اموزش تنظیمات استیم ٬ اموزش ترفند های استیم

ادامه مقاله آشنایی با 10 ترفند استیم :

در مطلب قبلی در مورد تعدادی از ترفند های استیم صحبت کردیم اکنون می خواهیم شما را با ادامه ی اموزش تنظیمات استیم و ترفند های استیم آشنا کنیم :

به اشتراک گذاری لیست بازی هایتان :

حتی اگر کتابخانه بازی هایتان به صورت دیجیتالی در استیم باشد می توانید به کمک قابلیت Family Library Sharing با حداکثر 10 نفر از دوستان خود بازی هایتان را به اشتراک بگذارید و لیست بازی های خود را در اختیار دوستانتان قرار دهید.

برای اشتراک گذاری کتابخانه دیجیتالی خود مراحل زیر را دنبال کنید :

  1. ابتدا وارد Setting شوید.
  2. بر روی گزینه Family کلیک کنید.
  3. سپس گزینه یLibrary Sharing Authorize را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط :

دانلود فایل‌ سیو بازی‌ های استیم

پس از اشتراک گذاری بازی ها ، دوستانتان می توانند عناوین شما را دانلود کنند و به اجرای آن ها بپردازند.

پس از سیو بازی ها و اشتراک گذاری آن ها ، سایرین می توانند یک فایل ذخیره شده مستقل دریافت کنند.

توجه به نرخ فریم بازی ها :

نرخ فریمی که گیمرها هنگام بازی کردن با pc دریافت می کنند بسیار مهم است. این موضوع را می توانید در هنگام اجرای بازی های آنلاین به خوبی احساس کنید زیرا هر چه فریم بالاتر باشد برتری شما در بازی نسبت به دشمنان تان بیشتر خواهد شد.

با استفاده از فریم ریت می توانید نحوه ی عملکرد سیستم جدید خود را به همراه قدرت آن بررسی کنید.

اگر به عنوان یک کاربر استیم قصد نظارت بر روی فریم ریت را دارید ، به بخش Setting و سپس In-Game بروید و از قابلیت FPS Counter جهت اطلاع از فریم ریت استفاده کنید.

حتما بخوانید :

شناساندن بازی به استیم

پس از فعال سازی قابلیت FPS Counter و اجرای بازی، قادر هستید میزان فریم ریتی که در محیط بازی برای شما به نمایش گذاشته شده است را مشاهده کنید.

برای نمایش وضوح بهتر ٬ شمارشگر فریم و همچنین تنظیم جایگاه آن باید قابلیت High Contrast Color را فعال کنید.

بازی و پول پرداخت شده را پس بگیرید :

به عنوان گیمر pc ممکن است شما یک بازی را دانلود و نصب کرده اما نتوانید ان را اجرا کنید. اگر از بازی های رایگان استفاده کرده باشید به دلیل نپرداختن پول برای بازی می توانید از آن بگذرید .

اما در شبکه استیم به دلیل پرداخت هزینه برای بازی ، شما نگران مبلغی خواهید شد که برای بازی پرداخت کرده اید.

حتما بخوانید :

آموزش تغییر ریجن استیم (تصویری)

پس با پرداخت وجه و دانلود بازی انتظار می رود که بازی به راحتی نصب شود و اجرا گردد اما اگر با خطای عدم اجرای بازی مواجه شدید در این شرایط شرکت valve وجه واریز شده بابت بازی دانلود شده را به کاربر باز می گرداند.

هنگام قرار گرفتن در چنین موقعیتی کافیست وارد بخش زیر شوید:

Help > Steam Support سپس با پشتیبانی والو صحبت کنید و مشکل خود را بازگو کنید.

پس از این که وارد این بخش شدید تمام بازی هایی که خریداری کرده اید مشاهده می شوند. بازی که دارای مشکل بوده است را انتخاب نمایید و درخواست خود را ثبت نمایید.

در این صورت گزینه ی درخواست برگشت مبلغ را مشاهده خواهید کرد. در این صورت لازم است به مدت دو هفته منتظر بمانید تا پاسخ درخواست شما ارسال شود.

مبادلات کارتی در استیم به ازای پول :

با استفاده از ویژگی طرح مبادلاتی کارت در استیم می توانید در مراحل بازی کارت های دیجیتالی جمع آوری کنید و زمانی که کارت های شما به مقدار قابل توجهی رسید از طریق آن ها از ویژگی های پولی استیم بهره مند شوید. برای مثال دریافت شکلک های جدید زمان چت کردن را برای شما امکان پذیر می سازد.

مطالب مرتبط :

آموزش یافتن هیستوری اکانت استیم

یکی از ترفندهایی که می توانید از کارت های دیجیتالی جمع آوری شده نهایت استفاده را بکنید این است که کارت ها را به کاربران دیگر شبکه ی استیم بفروشید و با مبلغ دریافت شده موجودی حساب کاربری خود را افزایش دهید و برنامه های پولی استیم (بازی ها ) را خریداری کنید.

خرید بازی برای هدیه دادن:

گاهی اوقات مایل هستید هدایای ویژه به دوستان خود تقدیم کنید ، بر این اساس می توانید از قابلیت ویژه استیم استفاده کنید و به جای انتخاب گزینه Purchase for Myself که مربوط به خرید خودتان می شود از گزینه Purchase as a Gift به منظور خرید به عنوان هدیه برای دیگران استفاده کنید تا بازی برای دوست شما ارسال شود.

پرفروش ترین بازی های استیم