بررسی نینتندو سوییچ لایت

بررسی نینتندو سوییچ لایت

کنسول نینتندو سوییچ لایت

نینتندو سوییچ اولین‌ بار در 20 سپتامبر سال 2017 با قیمت ۱۹۹.۹۹ دلار وارد بازار شد و نزدیک به 35 میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

انتظار می رود هر نسخه جدیدی که وارد بازار می شود از نسخه پیشین خود گران تر باشد اما این ویژگی درباره نسخه ی جدید کنسول بازی نینتندو که با نام نینتندو سوییچ لایت روانه بازار شد صدق نمی کند.

نسخه‌ی جدید کنسول بازی نینتندو از نسخه‌ی اصلی آن ( تبلت یا همان کنسول بازی هیبریدی اصلی نینتندو سوییچ ) سبک‌تر و ارزان‌تر است.

مشاهده کنید :

تریلر جدید انتشار بازی God Eater 3 برای نینتندو سوییچ

قیمت این کنسول 199 دلار است که حدود 100 دلار از قیمت نسخه اصلی آن ارزان تر شده است.

نینتندو سوییچ لایت به طور اختصاصی برای بازی های دستی ساخته شده است و کنترل‌های Joy-Con روی دستگاه قرار گرفته اند البته ناگفته نماند امکان اتصال آن بر روی تلویزیون وجود ندارد.

دوگ باوزر Doug Bowser ( رئیس شرکت نینتندو در آمریکا ) در اظهارات خود می گوید دو قسمت دستگاه یکدیگر را کامل کرده و به ‌صورت یک دستگاه واحد در اختیار کاربران قرار می گیرد.

همچنین او می‌گوید زمان‌بندی طراحی سوییچ لایت برای افزایش موفقیت سوئیچ بوده و البته انتظار می‌رود با باز‌ی‌های مخصوص این موفقیت بالاتر رود ؛ بازی‌هایی مانند Pokemon Sword و Shield و The legend of Zelda: Links Awakening.

ویژگی های نینتندو سوئیچ لایت

از مهمترین ویژگی هایی که نینتندو سوییچ لایت دارد می توان به سبک ‌تر بودن آن نسبت به دستگاه سوییچ اصلی اشاره کرد.

با در اختیار داشتن این دستگاه می توانید تفاوت وزن آن ها را احساس کنید. کافیست به مدت 20 دقیقه از سوییچ استفاده کنید و بلافاصله پس از آن نینتندو سوییچ اصلی را در دست بگیرید تا متوجه تفاوت وزنی این دو دستگاه باهم باشید.

مطالب مرتبط :

مشکلات رایج نینتندو سوییچ و راه حل آن ها

از این پس کنترل ‌کننده‌ های Joy-Con جزئی از سوئیچ لایت شده اند به همین خاطر استحکام بیشتری نسبت به سوییچ اصلی دارند . علت این برتری می تواند ساختار قرارگیری دکمه‌های کنترل‌کننده ای باشد که بر روی سوییچ لایت قرار گرفته اند.

دکمه ها دارای d-pad مناسبی هستند که جایگزین دکمه‌های نسخه‌ی اصلی سوییچ شده که قبلا در جهت دهی ها دقیق عمل نمی کردند.

مورد دیگری که می توان به آن اشاره کرد افزایش عمر باتری نسبت به دستگاه سوییچ اصلی است که می تواند به دلایل چیپ‌های به ‌کار برده‌ شده در آن ، طراحی بهتر و همچنین نبود باتری اضافه در کنترل باشد.

حتما بخوانید :

فیلم گرفتن از بازی در نینتندو سوییچ

داشتن سخت افزار قدرتمند از دیگر ویژگی های این کنسول است . همچنین سوییچ لایت در رنگ های فیروزه ای ، زرد و خاکستری با دکمه هایی با بافت نرم مات و خاکستری تشکیل شده است .

صفحه ‌نمایش سوییچ لایت نسبت به نسخه ‌ی اصلی آن کمی کوچکتر است اما این کوچکتر شدن و تغییر اندازه‌ی نمایشگر لایت هیچ تاثیری بر روی وضوح تصویر ایجاد نکرده است.

