ساند کلود یا اسپاتیفای ، انتخاب شما کدام است؟

ساوند کلاود و اسپاتیفای دو سرویس موزیک پر طرفدار و برتر در سبک برنامه های موسیقی هستند اما آیا هر دو این برنامه ها در ارائه خدمات موفق عمل کرده اند؟ کدامیک می تواند بر دیگری برتری داشته باشد؟ ساوند کلاود یا اسپاتیفای کدام انتخاب بهتری است؟

این دو برنامه این روزها بسیار بین طرفداران موسیقی محبوب هستند و با توجه به خصوصیاتی که هر کدام از این سرویس ها دارند موفق شده اند طرفداران خاص خودشان را پیدا کنند و اما مسئله مهم این است که کدامیک از این دو سرویس موزیک در نوع خدماتی که ارائه می دهند موفق تر عمل کرده اند؟

با ما باشید تا خصوصیات هرکدام از این دو سرویس موزیک محبوب را بررسی کنیم.

اسپاتیفای Spotify ، برنامه دوست داشتنی

اسپاتیفای به لاتین Spotify نام یک سرویس موسیقی است که رسما در تاریخ هفت اکتبر 2008 توسط شرکت Spotify AB توسعه و آغاز به کار کرد.

این سرویس موسیقی با امکانات بالایی که دارد قابلیت گوش دادن به موسیقی و معرفی خوانندگان و هنرمندان را به سادگی فراهم می آورد. این سرویس موسیقی با پلتفرم های ویندوز، مک os و لینوکس و با آی او اس و اندروید سازگار است.

یکی از قابلیت های خوب این سرویس موزیک این است که از طریق نام خواننده یا هنرمند ، آلبوم ، سبک و حتی ناشر می توان موسیقی مورد نظر خود را جستجو کرد.

از اپل موزیک چه می دانید؟

کاربران این برنامه می توانند برای خود لیست های پخشی از موسیقی های مورد علاقه خود درست کرده و در شبکه های اجتماعی آن ها را به اشتراک بگذارند.

بیش از 30 میلیون آهنگ را می توان در آرشیو بی نظیر این برنامه جستجو کرد.

تعداد کاربران فعال این برنامه طبق آماری که در سال 2016 گرفته شد 100 میلیون نفر بودند که تعداد 50 میلیون از آن ها مشترک پرداختی بودند.

dns در اسپاتیفای

خصوصیات برتر Spotify

کیفیت پخش بسیار بالای موزیک ها یکی از خصوصیات بارز این برنامه است به گونه ای کمتر جایی را می توان یافت که موسیقی را با چنین کیفیت بالایی پخش کنند، قطعا از شنیدن کیفیت بالای موسیقی های این برنامه شگفت زده خواهید شد.

ساختن پلی لیست در این برنامه با شخصی سازی های فراوانی همراه است که قطعا از دیدن آن ها لذت می برید از دیگر امکانات پخش پلی لیست ها باید گفت که چند کاربر می توانند با همکاری یکدیگر یک پلی لیست بسازند.

در این بین Spotify دارای معایبی هم است ، هر چند که جزئی می باشند اما قابل بیان اند.

یکی از معایبی که فقط برای ما ایرانی ها وجود دارد در دسترس نبودن این برنامه است که می تواند برای ما مشکل ساز باشد. از دیگر معایب این برنامه نیاز مبرم آن به اینترنت است که در بعضی مواقع می تواند مشکل ساز باشد.

خرید گیفت کارت اسپاتیفای

ساند کلود Sound Cloud ، سرویس موزیک محبوب

ساوند کلاود از محبوب ترین سرویس های موزیک ده سال اخیر است که از زمان تولدش که حدود 10 سال پیش بود تا به حال توانسته طرفداران بسیار زیادی برای خود دست و پا کند.

ساوند کلاود خصوصیات جالب و خاصی دارد که باعث شده نسبت به سایر سرویس های موسیقی اندکی متمایزتر باشد. در ادامه با چند خصوصیت بارز و پرطرفدار این سرویس موسیقی آشنا می شویم.

کاربران ایرانی همیشه برای دسترسی به سرویس های استریمینگ با مشکلات گوناگونی مواجه بوده اند  اما ساوند کلاود جز آن دسته از برنامه هایی است که برای ما همیشه در دسترس است و دیگر نیازی نیست مانند بسیاری از برنامه های دیگر برای دسترسی ، ip دیوایس خود را تغییر دهیم.

قابلیت های رایگان ساوند کلاود نسبت به برنامه های دیگر در این سبک بسیار بیشتر است، شما می توانید بدون اینکه هزینه ای پرداخت کنید به آرشیو کاملی از موسیقی های گوناگون که توسط کاربران آپلود شده اند دسترسی پیدا کنید.

اسپاتیفای هیچگونه سرویس رایگانی به کاربران ایرانی خود نمی دهد این در حالی است که ساوند کلاود هیچ محدودیتی را برای کاربران ایرانی در نظر نگرفته و برای آن ها هم مثل سایر کاربران آرشیو بی نظیری از موزیک های رایگان را در نظر گرفته است.

شما با خرید اکانت در این سرویس موزیک علاوه بر استفاده از آرشیو کامل موسیقی ها می توانید از قابلیت های دیگر این برنامه هم استفاده کنید.

سخن پایانی

در آخر باید گفت که Sound Cloud و Spotify دو برنامه فوق العاده در زمینه موسیقی هستند و هر کدام از آن ها دارای خصوصیات خاص خودشان هستند اما فعلا برای ما ایرانی ها ساوند کلاود می تواند انتخاب بهتری باشد و با توجه به اینکه محدودیتی را برای ما در نظر نگرفته است می توانیم از تمام امکانات آن بهره ببریم.