بررسی کنسول نینتندو سویيچ

در سال 2016 کنسول نینتندو سوییچ به صورت رسمی با نام NX روانه بازار شد تا شاید جانشینی باشد برای جبران ویژگی های نامطلوب Wii U. در این بخش با اهداف نینتندو و بررسی کنسول نینتندو سوییچ و میزان موفقیت آن بین کاربران با ما همراه باشید .

به کنسول نینتندو سوییچ ، کنسول خانگی یا کنسول هیبریدی نیز گفته می شود که عبارت هیبریدی برای نینتندو سوییچ مناسب تر است.

خرید گیفت کارت نینتندو امریکا

هدف نینتندو از عرضه ی کنسول سوییچ قابلیت جا به جایی آن می باشد زیرا این دستگاه نه تنها می تواند به عنوان یک کنسول خانگی عمل کند بلکه به عنوان یک کنسول قابل حمل نیز معرفی شده است.

کنسول نینتندو سوییچ تشکیل شده از یک صفحه نمایش 6.2 اینچی با رزولوشن P 720 که تمام پردازش هایی که برای انجام بازی به آن نیاز دارید در این بخش که شبیه به تبلت است گنجانده شده است.

مطالب مرتبط: بررسی سرویس نینتندو سوییچ

با مشاهده داخل جعبه کنسول می توانید تفاوت این کنسول را با سایر کنسول هایی که تا به حال دیده اید احساس کنید.

نحوه قرارگیری بخش های مختلف بر روی کنسول نینتندو سوییچ

  1. دکمه روشن خاموش کردن دستگاه
  2. دکمه تنظیم صدا
  3. محل قرارگیری کارتریج بازی ها که با نام Game Card معرفی شده است.
  4. دریچه جریان هوا

قسمت زیرین کنسول نینتندو سوییچ

در بخش زیرین سوییچ  ، تنها یک پورت USB تایپ سی قرار گرفته است که از آن برای اتصال شارژر یا قرار دادن سوییچ بر روی داک مخصوص استفاده می شود.

قسمت کناری کنسول نینتندو سوئیچ

در قسمت کناری سوییچ ریل هایی دیده می شوند که برای قرارگیری کنترلرهای آن تعبیه شده اند.

قسمت هایی که در پشت نینتندو سوییچ قرار دارند:

بررسی کنسول نینتندو سویيچ

  1. لوگوی نینتندو سوییچ
  2. پایه ای به عنوان میز جهت قرار دادن کنسول نینتندو سوییچ روی آن برای تسلط بیشتر کاربر برای بازی کردن
  3. وجود درگاهی در زیر پایه برای قرار دادن کارت حافظه

درگاه نیز می تواند از کارت حافظه میکرو اس دی تا ظرفیت دو ترابایت را پشتیبانی کند.

با اینکه جزئیات پردازنده ی شخصی سازی تگرا که نینتندو با انویدیا آن را توسعه داده است توسط نینتندو به طور دقیق مشخص نشده اما وانمود می کند که معماری پردازنده ی گرافیکی سوییچ در حد و اندازه ی کارت های گرافیک دسکتاپی انویدیا می باشد.

چگونه بازی های نینتندو را روی کامپیوتر اجرا کنیم؟

از جمله امکاناتی که سوییچ در اختیار کاربران قرار می دهد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • API شخصی سازی شده با نام NVN
  • بلوتوث 4.1
  • WI-FI با پشتیبانی از استاندارد 11ac
  • باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 4310 میلی‌آمپر ساعت به مدت 2 و نیم الی 6 ساعت قابلیت شارژدهی دارد.

ویژگی داک همراه با سوییچ

  • دارای سه پورت USB ( یکی از آن ها USB 3.0 است که در قسمت پشتی داک قرار دارد و دو مدل دیگر USB 2.0 می باشند که در جلوی داک قرار گرفته اند.)

نکته: با اتصال گیم پد به پورت USB 2.0 می توانید آن را شارژ کنید.

نکته: در قسمت پشت داک علاوه بر پورت USB 3.0 ، یک ورودی شارژر و یک خروجی HDMI نیز قرار دارد.

