مشخصات ایکس باکس اسکارلت :

اسکارلت ایکس باکس ، کنسول xbox scarlett

بنا به اظهارات توسعه دهنده بازی Gears 5 ، مایکروسافت در تلاش است به زودی نسل جدید کنسول بازی خود که از ویژگی جدید هسته های اختصاصی رهگیری پرتو ( ایکس باکس اسکارلت) برخوردار است را به بازار عرضه کند.

هنوز اطلاعات زیادی از کنسول های بازی نسل جدید پلی استیشن 5 و ایکس باکس اسکارلت که قرار است تا سال آینده روانه بازار شود به دست نیامده است.

ویژگی مهم رهگیری پرتو ( Ray Tracing ) یکی از بخش های مهم دو محصول آتی بشمار می آید که تا زمان عرضه شدنش نمی توان شیوه دقیق بکارگیری و تاثیرش را بر روی کارایی و کیفیت بازی به صورت دقیق بیان کرد.

به نظر می رسد کنسول جدید ایکس باکس اسکارلت برای بخش پردازش ، از سخت افزار یعنی هسته های RT استفاده می کند.

خرید انواع بازی های ایکس باکس

مدیر هنری موسسه The Coalition به نام کالین پنتی اظهاراتی در مورد بازی Gears 5 و دیگر بازی های مشهور در مصاحبه با GameSpot داشته است.

کالین پنتی در طی مصاحبه ای از ویژگی هسته های اختصاصی کنسول جدید مایکروسافت صحبت هایی ارائه کرد که این اطلاعات نشان می دهد ردموندها در کنسول جدید فعالیت رهگیری پرتو را با استفاده از سخت افزار اختصاصی انجام می دهد.

کد بازی Gears of War 4 ایکس باکس

این در حالی است که کم کم با پیدایش نسل جدید کنسول بازی مایکروسافت از سال 2020 ، استفاده از بازی های فعلی و ویدیویی ایکس باکس رو به پایان است.

مایکروسافت در پاسخ به مقاله وبسایت Gizmodo در مورد ویژگی های اسکارلت می گوید که این کنسول فاقد دوربین 4K می باشد اما شایعاتی نیز در رابطه با استفاده ی مایکروسافت از دوربین 4K برای ایکس باکس اسکارلت ایجاد شده است که عملکرد آن با کینکت مشابه است این در حالیست که مایکروسافت عدم وجود دوربین 4K در دستگاه Project Scarlett را اعلام کرد.

حتما بخوانید :

ارور Check Your Disc در کنسول ایکس باکس وان

تمام کاربران در انتظار رسیدن کنسول جدید ایکس باکس اسکارلت هستند. با اینکه هنوز اطلاعات زیادی درباره ارتباط Gears 5 با سخت افزار جدید در دسترس نیست اما همگی برای دیدن قابلیت های جدید این سخت افزار هیجان زده شده اند.

طبق گزارشات بدست آمده پلی استیشن 5 هم امکان اینکه فرآیندهای رهگیری پرتو را با سخت افزار اختصاصی انجام دهد نیز دارد. این موضوع نشان می دهد هر دو کنسول ممکن است از لحاظ ویژگی های سخت افزاری شباهت های زیادی با یکدیگر داشته باشند و یا حتی به رقابت با هم بپردازند.

مشخصات ایکس باکس اسکارلت

فیل اسپنسر در مورد قابلیت های اصلی کنسول های نسل جدید صحبت هایی کرده و معتقد است که پشتیبانی از رهگیری پرتو با کمترین تاثیر ممکن روی کیفیت و کارایی کنسول انجام می شود.

حتما بخوانید :

ارور E203 ایکس باکس وان چیست؟

با وجود همه این گزارشات و شایعاتی که در مورد کنسول جدید مایکروسافت با نام ایکس باکس اسکارلت به میان آمده است اما باید منتظر عرضه نهایی این محصول باشیم تا تمام قابلیت ها، مزایا و حتی معایب موجود در آن به درستی مشخص شود.

با اینکه به ویژگی رهگیری پرتو در این کنسول اشاره شد اما نمی توان آن را به عنوان ویژگی اصلی و منحصر به فرد آن ها دانست زیرا در کنسول رقیب نیز این ویژگی وجود داشته و هر دو رویکردی مشابه در این مورد دارند.

فیل اسپنسر به نرخ فریم و تجربه ی عالی بازی ها در کنسول نسل جدید نیز اشاره ای کرده است که در آن با جلوه های بصری 4k ، ارائه فیلم ها به صورت بلوری 4k و استریم با کیفیت بالا روبرو خواهیم شد.

وی می گوید بهینه سازی های بزرگ بصری باید بخاطر عرضه ایکس باکس وان x و پخش محتوا با حالت 4k در سخت افزار نسل های بعدی پیاده سازی شود.

قیمت احتمالی ایکس باکس اسکارلت

از موارد دیگری که به آن اشاره نشد قیمت اصلی کنسول نسل نهم است که منتظریم هر چه زودتر هم کنسول وارد بازار شود و هم قیمت آن مشخص شود.

مشخصات ایکس باکس اسکارلت ، ایکس باکس وان اسکارلت ، خرید ایکس باکس اسکارلت ، قیمت احتمالی ایکس باکس اسکارلت ، پروژه اسکارلت ایکس باکس
خرید ایکس باکس اسکارلت ، قیمت احتمالی ایکس باکس اسکارلت ، پروژه اسکارلت ایکس باکس ، مشخصات ایکس باکس اسکارلت ، ایکس باکس وان اسکارلت