتر ٬‌ شبیه ساز نینتندو سوئيچ برای اندروید ٬ شبیه ساز نینتندو سوئیچ برای pc ٬ شبیه ساز نینتندو 64 برای کامپیوتر ٬ شبیه ساز نینتندو 3ds