سایبر ماندی چیست؟

سایبر ماندی (Cyber Monday) یا دوشنبه مجازی چیست؟ آیا می دانید در سایبر ماندی چه اتفاقی می افتد؟ هر آنچه که باید در مورد دوشنبه مجازی بدانید در این مقاله بخوانید.

سایبر ماندی یا دوشنبه مجازی در حقیقت اولین دوشنبه بعد از روز شکرگزاری در آمریکا است که برای اولین بار توسط الن دیویس (Ellen Davis)، اسکات سیلورمن (Scott Silverman) مدیر سایت Shop.org در سال 2005 بکار برده شد. در این روز بسیاری از فروشگاه هایی که دارای سایت و فضاهای مجازی هستند، محصولات خود را به حراج می گذارند و افراد می توانند محصولات مورد نیاز خود را با قیمت کمتر خریداری کنند.

با خرید گیفت کارت می توانید اکانت خود را شارژ نموده و از حراج اعمال شده در استورهای پلی استیشن ، استیم ، آیتونز ، ایکس باکس ، نتفلیکس و… بهره مند شوید . جهت خرید گیفت کارت های معتبر به اولین و معتبرترین وبسایت فروش گیفت کارت مراجعه نمائید.

اولین و معتبرترین وبسایت فروش گیفت کارت

دوشنبه مجازی ابتدا در کشور آمریکا و برای آمریکایی ها پایه گذاری شد، اما به مرور در کشورهای دیگر همین روز یا روزهای نزدیک به آن نیز برای فروشندگان و خریداران اینترنتی در نظر گرفته شد. از جمله این کشورها می توان به کشور کانادا، هند، شیلی، سوئد، کلمبیا، ژاپن، بریتانیا، هلند، پرتغال، فرانسه، رومانی، نیوزیلند و استرالیا اشاره کرد. البته قابل ذکر است که در چند سال اخیر در ایران نیز برخی از فروشگاه های اینترنتی چنین روزی را در نظر گرفته اند و در این روز تخفیفات ویژه ای را برای خریداران خود اعمال کرده اند.

سایبری ماندی چه روزی است؟

سایبر ماندی چیست 1

همانطور که اشاره شد Cyber Monday اولین دوشنبه بعد از شکرگزاری و بلک فرایدی می باشد که بیشتر اوقات در ماه نوامبر قرار می گیرد. اما اگر روز شکرگزاری در روزهای 27 و 28 نوامبر قرار گیرد، آنگاه دوشنبه مجازی در ماه دسامبر قرار خواهد گرفت. اما معمولا از تاریخ 26 نوامبر تا 2 دسامبر یکی از این روزها به عنوان سایبر ماندی شناخته می شود و همیشه چهار روز از تعطیلات را شامل می شود.

آیا سایبر ماندی برای کسب کار مفید خواهد بود؟

همانطور که می دانید فصل زمستان از فصل های کم درآمد سال به شمار می آید و بیشتر افراد در این روز یا در خانه به سر می برند یا به مسافرت می روند. اما با رشد کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی و وجود روزهای مانند دوشنبه مجازی و جمعه سیاه، درآمد بسیاری از این کسب و کارها رو به افزایش بوده و رشد خوبی داشته است.

بر طبق تحقیقات انجام شده دوشنبه مجازی از روزهای پرسود اینترنتی به شمار می آید. زیرا در این روز شاهد رشد 16 درصدی فروش نسبت به سال های قبل هستیم. برای مثال در سال 2017 فروش آنلاین از دوشنبه مجازی به رکوردی در حدود 6.59 میلیارد دلار رسید. همچنین در سال های 2016، 2015 و 2014 به ترتیب دارای 3.450، 2.280 و 2.038 سود بوده است. آمار نشان داده شده اهمیت خرید آنلاین با حراج ها ، فرصت های خیره کننده ای را نشان می دهد. به همین دلیل دوشنبه مجازی به عنوان یکی از روزهای پرفروش خرید آنلاین در سال شناخته می شود.

تفاوت بلک فرایدی و سایبر ماندی

سایبر ماندی چیست 2

بلک فرایدی در حقیقت به عنوان بزرگ ترین حراج روز در دنیا شناخته می شود. جمعه سیاه در واقع به فردای روز شکرگزاری گفته می شود که معمولا 23 نوامبر را در بیشتر کشورهای دنیا به عنوان بلک فرایدی می شناسند. در این روز بیشتر فروشگاه ها و خرده فروش ها محصولات خود را با قیمت بسیار کمتری به حراج می گذارند و همین امر باعث محبوبیت این روز شده است. در جمعه سیاه بسیاری از مردم ساعت های زیادی را در صف های طولانی منتظر می مانند تا بتوانند محصولات مورد نیاز خود را با قیمت کمتری خریداری نمایند.

دوشنبه مجازی با جمعه سیاه علاوه بر ویژگی های منحصر به فردی که دارند دارای تفاوت هایی نیز می باشند. از تفاوت های بارز Cyber Monday با Black Friday در این است که فروش هایی در دوشنبه مجازی انجام می شود به صورت آنلاین و اینترنتی بوده و بر خلاف بلک فرایدی نیازی به منتظر ماندن در صف های طولانی نیست.

از دیگر تفاوت های این دو روز می توان به نوع تبلیغات آن ها اشاره کرد. تبلیغات جمعه سیاه معمولا از اوایل اکتبر آغاز خواهد شد و در سر تا سر جهان پخش می شود. به همین دلیل افراد فرصت دارند تا فروشگاه مورد نظر خود را برای خرید انتخاب و در آن روز در فروشگاه حضور پیدا کنند. اما برای دوشنبه مجازی تبلیغات چندانی وجود ندارد و در نتیجه زمان کافی برای خرید و انتخاب فروشگاه وجود ندارد.

سایت های تخفیف بلک فرایدی

وبسایت های دارای فروش سایبر ماندی

همانطور که قبلا اشاره شد از ویژگی های منحصر به فرد دوشنبه مجازی یا سایبر ماندی این است که تمامی خریدها به صورت آنلاین و اینترنتی می باشد و شما می توانید تنها با مراجعه به سایت مورد نظر محصولات خود را در کمترین زمان ممکن خریداری کنید. از جمله وب سایت هایی که دارای فروش سایبر ماندی هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • amazon.com
  • playstation.com
  • xbox.com
  • netflix.com
  • walmart.com
  • target.com
  • BestBuy.com
  • jcpenney.com
  • macys.com
  • toysrus.com

در این مقاله اطلاعاتی را در خصوص سایبر ماندی در اختیار شما قرار دادیم. شما می توانید با استفاده از گیفت کارت و از طریق اینترنت تا روز دوشنبه مجازی در خانه خود و در آرامش کامل محصولات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین و با قیمت کمتری سفارش دهید و در بازه زمانی کوتاهی آن را دریافت کنید.

سایبر ماندی چیست ، سایبر ماندی در ایران ، سایبری ماندی ، حراج سایبر ماندی ، سایت های تخفیف سایبر ماندی ، تفاوت بلک فرایدی و سایبر ماندی
سایت های تخفیف سایبر ماندی ، تفاوت بلک فرایدی و سایبر ماندی ، سایبر ماندی چیست ، سایبر ماندی در ایران ، سایبری ماندی ، حراج سایبر ماندی