انتشار موزیک در اسپاتیفای

پیش از این برای پخش موسیقی در سرویس استریم قراردادهای مالی جهت صدور حق پخش برای هنرمندان تنظیم شده بود که طی گزارشی اسپاتیفای اعلام کرد قصد دارد این قراردادهای مالی را لغو کند که از این پس هنرمندان ٬ مستقل و به صورت مستقیم بتوانند آثار خود را روی سرویس استریم قرار دهند.

در نسخه ی بتا برنامه ی Spotify for Artists می توانید موسیقی را آپلود کنید. از انتشار این برنامه حدود یک سال است که می گذرد و علت انتشار آن آشنایی بیشتر هنرمند با سلیقه مخاطبان و طرفداران خود است.

پس از اضافه شدن ویژگی آپلود به این برنامه ، کاربران اسپاتیفای قادر هستند موزیک دلخواه خود را به راحتی در شبکه استریم اشتراک گذاری کنند.

dns در اسپاتیفای

یکی از ویژگی های قابل توجه اسپاتیفای برای ایجاد یک اثر این است که هنرمند می تواند قبل از انتشار یک موزیک در صورت لزوم آن را ویرایش کرده و سپس به اشتراک بگذارد.

از دیگر قابلیت هایی که اسپاتیفای برای کاربران خود فراهم کرده توانایی انتخاب روزهایی است که مایل به پخش زنده ی موزیک ساخته شده اش می باشد.

درست است که تغییراتی در قابلیت های سرویس اسپاتیفای ایجاد شده است ولی روند پرداخت مبلغ برای موزیک های آپلود شده و حق امتیازها که کاربران ماهانه دریافت می کنند ثابت مانده و تغییری در این قسمت صورت نگرفته است.

میزان درآمدزایی موسیقی آپلود شده ، از موارد جدیدی است که به داشبورد کاربرانی که تازه شروع به فعالیت کرده اند اضافه شده است.

یکی از ویژگی های خوب سرویس اسپاتیفای ، کم نکردن هیچ گونه کارمزد در هنگام بارگذاری اثر است یعنی به صورت کاملا رایگان می توانید موسیقی خود را در این بخش بارگذاری کنید.

در اسپاتیفای ارتباط هنرمند و طرفدارانش چگونه است؟

انتشار موزیک در اسپاتیفای

ایجاد قابلیت آپلود در اسپاتیفای باعث نگرانی لیبل های مشهور جهان شد چرا که این لیبل ها به عنوان یک واسطه بین طرفداران و هنرمندان عمل می کردند.

اما امروزه وجود چنین پیشرفت هایی در رسانه های مجازی سبب از بین رفتن این واسطه ها شده و این موضوع باعث شد هنرمند برای ارتباط با طرفدارانش منتظر برندها نمانده و خود به دنبال پیدا کردن راه های جدید برای ارتباط با آن ها باشد.

اکانت اسپاتیفای پرمیوم

نحوه درامد در اسپاتیفای یا پرداخت حق و حقوق در فروشگاه مجازی اسپاتیفای :

کنی آنولیفو به عنوان یکی از مسئولان فروشگاه اسپاتیفای در طی مصاحبه ای اظهار کرد اسپاتیفای موظف است 50 درصد از درآمد اینترنتی هنرمند را پس از انتشار اثارش در فروشگاه اسپاتیفای ، به او پرداخت نماید.

همچنین کنی آنولیفو بیان کرد به دست اندرکارانی (ناشران موسیقی و صاحبان مجموعه‌ها ) که در زمینه انتشار موسیقی هنرمند در اسپاتیفای فعالیت دارند مبلغی اضافه به ‌عنوان حق امتیاز برای آن ها در نظر گرفته می شود.

کار کردن با لیبل ها چه پیامدهایی به دنبال دارد؟

طبق نشریه نیویورک تایمز می توان اینگونه برداشت کرد که همکاری با لیبل ها باعث کاهش درآمد هنرمند می شود چرا که پس از انتشار موسیقی توسط هنرمند در فروشگاه اسپاتیفای 52 درصد از درآمد به برند ها تعلق می گیرد و به صورت تقریبی از 15 تا 50 درصد سهم صاحبان اثر می شود و مابقی در حساب شرکت محفوظ می ماند.

پس نتیجه خواهیم گرفت که اگر صاحبان اثر به صورت مستقیم با اسپاتیفای در ارتباط باشند سود بیشتری به آن ها تعلق می گیرد و درآمد بیشتری کسب خواهند کرد.

چگونه در اسپاتیفای می توان به یک ستاره تبدیل شد؟

با وجود گزینه ی آپلود هنرمند می تواند به شهرت جهانی برسد در صورتی که موارد زیر را رعایت کند.

  • رعایت اصول و قوانین کپی رایت توسط صاحبان اثر
  • عدم هیچگونه همکاری با لیبل ها و برندها
  • خلق اثر با کیفیت فوق العاده
  • جلب کردن نظرات مثبت کاربران اسپاتیفای
  • ایجاد یک قابلیت و نوآوری جدید که برای علاقه مندان به هنر جذب کننده باشد.

اسپاتیفای در پلی استیشن

نظریه آنولیفو درباره عملکرد گزینه آپلود :

با استفاده از قابلیت گزینه آپلود ،هنرمندان می توانند هر تعدادی از دستاورد خود را به شیوه ای ساده و راحت بدون هیچ محدودیتی برای طرفداران خود به اشتراک بگذارند.

البته این نسخه قبل از انتشار ، برای تست در دست هنرمندان قرار گرفت تا بتوانند نظریات خود را برای عملکرد بهتر آن ارائه دهند.

با شواهد و ضوابط به دست آمده می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که این قابلیت برای همه ی هنرمندان فعال نخواهد شد تا اسپاتیفای بتواند به صورت تدریجی آن را به تمام 200 هزار عضو فعال خود عرضه کند .


انتشار موزیک در اسپاتیفای ٬ انتشار آهنگ در اسپاتیفای ٬ آپلود آهنگ در اسپاتیفای ٬ استریم در اسپاتیفای ٬ آپلود در اسپاتیفای ٬ انتشار موزیک در اسپاتیفای
استریم در اسپاتیفای ٬ انتشار موزیک در اسپاتیفای ٬ آپلود در اسپاتیفای ٬ آپلود آهنگ در اسپاتیفای ٬ ٬ انتشار موزیک در اسپاتیفای ٬ انتشار آهنگ در اسپاتیفای