  • در سوییچ اصلی وضوح تصویر برابر با 720 پیکسل می باشد که این وضوح در سوییچ لایت هم کاملا حفظ شده است.
  • در سوییچ لایت روشنایی به طور اتوماتیک انجام نمی شود. بنابراین در صورت نیاز به روشنایی باید دستی آن را تنظیم کنید.
  • صفحه ‌نمایش لمسی سوییچ لایت ، 5.5 اینچی طراحی شده در صورتی که اندازه ی نسخه اصلی آن 6.2 اینچ است.
  • وجود نوعی هماهنگی میان رنگ دستگاه با قاب‌ها و خروجی هوای سوییچ از دیگر ویژگی های سوییچ لایت است.

به طور کلی می توان گفت مشکلات بحث برانگیزی که در نسخه قبلی سوییچ وجود داشته در نسخه جدید یافت نمی شود.

مطالب مرتبط :

شبیه ساز نینتندو

ویژگی های منفی سوئیچ لایت :

متصل ‌نشدن دستگاه به تلویزیون در مواردی می تواند ازادی عمل را از گیمر بگیرد.

عدم وجود حسگرهای IR در لایت ، همچنین کنترل‌های چسبیده به صفحه ‌نمایش و مشکل در نمایش HD باعث کم شدن هماهنگی دستگاه با بازی ها می شود.

برای مثال: اگر برای شکار هیولاها در بازی هایی مثل Poke Lets Go از حرکت کنترل برای شکار استفاده کنید یا در 1-2  Switch بخواهید از کنترل های متحرک استفاده کنید به یک جفت Joy-Con جداگانه نیاز خواهید داشت.

حتما بخوانید :

آموزش ساخت اکانت گیفت کارت نینتندو Nintendo

در حال حاضر همه ی بازی هایی که قابل استفاده با سوییچ لایت هستند مشخص شده اند و به زودی در فروشگاه های اینترنتی نیز ارائه خواهد شد و هنگام خرید بازی های اینترنتی که با کنسول سوییچ لایت همخوانی ندارند به شما هشدار داده می شود .

طراحی جدید کنسول به همراه تغییرات محدودی که در آن انجام شده توانسته این نسخه را از نسخه اصلی خود جدا کند اما به طور کلی عملکرد هر دو دستگاه شبیه به هم بوده و می تواندی از لوازم جانبی هر دستگاه برای دیگری نیز استفاده کنید. برای مثال ابزارهای جانبی هر یک ( کنترل‌های Joy-Con و کنترل پیشرفته‌ ی سوئیچ و Poke Ball Plus) قابل استفاده برای یکدیگر هستند.

همچنین قابلیت هایی که سوییچ لایت دارد شامل :

  • بلوتوث
  • کنترل‌های ژیروسکوپی
  • وای‌فای
  • و NFC می باشد.

نینتندو سوییچ لایت در تاریخ 20 sep همزمان با عرضه Link’s Awakening، با قیمت ۱۹۹.۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد. همچنین بازی Pokemon نیز ۸ نوامبر عرضه خواهد شد.

بررسی نینتندو سوییچ لایت ، کنسول نینتندو سوییچ لایت ، بازی های نینتندو سوییچ لایت ، نینتندو سوییچ لایت قیمت ، بازی های نینتندو سوییچ لایت
بازی های نینتندو سوییچ لایت ، نینتندو سوییچ لایت قیمت ، بازی های نینتندو سوییچ لایت ، بررسی نینتندو سوییچ لایت ، کنسول نینتندو سوییچ لایت

2019-10-23T16:57:09+03:30

ثبت ديدگاه

اطلاعات تماس

ساعات تماس تلفنی با پشتیبانی سایت گیفت کارت از ساعت 8 صبح الی 5 بعدازظهر می باشد.

تماس با پشتیبانی

در ساعات غیر اداری از طریق تلگرام پشتیبانی و با تاخیر پاسخ گوی شما عزیزان هستیم.

شماره تماس با تلگرام پشتیبانی

شماره تلگرام پشتیبانی: 09123179060
Go to Top