ویژگی جوی‌ کان‌ نینتندو سوییچ

  • جوی‌ کان‌ ها سوییچ را برای رسیدن به یک کنسول هیبریدی هدایت می کنند. آن ها در قسمت راست و چپ قرار دارند که در ظاهر شبیه به هم هستند اما در عملکرد با هم متفاوت اند.

جوی‌کان‌هایی که در سمت راست قرار دارند به غیر از دکمه های معمول ، مجهز به یک دوربین مادون قرمز و  NFC هستند و فاصله و شکل اشیا را نیز مشخص می کند.

  • بر روی جوی کان های سمت راست ، NFC قرار گرفته است که وظیفه ی آن سینک شدن عروسک‌های نینتندو است که به amiibo معروف هستند.
  • از جوی کان ها می توانید به صورت یک کنترلر جداگانه نیز استفاده کنید.

همانطور که در قسمت قبلی گفتیم لوگوی نینتندو سوییچ تصویر انتزاعی از جوی‌کان‌ها است و شما در واقع زمانی از جوی کان ها به صورت جداگانه می توانید استفاده کنید که مایل باشید با دوستان خود یک بازی دو نفره را تجربه کنید.

جوی کان ها را به حالت افقی در دست بگیرید تا دو دکمه ای که بالای آن قرار دارد مشخص شود ، از این دو دکمه می توانید برای کنترل کردن بیشتر بازی استفاده کنید.

  • از دو وسیله جانبی که در داخل جعبه سوییچ قرار دارند و دارای یک بند هستند استفاده کنید . این دو وسیله ی جانبی به جوی کان متصل می شوند که می توانید بند آن ها دور مچ خود ببندید تا از افتادن جوی کان ها از دستتان حین بازی جلوگیری کند.

نحوه استفاده و شارژ اکانت نینتندو

با نینتندو سوییچ می توانید بازی را به سه روش متفاوت تجربه کنید :

  1. استفاده از سوییچ به عنوان یک کنسول خانگی :

سوییچ را در داکی که درون جعبه سوییچ قرار دارد بگذارید، سپس برای آن که بتوانید در منزل به حالت خانگی از کنسول استفاده کنید لازم است دستگاه را به تلویزیون متصل کنید.

برای داشتن تصویری با کیفیت 1080p می بایست سوییچ را در داخل داک قرار دهید، از این طریق سرعت پردازنده ی آن بالاتر می رود و کیفیت بهتری برای تجربه کردن بازی به مدت طولانی در اختیار شما قرار می دهد.

  1. استفاده از سوییچ به عنوان یک کنسول قابل حمل :

برای اینکه بتوانید کنسول هیبریدی را به یک کنسول قابل حمل تبدیل کنید کافیست جوی کان ها را به دو طرف کنسول متصل کنید و آن را از روی داک بردارید. از این روش می توانید تا زمان شارژدهی باتری ، بازی های خود را با کیفیت 720p روی کنسول اجرا کنید.

  1. استفاده از سوییچ به عنوان یک کنسول رومیزی :

شما به راحتی قادر هستید سوییچ را به یک کنسول رومیزی تبدیل کنید. تنها با باز کردن پایه های کنسول و قرار دادن آن بر روی سطح صاف و محکم این کار ممکن می شود.

 نکته: دقت کنید پایه کنسول توانایی نگهداری دستگاه را در سطوح نرم مانند مبل و تخت را ندارد و مقاومت کمی از خود نشان می دهد. بنابراین بهتر است در جاهایی که سطح آن صاف و سخت باشد از آن ها استفاده نمایید.


بررسی کنسول نینتندو سوئيچ ٬ نینتندو سوییچ چیست ٬ بررسی کنسول nintendo switch ٬ بررسی کنسول نینتندو سویيچ ٬ جوی کان نینتندو سوییچ ٬ مشخصات نینتندو سوییچ
بررسی کنسول nintendo switch ٬ بررسی کنسول نینتندو سویيچ ٬ جوی کان نینتندو سوییچ ٬ مشخصات نینتندو سوییچ ٬ بررسی کنسول نینتندو سوئيچ ٬ نینتندو سوییچ چیست